کد خبر: ۴۰۴۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
شواهدی تازه از نقش هما عابدین در ایمیل‌های دردسرساز هیلاری کلینتون

هفته‌ای دشوار برای هیلاری پس از افشاگری‌جدید؛ محتوای ایمیل‌های‌کلینتون چیست؟‌

اخلال در عملکرد سازمانی، جنگ داخلی اداری و تجارت غیر‌قانونی دولت به‌نفع بنیاد کلینتون و کمک‌های مالی به آن، بخش اصلی محتویات ایمیل‌های مرتبط با کلینتون بوده‌اند. با این حال، مخالفان می‌گویند که همه ایمیل‌ها منتشر نشده‌اند و خواستار آشکارشدن تمام ابعاد قضیه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- پس از هفته‌ها پیشتازی هیلاری کلینتون و بر وفق‌مراد‌بودن اوضاع برای او، حالا به نظر می‌رسد نامزد دموکرات‌ها دست‌کم این هفته وضعیت چندان جالبی نداشته باشد و دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان خرسندتر از او به نظر می‌رسد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جنجال بر سر ایمیل‌های هیلاری کلینتون نه تنها ادامه دارد بلکه وارد ابعاد تازه‌ای نیز شده؛ پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) اعلام کرد که پرونده بار دیگر به جریان افتاده است. رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند که شواهد تازه بررسی ای اف بی ای نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون ایمیل‌های حساس شخصی خود که از طریق آدرس دولتی بوده را با هما عابدین و وینر همسر او که قصد متارکه از وی را دارد به اشتراک گذاشته است. 

هفته‌ای دشوار برای هیلاری پس از افشاگری‌جدید؛ محتوای ایمیل‌های‌کلینتون چیست؟‌

روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» با انتشار گزارشی در این باره می‌نویسد: «به نظر می‌رسد هیلاری کلینتون بسیار عصبانی است؛ واقعیت آن است که ابعاد ماجرا پیچیده‌تر از آن است که او فکرش را می‌کرد. او مسائل مطرح‌شده درباره لپ‌تاپ مشترک مشاور ارشدش، هما عابدین و همسر او و پیدا شدن محتوای ایمیل‌هایش در درون آن را شایعه خواند. 

پیش از این رسانه‌های نزدیک به جمهوری‌خواهان اتهامات بسیاری را علیه هما عابدین مطرح کرده بودند. این رسانه‌ها اشاره می‌کردند که عابدین و اجدادش از اعضا و حامیان جریان بین‌المللی اخوان‌المسلمین بوده‌اند و نتیجه‌گیری کردند که هیلاری کلینتون نیز تحت تاثیر او از جریانات اخوانی در منطقه حمایت می‌کند. در تازه‌ترین جنجال با استناد به نشریه‌ای که مسلمانان آمریکا آن را منتشر می‌کنند و تحت نظر مادر عابدین مدیریت می‌شود، در مقاله‌ای در آن نشریه گفته شده بود حملات امریکا به عراق و افغانستان عامل اصلی وقوع حملات تروریستی در کشورهای غربی هستند و این برایش دردسر‌ساز شده بود. 

هفته‌ای دشوار برای هیلاری پس از افشاگری‌جدید؛ محتوای ایمیل‌های‌کلینتون چیست؟‌

جنجال‌ها درباره هما عابدین زمانی به اوج رسید که مشخص شد او قصد طلاق از همسرش، آنتونی وینر نماینده سابق کنگره امریکا را دارد. این تصمیم در پی فاش‌شدن رسوایی ارسال پیامک با مضمون جنسی از سوی واینر برای چند زن گرفته شد. این زوج ۶ سال زندگی زناشویی داشتند. علت این اختلافات علاقه شدید واینر به ارسال پیامک و عکس‌های با مضمون جنسی برای زنان دیگر بوده است. عابدین با انتشار اطلاعیه ضمن تایید خبر جدایی‌اش گفته بود که پس از تامل زیاد و تلاش بیهوده برای نجات زندگی زناشویی‌ام، تصمیم گرفتم از همسرم جدا شوم. آنتونی و من هم‌چنان خود را نسبت به پسرمان متعهد می‌دانیم. در این دوران سخت خواهش می‌کنم که به حریم خصوصی‌مان احترام گذاشته شود.» وینر که در سال ۲۰۱۰ میلادی با عابدین ازدواج کرده بود در سال ۲۰۱۱ میلادی پس از این که به طور اشتباهی عکس برهنه خود را منتشر کرد، از نمایندگی کنگره استعفا داد. او همچنین در سال ۲۰۱۳ میلادی در انتخابات شهرداری نیویورک شرکت کرد ولی شکست خورد. 

همزمان با اعلام خبر به‌جریان‌افتادن پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون از سوی پلیس فدرال امریکا و اظهارات جیمز کومی، رییس اف بی ای در نامه‌ای به روسای کمیته‌های کنگره که در آن نوشته است موارد جدیدی مشخص شده که نشان می‌دهد ایمیل‌ها مرتبط با اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و محرمانه بوده است، روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» با انتشار گزارشی، این پرسش را مطرح می‌کند که در ایمیل‌های کلینتون چه‌مواردی وجود داشته‌اند و محتوای آن‌ها چه بوده‌اند. 

هفته‌ای دشوار برای هیلاری پس از افشاگری‌جدید؛ محتوای ایمیل‌های‌کلینتون چیست؟‌

این روزنامه می‌نویسد: «اخلال در عملکرد سازمانی، جنگ داخلی اداری و تجارت غیر‌قانونی دولت به‌نفع بنیاد کلینتون و کمک‌های مالی به آن، بخش اصلی محتویات ایمیل‌های مرتبط با کلینتون بوده‌اند. با این حال، مخالفان می‌گویند که همه ایمیل‌ها منتشر نشده‌اند و خواستار آشکارشدن تمام ابعاد قضیه هستند. این روزنامه گزارش خود را با بخشی از موارد مشخص‌شده در ارتباط با ایمیل‌ها مطرح می‌کند و می‌نویسد: «چلسی کلینتون درباره پدرش نگران بوده است؛ به‌طور خاص او نگران بود که برخی از مشاوران نزدیک کلینتون با استفاده از ارتباطات خود با او و بنیاد کلینتون برای جذب مشتریان ثروتمند به شرکت مشاوره خصوصی‌شان تلاش می‌کرده‌اند، در عوض دستیاران کلینتون از دخالت‌های چلسی ناراضی بوده‌اند. یکی از آن‌ها، داگ باند از کارکنان سابق کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری کلینتون بوده است که نارضایتی خود را به طور علنی از چلسی بیان کرده بود.»

کریستین ساینس مانیتور با استناد به این موضوع اشاره می‌کند که ایمیل‌ها نشان می‌داهند که تا چه اندازه میان اعضای نزدیک به خانواده کلینتون اختلاف وجود دارد. این روزنامه می‌نویسد: «ویکی‌لیکس بخش‌هایی از این ایمیل‌های به‌سرقت رفته را منتشر کرده است. این ایمیل‌ها نشان می‌دهند که دنیای کلینتون جهانی پر از جنگ‌های داخلی، عصبانیت اعضا، سخنان نیشدار و تعداد زیادی از اختلال عملکردهای سازمانی هستند.»

هفته‌ای دشوار برای هیلاری پس از افشاگری‌جدید؛ محتوای ایمیل‌های‌کلینتون چیست؟‌

هفته‌ای دشوار برای هیلاری پس از افشاگری‌جدید؛ محتوای ایمیل‌های‌کلینتون چیست؟‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
از مشکلات داخلی خودمون غافل نشیم. درس بگیریم چطور بخاطر چندتا ایمیل اینهمه به رسانه هاشون اجازه بررسی و تحقیق و گزارش نویسی میدن و ما با یکنفر که فقط تیتر پرونده فساد به اون عظمت در شهرداری رو منتشر میکنه چه برخوردی میکنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین