کد خبر: ۴۱۴۶۱۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
وقتی دستور رئیس نادیده گرفته می‌شود

پشت‌پرده آنتن صدا و سیما/ رسانه ملی در چنبره دلالان شرکت‌های خارجی؟

چنین به نظر می‌رسد که آنچه درون سازمان صدا و سیما در جریان است و خروجی آن روی آنتن می‌رود، آن چیزی نیست که از صحبت‌های رئیس این سازمان فهمیده می‌شود. از این رو، می‌توان نتیجه گرفت یا این سازمان، به دستورات رئیس خود توجهی ندارد، یا اینکه اتفاق دیگری روی داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اکبر ترکان - مشاور رئیس جمهور - در روزنامه «ایران» نوشته است: نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در پوشش رویدادهای ملی و پشت‌پرده آنتن صدا و سیما/ رسانه ملی در چنبره دلالان شرکت‌های خارجی؟کارشناسی، به ویژه سانحه اخیر تصادف قطار در سمنان و بازتاب گزارش‌های منتشره در این باره، نشان از آن دارد که رویکردهای سیاسی و جناحی بر رفتار این سازمان غلبه دارد و بیم آن می‌رود که منافع ملی قربانی اهداف سیاسی شود. درحالی که همه متخصصان گواهی می‌دهند در سانحه تأسف بار قطار در سمنان، سیستم‌های مدیریتی و فنی راه‌آهن به درستی عمل کرده‌اند و علت، خطای انسانی بوده است، معلوم نیست که صدا و سیما براساس چه سازوکار فنی و کارشناسانه‌ای، می‌خواهد نتیجه دیگری را القا کند؟ رفتارها و نوع پوشش گزارش‌های نهادهای رسمی درباره این سانحه در صدا و سیما، ما را به این باور رهنمون می‌کند که این رسانه، تلاش دارد اثبات کند دستگاه‌هایی که با طراحی و مهندسی ایرانیان ساخته شده و با موفقیت کار کرده‌اند، اشتباه و نارکارآمد بوده است. اما چرا این رسانه چنین هدفی را دنبال می‌کند؟

همان‌طور که وزیر راه و شهرسازی نیز در نامه خود به رئیس صدا و سیما به آن اشاره کرد، در سال‌های گذشته، دلال یک شرکت خارجی در مناقصات مربوط به تهیه این سیستم‌ها شرکت کرده بود، اما پس از شکست، تهمت‌هایی را به مدیران راه‌آهن در دولت قبلی وارد کرد. این فرد، پس از محکومیت در دادگاه، راهی زندان شد، اما اکنون پس از آزادی، بار دیگر ادعاها و سخنان دور از واقعیت خود را تکرار می‌کند و حال عملکرد رسانه ملی این گمانه را ایجاد می‌کند که مبادا صدا و سیما در چنبره برخی دلالان شرکت‌های خارجی اسیر شده باشد. این رسانه در حالی مدیریت وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال می‌برد که حداقل در این پروژه، مدیران این نهادها در دولت سابق و فعلی، به درستی عمل کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد حادثه اخیر، فرصت دیگری را برای جریان دلالی فراهم کرده است تا این بار از روزنه دیگری مقاصد خود را دنبال کنند. این دلالان، اتفاقاً همان کسانی هستند که از تحریم‌های ناعادلانه علیه ملت ایران، سودهای میلیاردی را نصیب خود کردند. برندگان تحریم‌ها، همچنان سودای روزگار گذشته و سودهای بادآورده را دارند.

با وجود همه انتقادهایی که به رفتار صدا و سیما وارد است، حقیقت این است که چرایی وجود این مشکل را نباید در باورهای رئیس این سازمان، یعنی آقای علی عسگری جست‌و‌جو کرد. نه تنها خلق و خوی رئیس این رسانه، خلاف رویکردهای آن است، بلکه می‌توان آقای علی عسگری را از حامیان دولت نیز برشمرد، به ویژه اینکه نوع مطالبی که در گفت‌و‌گوها از سوی ایشان طرح می‌شود، به‌‌گونه‌ای است که گویی با رئیس سازمان دیگری صحبت می‌کنید، نه رئیس صدا و سیما که چنین برنامه‌هایی می‌سازد.

چنین به نظر می‌رسد که آنچه درون سازمان صدا و سیما در جریان است و خروجی آن روی آنتن می‌رود، آن چیزی نیست که از صحبت‌های رئیس این سازمان فهمیده می‌شود. از این رو، می‌توان نتیجه گرفت یا این سازمان، به دستورات رئیس خود توجهی ندارد، یا اینکه اتفاق دیگری روی داده است.

به عبارت دیگر، ظواهر امر نشان می‌هد که آقای علی عسگری، تنها مدیریت بخش سخت‌افزاری صدا و سیما، همچون خریدها و تأمین منابع را برعهده دارد، اما در تولید محتوا، کلام ایشان نفوذ چندانی ندارد و گویی اشخاص دیگری در این سازمان، محتوای این رسانه را در مسیری که خود می‌پسندند، هدایت می‌کنند.  توصیه به آقای علی عسگری این است که خودشان صدا و سیما را مدیریت و مسیر این سازمان را انتخاب کنند، نه اینکه دیگران، این مسیر را تعیین کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
1
13
صدا و سیما با این وضعیت دروغ پردازی...... کاشکی تونل مترو در زیر ان بسازند تا شاید مثل خیابان مولوی نشست کامل کند و مردم را از نگرانی خارج کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
1
20
بی خیال باباااااااا
ما که خیلی وقت قید این رسانه میلی و زدیم و اخبار و مطالبمون از منابع دیگر کسب میکنم.
فکر میکنم خیلی از هموطنان و مردم کشور هم همینطور فکر میکنن بعلاوه اینکه رشد شبکه های ماهواره ای و گستره ی نفوذ دیش های ماهواره روی پشت بام منازل حتی در دوردست ترین نقاط کشور هم گواه همین موضوع که رسانه میلی شکست خورده و ورشکسته و ویرانست
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
بنده فقط بخش خبری مشاهده می کنم از بس این صداوسیما اختصاصی ایه نحس می خونه مجبورمیشم وسط برنامه انرا قطع کنم البته اکثر مردم هم اعتمادی به اخبار و تحیلیل های ان ندارند حیف از پولی که از بیت المال برای اداره این دستگاه عریض و طویل بی فایده ضد ملی خرج میشه من به جای دولت بودم دستور می دادم درهیچ برنامه دولتی خبرنگاران این دستگاه را راه نمی دادند بایکوت کامل می کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
10
بخش سیاسی و خبری سازمان صدا وسیمای میلی جمهوری اسلامی ایران ، توسط تیمی مدیریت میشود که هیچگونه حرف شنوی از رئیس سازمان و یا شورای سیاست گذاری و امثالهم ندارند . هدف اصلی این تیم ، دلسرد کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام است . آنچنان از حکومت و دولت ، بد میگویند که گویا در مورد عملکرد دولت اسراییل در خصوص کرانه باختری و یا غزه ، سخن میگویند . اینها یا مزدور بیگانه و نفوذی دشمن هستند و یا بسیار نادان و گمراه . توجه ندارند و یا به عمد تلاش میکنند همه چیز را بد جلوه دهند . کافی است یکی از دهها بخش خبری صدا یا سیما را مروری اجمالی داشته باشیم ، اینطور نتیجه میگیریم که همه کارخانجات تعطیل است و همه اراضی کشاورزی و باغات خشک شده است . صادرات کلا متوقف شده . همه اجناس موجود در بازار ، قاچاق و بی کیفیت است .‌هواپیماها و قطارها و خودرو و .. همه و همه صد در صد غیر ایمن هستند . آموزش در مدارس و دانشگاهها ، تعطیل شده . همه زنها فاسد هستند ، همه مردها دزد هستند . بدبختی از سر و روی مردم میبارد . حکومت حق ملت را خورده و هرچه مسئولین نظام میگویند ، دروغ است . عمدا گرد وخاک از کشورهای عربستان و اردن و عراق و ... وارد کرده اند تا همه خفه شوند و حکومت از خدا خواسته که باران نبارد .‌ مردم دچار قحطی و بی برقی و بی گازی و ... هستند . پزشکان همه دزدند و هیچ طرحی برای سلامت جامعه وجود ندارد . مسئولین امور خارجه ، همه خیانت کارند و مسئولان نفت ، همه قاچاقچی نفت و فراورده های نفتی هستند . در همه رشته های ورزشی و علمی و... دهها پله عقب گرد داشته ایم و ...
خلاصه آنها اینها یا میفهمند و یا نمی فهمند ولی نتیجه کارشان در بخشهای سیاسی و خبری صدا وسبما ، دلسرد کردن شدید مردم از انقلاب و نظام است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
1
10
متاسفانه صدا و سیما .....است . !!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
1
7
بنده که سالهاست صدا و سیما را تحریم کرده ام و از رسانه های دیگر استفاده می کنم.
مقداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
10
دیروز که روز عید بود از صبح تا شب یک برنامه طنز یا فیلم جالب نداشت.تمام کانال ها شده بحث سیاسی و جنگ و نگرانی.تازه اکثرش هم دروغ است.خب دیگه معلومه که ماهواره رسانه ملی می شود....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
10
اولا کمتر کسی است که به برنامه های خبری و سیاسی صدا وسیما توجه کند . چه عوام و چه خواص . چه شهری و چه روستائی . چه تحصیل کرده و چه بیسواد . کلا مردم ایران به اینگونه برنامه ها بی توجه هستند .
ثانیا صدا وسیما میخواهد مردم نسبت به صدا وسیما بی اعتقاد شوند که در این راه موفق بوده و میخواهد نسبت به جمهوری اسلامی ایران بی اعتقاد شوند ، که به کوری چشم دشمنان ، موفق نخواهد شد .
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
8
صدا وسیما اگر مردمی بود کسی ماهواره هارا نگاه نمیکرد چه اخبار وچه فیلم وسریالهاش
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
10
این رفتار صدا و سیما نتیجه اش برجسته شدن نقش کانال های بی هویت ماهواره ای در 10 سال گذشته بوده است. فرهنگ این مرز و بوم کجاست! به یغما رفت! صداقت و درستی و راستی کجاست؟ حمایت از کشور و مردم و منافع ملی کجاست؟ سیاه نمایی و نومید کردن مردم اما پابرجا و حاکم! اگر این رویه شما پاسخ می داد که تا حالا پاسخ دریافت کرده بودید! این رفتار ها چیزی جز آب در هاون کوبین نیست! بحث های مربوط به فیش های حقوقی فقط سیاه نمایی های بچه گانه است که برخی برای انحراف افکار عمومی از اختلاس های چند هزار میلیلردی مطرح می کنند. کل مبلغ فیش های حقوقی حدود 23 میلیارد تومان بوده است که بسیاری از این پرداخت ها ماحصل قوانین من در اوردی و غیر منطقی دول نهم و دهم بوده اند. پس این دولت هیچ نقشی در انها نداشته است بعلاوه همانطور که دولت بارها تاکیید نموده است این پول ها برگشت داده شده است. کجاست ان همه پولهایی از بیت المال ضایع شد و به باد رفت و کجایند انانی که پول های بیت المال را به یغما گرانی چون .... .... ... سپردند. مردم بسیار فهیم تر از انند که برخی گمان می کنند. قدر این مردم را بدانید و با احساسات انان اینقدر بازی نکنید. اگر امروز به اینجا رسیده اید که قادر به معرفی یک کاندیدای رای اور در عرصه ریاست جمهوری ندارید بواسطه رفتار هایی است که به شعور این ملت کرده اید. از خوابی که خود را در ان انداخته اید و حتی خودتان هم باور کرده اید که به خواب فرو رفته اید بیدار شوید. به عشق این نظام و مملکت که ماحصل خون های بسیاری بوده و هست و برای سربلندی این مرز و بوم چشم هایتان را بشویید و طور دیگری ببینید. انشالله
فریدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
با وجود میلیونها آنتن دریافت برنامه های ماهواره ای در تهران و کشور استفاده از رسانه ملی برای صدا و سیما به چه معنا است؟ چرا مسئولین عالی صدا و سیما که بی هیچ پاسخگویی متکی بر منابع ملی و بودجه عمومی اداره می شود اینچنین به افکار عمومی بی اعتنایی می کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
بهتر است از اختلاسهایی که در زمان تصدیش در وزارت دفاع اتفاق افتاد صحبت کند و اموالی که به جیب زد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
دولت نباید تک ریالی به این رسانه بدهد ومجلس هم گرفتن ابنمان از فیشها را کنسل کند این هزار بار است می نویسم کانال خصوصی بزنید
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
با همین سیاست کاری است که با چند ده هزار نفر کارمند نمیتواند با یک شبکه ماهواره ایی که چد ده نفر کارمند خوش ذوق و قریحه دارد ، رقابت کند و جامیماند
Zia
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
صدا و سیما .......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین