کد خبر: ۴۰۷۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
سقوط ارزش دلار پس از اعلام نتیجه انتخابات ایالات متحده امریکا

پس لرزه های ترامپ برای بازارهای مالی و بورس جهانی/بازارها تکان خورد

به نظر می رسد بازارها از این موضوع بیم دارند که پیروزی ترامپ سبب ایجاد یک بحران اقتصادی گسترده و وضعیت ناآرام در تجارت جهانی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بازارها تکان خوردند. زمان زیادی از اعلام نتیجه انتخابات امریکا نمی گذرد که بازار سهام امریکا افتی ۴ درصدی داشته است. برخی رسانه ها از این موضوع به عنوان شباهت آن با وضعیت مشابه پس از اعلام خبر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) یاد می کنند. شبکه خبری «الجزیره» اشاره می کند که پزو مکزیک نیز به پایین ترین سطح ارزش خود پس از اعلام خبر پیروزی ترامپ رسیده است و ارزش آن ۱۰ برابر کم تر از دلار است. «خوان کارلوس الدرته» استراتژیست  اقتصادی معتقد است که این خبری وحشتناک برای بازارها بود و نتیجه ای  قابل انتظار بود. اما وضعیت برای ین رو به بهوده است و یورو نیز با کاهش ارزش مواجه نشده است. 

در مقابل کاهش ارزش سهام ها قیمت طلا که همواره مکانی امن برای سرمایه گذاری در دوره های بحرانی و عدم قطعیت محسوب می شود رشدی ۳.۱ درصدی داشته است. 

به نظر می رسد بازارها از این موضوع بیم دارند که پیروزی ترامپ سبب ایجاد یک بحران اقتصادی گسترده و وضعیت ناآرام در تجارت جهانی شود. فعالان بازار بر این باور بودند که پیروزی احتمالی کلینتون به حفظ وضع موجود خواهد انجامید و باعث ایجاد ثبات در بازارها خواهد شد. 

شبکه خبری «بی بی سی» نیز گزارش داده است که بازارهای آسیایی پس از اعلام خبر پیروزی ترامپ لرزیده اند. شبکه خبری «بی بی سی» اشاره می کند که ارزش سهام بازارهای اسیایی به شدت کاهش یافته اند. شاخص هانگ سنگ در هنگ کنگ به میزان ۳.۱ درصد کاهش یافته است هم چنین شاخص کوسپی در کره جنوبی نیز به میزان ۲.۷ درصد کاهش یافته است. 

این شبکه خبری  اشاره می کند که ین ژاپن ارزی امن برای دوره های نوسان بین المللی محسوب می شود ۳ درصد در برابر دلار تقویت شده است. «پائول اشوورث» اقتصاددان ارشد امریکایی اشاره می کد که پیروزی ترامپ گامی به سوی دنیایی ناشناخته است. او می گوید:«می توانیم به سادگی بفهمیم که او چه خواهد کرد . ایا شعارهای عوام فریبانه اش را اجرایی خواهد کرد؟ آیا به فکر مجازات رسانه ها  ساخت دیوار مرزی است و یا جنگی علیه تجارت جهانی را آغاز خواهد کرد یا این که تبدیل به سیاستمداری می شود که سنجیده تر عمل می کند»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
3
ایران برعکسه! اینجا یه دفعه دلار میزنه به 5000 تومن! :دی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین