کد خبر: ۴۱۴۲۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
چرا ترامپ، تیلرسون را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کرد؟

ادعای منابع روسی و اسرائیلی: بازی ترامپ برای متقاعد‌کردن پوتین علیه ایران

«کسب و کار و ارتباطات تجاری تیلرسون با پوتین می‌تواند برای ایالات متحده در تلاش برای همراه‌ساختن کرملین با خود در قبال ایران مثمر ثمر واقع شود چرا که از دید ترامپ توافق هسته‌ای که روسیه نیز یکی از طرفین امضا‌کننده آن بود بدترین معامله تاریخ بوده است.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- خبرگزاری «اسپوتینک» روسیه با انتشار گزارشی اشاره کرده است که به احتمال زیاد معرفی «رکس تیلرسون» مدیر عامل شرکت نفتی اکسون موبیل علیرغم تجربه دیپلماتیک او به عنوان وزیر امور خارجه تازه از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا با هدف متقاعد‌کردن ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه به اتخاذ موضع شدیدتر علیه ایران مربوط می‌شود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این خبرگزاری می‌افزاید: «کسب و کار و ارتباطات تجاری تیلرسون با پوتین می‌تواند برای ایالات متحده در تلاش برای همراه‌ساختن کرملین با خود در قبال ایران مثمر ثمر واقع شود چرا که از دید ترامپ توافق هسته‌ای که روسیه نیز یکی از طرفین امضا‌کننده آن بود بدترین معامله تاریخ بوده است.» 

در همین حال، سایت تحلیلی «دبکا فایل» وابسته به نهادهای امنیتی اسرائیلی نیز با انتشار گزارش مشابهی اشاره کرده است که تیلرسون می‌تواند مرد «فروش» نظرات ترامپ به روسیه باشد چرا که پیشتر با پوتین بر سر قراردادهای عظیم در حوزه انرژی به خصوص نفت به توافق رسیده است. این سایت خبری به نقل از یک منبع آگاه اشاره می‌کند که انتخاب افرادی چون مایکل فلین به عنوان مشاور امنیت ملی و همچنین ژنرال متیس به عنوان وزیر دفاع که هر دو مخالف ایران هستند در کنار انتخاب تیلرسون دوست صمیمی پوتین به عنوان وزیر امور خارجه نشان می‌دهند که ترامپ سیاست خود علیه ایران مصمم است. 

این سایت در ادامه اشاره می‌کند که به نقل از منابع اطلاعاتی در نیویورک به این موضوع دست یافته است. این سایت در ادامه می‌نویسد: «ترامپ برای تهران شرط و شروطی تازه تعیین خواهد کرد و اجرای برجام از سوی امریکا را مشروط به اجرای شروط از سوی ایران خواهد دانست. اکنون رهبران نظامی و مقام‌های اطلاعاتی و امنیت ملی امریکا همگی مخالف توافق هسته‌ای هستند. از سوی دیگر آشنایی تیلرسون با دانش تجارت و نفت می‌تواند سبب شود تا او بتواند با محافل نفتی در امارات، عربستان سعودی و سایر  کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه ایران تعامل بیشتری داشته باشد.»

این سایت می‌نویسد: «منابع ما دریافته‌اند در صورتی که ایران بر سر خواست تجدیدنظر در توافق هسته‌ای پیشنهادات امریکا را رد کند، رییس‌جمهوری متتخب امریکا فهرستی از تحریم‌های اقتصادی جدید که بسیار سخت‌تر از تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت‌های بوش و اوباما هستند را ارائه خواهد کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
غیاثی
|
Netherlands
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
2
بگفته آقای زیبا کلام: بخاطر از دست دادن فرصت طلایی حل مسایل با آمریکا "آقایان منبعد میبایست با چراغ نفتی در کاخ سفید دنبال اوباما و جان کری" بگردند !!
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
2
0
هیچ غلطی نمیتونی بکنی ترامپ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین