کد خبر: ۴۰۵۴۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
اکتبرهای شگفت‌انگیز امریکا/انتخابات امریکا هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نیست

از ویدئوی بن‌لادن تا اتهامات‌جنسی ترامپ/مروری بر مهمترین شگفتی‌های انتخاباتی در آمریکا

جیمی کارتر رئیس‌جمهوری دموکرات در یک سال منتهی به انتخابات در تلاش بود تا گروگان‌های آمریکایی‌ در ایران آزاد شوند. منتقدان رونالد ریگان جمهوری‌خواه رقیب کارتر مدعی شدند که مدیر کارزار ریگان به طور خصوصی با طرف ایرانی برای کسب اطمینان از عدم آزاد‌شدن گروگان‌ها تا پیش از انتخابات دیدار کرده بود. نکته جالب آن است که ۵۲ گروگان دقیقا در روز مراسم تحلیف ریگان به عنوان رییس‌جمهوری، آزاد شدند. البته کنگره بعدا به این نتیجه رسید که هیچ‌گونه شواهد معتبری برای اثبات این ادعا که ریگان با ایران بر سر زمان آزادی گروگان‌ها هماهنگی بعمل آورده بود وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- انتخابات امریکا هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نیست. همه‌چیز در دقیقه ۹۰ مشخص می‌شود. معمولا امریکایی‌ها به اکتبرهای شگفت‌انگیز عادت کرده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار گزارشی به موارد مهمی از این شگفتی‌ها در سالیان گذشته اشاره کرده است: 

سال ۲۰۱۶ میلادی اتهامات جنسی علیه یکدیگر 

کارزار انتخاباتی امسال پر از اتهام‌های نامزدها علیه یکدیگر و نزدیکان‌شان بوده است؛ اتهاماتی که اکثرا محتوای جنسی دارند. در این میان تحقیق درباره ایمیل‌های خصوصی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها از طریق آدرس پستی دولت توسط پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) را نیز باید افزود. در اوایل این ماه ویکی‌لیکس هزاران ایمیل هک شده را از رییس ستاد تبلیغاتی کلینتون یعنی «جان پودستا» را منتشر کرد. در این ایمیل‌ها می‌شود جنگ داخلی در کارزار کلینتون و مسائل مرتبط با بنیاد خیریه او را دید. این ایمیل‌ها پس از اتهامات جنسی مطرخ شده از سوی چندین زن علیه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان منتشر شدند. در ایمیل‌ها هم‌چنین، اشاره شده است که بخش مهمی از ایمیل‌های کلینتون در لپ تاپ «انتونی وینر» عضو سابق کنگره از نیویورک و همسر پیشین عابدین مشاور ارشد کلینتون نیز یافت شده‌اند. وینر رسوایی‌های جنسی متعددی داشته است. 

مهمترین شگفتی‌های انتخاباتی در آمریکا/از ویدئوی رامنی و بن‌لادن تا اتهامات‌جنسی ترامپ و ای‌میل‌های دردسرساز کلینتون

اکنون پلیس فدرل امریکا در حال انجام تحقیقات بیشتر و بررسی ایمیل‌های هیلاری کلینتون است؛ آن هم در کمتر از ده روزی که به انتخابات امریکا باقی مانده است. 

۲۰۱۲ میلادی، ویدئوی منتشرشده از رامنی درباره مالیات 

در ماه سپتامبر آن سال رقابت میان میت رامنی از حزب‌جمهوریخواه و باراک اوباما نامزد دموکرات‌ها بود. در این ویدئو رامنی گفته بود که ۴۷ درصد از امریکایی‌ها مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و خود را قربانی نیز می‌دانند. این نظرات خشم عمومی رای‌دهندگان عادی را علیه رامنی برانگیخت. در اواهر اکتبر آن سال نیز طوفانی در سواحل شرقی امریکا آغاز شد. در آن زمان اوباما این فرصت را به دست آورد تا با مدیریت درست بحران بر اعتبار خود بیافزاید.
 
۲۰۰۸؛ ورشکستگی مالی و ضرر آن برا جمهوری‌خواهان 

در این سال بانک «لهمن برادرز» بزگترین ورشکستگی تاریخ امریکا در ۵ سپتامبر آن سال را به نام خود ثبت کرد. در آن زمان رای‌دهندگان تا حد زیادی سیاست‌های جمهوری‌خواهان را در سقوط بازار سهام و وحشت مالی جهانی ایجاد شده مقصر دانستند. «جان مک کین» نامزد جمهوریخواهان در آن زمان به مردم اطمینان داد که پایه‌های اقتصاد امریکا قوی هستند اما رای‌دهندگان به همراه کارزار اوباما او را مورد تمسخر قرار دادند. 

۲۰۰۴ میلادی و ویدئوی منتشر‌شده از بن‌لادن 

جان کری دموکرات در هفته پایانی رقابت‌های انتخاباتی حس خوبی داشت و گمان می‌کرد که می‌تواند جورج دابلیو بوش را شکست دهد. در آن زمان ویدئویی از اسامه بن‌لان رهبر القاعده منتشر شد که از حملات یازدهم سپتامبر تمجید کرده و بوش را مورد انتقاد لفظی قرار داده بود. پس از آن محبوبیت کری کاهش یافت. جان کری پس از انتخابات رهبر القاعده را مقصر اصلی شکست خود در انتخابات دانست. او اظهار کرد که انتشار پیام و تمام تحولات پنج روز مانده به انتخابات روی دادند. 

سال ۲۰۰۰ میلادی، افشای موضوع بازداشت بوش در هنگام مستی در رانندگی

پنج روز پیش از انتخابات فاش شد که بوش در هنگام رانندگی در سال ۱۹۷۶ میلادی در حال مستی بوده و بازداشت شده است. در آن زمان جمهوری‌خواهان گفتند که این یک حقه کثیف از جانب دموکرات‌ها است و فرد فاش‌کننده این سند نیز یک جوان ۲۴ ساله و یکی از فعالان حزب دموکرات بوده است. در هر حال بوش در انتخابات پیروز شد اما بسیاری از مشاوران او فکر می‌کردند که انتشار چنین خبری باعث دلسردی میان محافظه‌کاران طرفدار او خواهد شد. 

۱۹۸۰ میلادی، طرح موضوع احتمال رایزنی عوامل ریگان با مقام‌های ایرانی

در آن زمان جیمی کارتر رئیس‌جمهوری دموکرات در یک سال منتهی به انتخابات در تلاش بود تا گروگان‌های آمریکایی‌ در ایران آزاد شوند. منتقدان رونالد ریگان جمهوری‌خواه رقیب کارتر مدعی شدند که مدیر کارزار ریگان به طور خصوصی با طرف ایرانی برای کسب اطمینان از عدم آزاد‌شدن گروگان‌ها تا پیش از انتخابات دیدار کرده بود. نکته جالب آن است که ۵۲ گروگان دقیقا در روز مراسم تحلیف ریگان به عنوان رییس‌جمهوری، آزاد شدند. البته کنگره بعدا به این نتیجه رسید که هیچ‌گونه شواهد معتبری برای اثبات این ادعا که ریگان با ایران بر سر زمان آزادی گروگان‌ها هماهنگی بعمل آورده بود وجود ندارد. 

سال ۱۹۷۲ میلادی، سیاست دوگانه نیکسون درباره ادامه جنگ ویتنام

در آن سال ریچارد نیکسون رییس‌جمهوری جمهوری‌خواه از سوی جورج مک گاورن سناتور دموکرات به چالش کشیده شد. مک گاورن گفت که نیکسون به نصیحت‌های کسینجر گوش کرده و در جریان تبلیغات انتخاباتی علیه جنگ چیزی نگفت و برنده شد. در آن زمان مبلغان حزب مخالف جمهوری‌خواه در جریان مبارزات سال ۱۹۷۲ میلادی به رای‌دهندگان امریکایی گفتند که مک گاورن بیش از حد لیبرال است.

سال ۱۹۶۸ میلادی؛ نتیجه معکوس تصمیم رییس‌جمهوری برای توقف بمباران ویتنام شمالی 

 تنها چند  روز پیش از زمان برگزاری انتخابات لیندون بی. جانسون دستور توقف تمام بمباران‌های امریکا علیه ویتنام شمالی را صادر کرد. او گفت که برای مذاکرات صلح پربار امیدوار است. به‌نظر می‌رسید اعلام این موضوع به کارزار «هوبرت هامفری» معاون ریاست‌جمهوری و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری کمک خواهد کرد اما در عمل ریچارد نیکسون نامزد جمهوری‌خواهان پیروز انتخابات بود.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
3
طرفدار ترامپ نیستم ولی از هیلاری کلینتون بدم می آید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
2
2
مردم آمریکا باید به فردی غیر از این دو نفر رأی دهند. هر دو خطری جدی برای امنیت جهان هستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین