کد خبر: ۴۰۷۴۲۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

چه کسانی به ترامپ تبریک گفتند؟ راست های افراطی در سرتاسر جهان در صف مقدم شادباش گویان به ترامپ

در سرتاسر جهان رهبران ملی گرا از احزاب راست افراطی جزو نخستین کسانی بودند که پیروزی ترامپ را به او تبریک گفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل-روزنامه بریتانیایی «گاردین» با انتشار گزارشی درباره رهبران و سیاستمدارانی که به ترامپ تبریک گفته اند می نویسد:«در فرانسه «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه از اولین کسانی بود که پیروزی ترامپ را به او تبریک گفت و اظهار کرد که مردم پیروزی ترامپ به نفع فرانسه خواهد بود و نمادی از اراده «آزاد» امریکایی هاست و آن را مورد تقدیر و تحسین قرار داد. 

علاوه بر او  «فلوریان فیلیپ» استراتژیست ارشد لوپن نیز با انتشار توئیتی اظهار کرده است که جهان در حال فروپاشی است و ما باید با یکدیگر دوباره آن را از نو بسازیم. در هلند نیز «گرت ویلدرز» رهبر جریان راست افراطی دقایقی پس از پیروزی ترامپ در توئیتی نوشت که مردم امریکا کشور خود را بازپس گرفتند. «نایجل فاراژ» رهبر حزب ملی گرای افراطی استقلال در بریتانیا نیز از انتخابات اخیر امریکا به عنوان یک انقلاب یاد کرد و آن را مشابه همه پرسی مردم بریتانیا برای رای مثبت به خروج از اتحادیه اروپا دانست. او اعلام کرد که این حتی انقلابی بزرگ تر از برگزیت بوده است».

علاوه بر رهبران ملی گرای افراطی «اندرس مائول لوپز اوبرادور» نامزد پیشین ریاست جمهوری مکزیک اما از مردم آن کشور خواسته که ارامش خود را حفظ کنند. او با انتشار ویدئویی در فیس بوک گفته که مکزیک کشوری آزاد و مستقل است و از کشوری خارجی فرمانبری نمی کند. 

«جولی بیشاپ» نخست وزیر استرالیا نیز گفته است که کشورش آماده همکاری با مردم امریکا و هر رییس جمهوری است که آنان انتخاب کرده اند. «شین هوا» خبرگزاری دولتی چین نیز با انتشار گزارشی تحت عنوان شورش اکثریت امرکیایی ها علیه طبقه سیاسی حاکمه امریکا و نخبگان مالی از پیروزی ترامپ استقبال کرده است. روزنامه خلق ارگان حزب کمونیست آن کشور نیز اعلام کرده که انتخابات ریاست جمهروی امریکا «بیماری دموکراسی» را نشان داد. از سوی روسیه هنوز سخنی درباره پیروزی ترامپ به طور رسمی گفته نشده است با این حال، «گری کاسپاروف» رقیب پیشین و دیرینه ولادیمیر پوتین با انتشار توئیتی نوشته است که اینجا زمستان است. «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز موضعی بیطرفانه در قبال نتیجه انتخابات امریکا اتخاذ کرده و گفته که رقابت نامزدها بسیار نزدیک بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
20
4
آفتاب جون شماچرا ناراحتی؟؟؟دشمن دشمنه بزار برجام رو پاره کنه راحت بشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
13
برجام پاره شود كار و كاسبي بعضي ها رونق مي گيرد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
4
5
ترامپ بدتر از کلینتون ،کلینتون بدتر از ترامپ.اصلاح طلبان نباید ناراحت باشن اصولگرایان هم نباید خوشحال.دشمن فقط جلد عوض کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
3
مشابه همه پرسی مردم بریتانیا برای رای مثبت به خروج از اتحادیه اروپا دانست. او اعلام کرد که این حتی انقلابی بزرگ تر از برگزیت بوده است».
در هیچ انقلابی برنده برنده نبوده واین یکی هم بازنده بازنده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
4
3
8 سال پیش هم میگفتن اوباما بیاد تغییر میکنه سیاستهای امریکا ولی هیچ فرقی نکرد الان هم فرقی نمیکنه و ترامپ هم باید در چهارچوب نظام حاکمیتی امریکا اقدام کنه. به نظر من هیچ فرقی نه به حال اصلاح طلبا میکنه نه برای اصولگراها. اصلاح طلبا نباید از ابتدا خودشون رو طرفدار کلینتون اعلام میکردن
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
5
شعارهای انتخاباتی در اکثر کشورها فقط برای رای جمع کردن هستش . موقعی که به قدرت رسیدن پشت پرده به شعارهای خودشون که تونستن سر مردمشون کلاه بزارند می خندن در مورد ترامپ همینه مگر می تونه بدون اجازه کنگره وسنا کاری انجام بده
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
3
3
بر عکس باید از انتخاب ترامپ خوشحال بود ، و نباید عجولانه قضاوت کرد بنظرم ترامپ برای ایران خیلی بهتر خواهد بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین