کد خبر: ۴۰۷۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
هشت وعده دروغین ترامپ به رای دهنگان آمریکایی

از عقب نشینی درباره لغو کامل برجام تا ممنوعیت سفر مسلمانان به خاک امریکا

روزنامه بریتانیایی « ایندیپندنت» با انتشار گزارشی اشاره کرده است در حالی که در زمان کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد پیروز جمهوریخواهان در انتخابات وعده های عجیب و غریبی را به رای دهندگان امریکایی داده بود اکنون زیر حرف های قبلی خود زده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-این روزنامه از عدم پایبندی ترامپ به وعده هایش به رای دهندگان امریکایی به عنوان نوعی «خیانت» از جانب او یاد کرده و به هشت مورد نقض شده وعده هایش پرداخته است: 

۱-لغو برنامه بیمه درمانی همگانی (اوباماکر) 
ترامپ با حمله به گل سرسبد سیاست های باراک اوباما رییس جمهوری فعلی امریکا که اجازه داده بود تا میلیون ها امرکیایی کم درآمد به مراقبت هیا بهداشتی ارزان و حتی رایگان دسترسی داشته باشند در کارزار انتخاباتی خود ضمن فاجعه خواندن طرح اوباماکر وعده داد که در صورت پیروزی آن را لغو خواهد کرد. این در حالیست که در مصاحبه اخیر خود او گفته است که برخی از بخش های مفید و مثبت این برنامه را حفظ خواهد کرد. 

۲-بازداشت هیلاری کلینتون 
ترامپ در کارزار انتخاباتی به حامیان خود گفته بود دادستانی را منصوب خواهد کرد که به اتهامات هیلاری کلینتون نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر سر استفاده از سرور ایمیل دولتی برای مسائل خصوصی رسیدگی کند او این موضوع را رسوایی ای بزرگتر از واترگیت قلمداد کرده بود. این در حالیست که ترامپ گفته دیگر به فکر به زندان انداختن کلینتون نیست و اکنون اولویت های دیگری دارد. ترامپ اظهار داشته که در تماس تلفنی با کلینتون متقاعد شده که فساد روی داده از سوی هیلاری در آن سطحی که پیش تر گمان می کرده نبوده است. 

۳-احداث دیوار در مرز با مکزیک 
احتمالا بزرگترین نماد رویکرد انعطاف ناپذیر ترامپ وعده او برای کشیدن دیوار در مرز امریکا و مکزیک بود. او مدعی شده بود که مکزیکی ها باعث ایجاد جرم و جنایت و تجاوز در داخل خاک امریکا شده اند. علاوه بر این او گفته بود که دولت مکزیک باید هزینه ساخت دیوار حائل را در مرز با ایالات متحده پرداخت کند. این در حالیست که «نیوت گینگریچ» نامزد اصلی تصدی مقام وزارت امور خارجه دولت ترامپ اخیرا گفته بود که در این زمینه تردیدهایی وجود دارد. او گفته بود که ترامپ زمان زیادی را برای کنترل مرزها صرف خواهد کرد اما ممکن است زمان زیادی را صرف تلاش برای کسب پول از دولت مکزیک برای ایجاد دیوار حائل نکند. 

۴-ممنوعیت سفر مسلمانان به خاک امریکا
یکی از وعده های ترامپ که سبب خشم جامعه جهانی شد وعده او برای جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک ایالات متحده بود. او مدعی شد که ممنوعیت ورود مسلمانان به داخل امریکا برای تامین امنیت ملی و مقابله با تروریسم خواهد بود و امری ضروری است. با این حال، این هفته پس از آن که یک خبرنگار از ترامپ پرسید که آیا او از کنگره خواهد خواست تا قانونی را به تصویب برساند که مانع از ورود مسلمانان به داخل امریکا شود با عدم پاسخ دهی به این پرسش از حضار تشکر و محل را ترک کرد. 

دونالد ترامپ در میانه گفت و گوی خود اشاره کرد که هندوستان کشوری است که در آن مسلمانان، مسیحیان و هندوها در کنار یکدیگر زندگی می کنند. 

۵-وضع مالیات برای چین 
ترامپ انگشت اتهام خود را به سوی پکن گرفته بود و چینی ها را مسئول اصلی زوال صنایع امریکایی دانسته بود. او پیشنهاد مالیاتی ۴۵ درصدی را بر کالاهای چینی داده بود. این در حالیست که «ویلبور راس» مشاور ارشد کارزار ترامپ در امر سیاستگذاری از این موضوع عقب نشینی کرده است. او گفته است:«در مورد ۴۵ درصد مالیات نقل قول اشتباهی شده است. نه او در نظر ندارد چنین تعرفه مالیاتی ای را بر کالاهای چینی وضع کند». 

۶-توافق هسته ای ایران 
ایران کشور خارجی دیگر بود که ترامپ در کارزار انخاباتی اش هدف حمله لفظی قرار داده بود. در ماه اکتبر گذشته، «مایک پنس» معاون ترامپ از لزوم پاره کردن برجام سخن گفته بود با این حال، «ولید فارس» مشاور اصلی سیاست خلرجی کارزار ترامپ گفته است که پاره کردن برجام شاید واژه ای بیش از اندازه قوی است. با این حال، او گفته که ترامپ قصد دارد برجام را مورد بررسی قرار دهد. 

۷-کشورهای دیگر باید هزینه دفاع از خود را پرداخت کنند 
متحدان امریکا  در ناتو پس از اظهارات ترامپ در این باره ک متحدان امریکا خود باید هزینه دفاع از خویش را پرداخت کنند نگران شده بودند. او هم چنین گفته بود که مایل به خروج نیروهای نظامی امریکایی مستقر در سئول پایتخت کره جنوبی است مگر آن که کره ای ها پول بیش تری را به واشنگتن پرداخت کنند. با این حال، گفته شده که پس از تماس تلفنی ترامپ با «پارک گئون های» رییس جمهوری کره جنوبی ترامپ تعهد خود را نسبت به دفاع از اتحاد امنیتی میان سئول و واشنگتن اعلام کرده است». 

۸-بازگرداندن شیوه شکنجه و اعتراف گیری غرق مصنوعی 
ترامپ در کارزار انتخاباتی خود وعده ای داد که صدای منتقدان را درآورد. او گفته بود که شیوه شکنجه غرق مصنوعی برای متهمان تروریستی که در دروان بوش غیر قانونی شده بود را احیا خواهد کرد. این در حالیست که «مایک راجرز» رییس سابق کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا این هفته گفت که اظهارات ترامپ فقط شعارهایی انتخاباتی بوده اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
1
یعنی چی ؟تو مملکت ما که همیشه نماینده ها و دیگر رجال قبل از انتخابات شعار میدن قول میدن ولی بعدش ، خوب فقد شعار و وعده بوده که اصلا مگه مهمه .
امریکایی ها باید از ملت غیور ایران یاد بگیرند مثل مثال مهریه کی داده کی گرفته
و هیچ اعتراضی هم نمی کنیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین