کد خبر: ۴۱۷۹۰۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
پیش‌بینی کارشناسان درباره تحولات ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی؛

ایران و امریکا به توافق می‌رسند/اروپا نمی‌گذارد برجام پاره شود/احتمال رقابت قالیباف با روحانی

علیرغم آن‌که درصورت اجرای برنامه‌های ترامپ این موضوع تاثیر مخربی بر اهداف اقتصادی روحانی خواهد گذاشت اما واقعیت‌های روی زمین نشان می‌دهند که اروپایی‌ها و آسیایی‌ها به شدت تمایل به همکاری اقتصادی با ایران دارند‌ و به احتمال زیاد شرکت‌های آسیایی و اروپایی به سرمایه‌گذاری در ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی شتاب بیشتری خواهد داد. اروپایی‌ها و آسیایی‌ها به طور جدی در برابر ترامپ و تصمیم او برای لغو برجام خواهند ایستاد
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سایت تحلیلی «المانیتور» که مسائل مرتبط با خاورمیانه را پوشش می‌دهد، همزمان با آغاز سال نوی میلادی سلسله پیش‌بینی‌هایی را درباره تحولات کشورهای مختلف خاورمیانه ‌از جمله ایران انجام داده است و با کارشناسان مسائل کشورهای مختلف به بحث نشسته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «میثم بیزار» تحلیلگر مسائل ایران در پیش‌بینی خود برای ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی می‌نویسد: «در صورتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری مه ۲۰۱۷ میلادی روحانی بار دیگر انتخاب شود با چالش چگونگی مواجهه با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری منتخب امریکا مواجه خواهد بود. او همچنین، با چالش لزوم تلاش برای رشد اقتصادی و تحقق‌بخشیدن آن و همچنین مقابله با روند رو به رشد نرخ بیکاری مواجه است.

ایران و امریکا به توافق می‌رسند/اروپا نمی‌گذارد برجام پاره شود/احتمال رقابت قالیباف با روحانی

 علیرغم آن‌که درصورت اجرای برنامه‌های ترامپ این موضوع تاثیر مخربی بر اهداف اقتصادی روحانی خواهد گذاشت اما واقعیت‌های روی زمین نشان می‌دهند که اروپایی‌ها و آسیایی‌ها به شدت تمایل به همکاری اقتصادی با ایران دارند‌ و به احتمال زیاد شرکت‌های آسیایی و اروپایی به سرمایه‌گذاری در ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی  شتاب بیشتری خواهد داد. انتظار می‌رود که نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵ درصد باشد و ایران بتواند موقعیت خود به عنوانی یک بازیگر کلیدی در منطقه را تقویت کند. 

«سعید جعفری پویا» روزنامه‌نگار نیز پیش‌بینی می‌کند که سال گذشته و برد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فضای شک و تردید را افزایش داد. در نتیجه، زمانی که درباره تحولات سال ۲۰۱۷ میلادی پیش‌بینی انجام می‌دهیم باید بسیار محتاطانه برخورد کنیم. او پیش‌بینی می‌کند که منازعات موجود در خاورمیانه ادامه یابند و می‌نویسد: «داعش قدرتمندتر می‌شود و فعالیت‌های زیر‌زمینی‌اش ادامه خواهد یافت. اقتدارگرایی اردوغان، دموکراسی ترکیه را مضحمل خواهد کرد و خصومت او نسبت به اروپا و دوستی‌اش با شرق تقویت خواهد شد.  بشار اسد در قدرت باقی خواهد ماند. روند انتقال قدرت در سوریه آغاز خواهد شد و ایران و امریکا به توافق‌های داخلی با یکدیگر خواهند رسید. همچنین واشنگتن اعمال فشار بر تهران را حفظ خواهد کرد.»

«روح‌الله فقیهی» دیگر روزنامه‌نگار ایرانی اشاره می‌کند که حسن روحانی در انتحابات پیش‌رو تنها شانس اصلاح‌طلبان برای بقاست و می‌افزاید: «او علیه محافظه‌کارانی وارد میدان می‌شود که دچار تفرقه و چند‌دستگی هستند و هنوز موفق به اجماع بر سر یک نامزد واحد نشده‌اند.» ‌‌فقیهی پیش‌بینی می‌کند که «محمد‌باقر قالیباف» شهردار کنونی تهران، نامزد احتمالی‌ محافظه‌کاران و رقیب اصلی روحانی خواهد بود با این حال، او معتقد است که مسائل مطرح‌شده و اتهامات فساد مالی علیه او به ضررش در انتخابات تمام خواهند شد. همچنین، سرنوشت توافق هسته‌ای پس از مراسم تحلیف ترامپ مشخص خواهد شد. فقیهی می‌نویسد: «تصمیم او برای پاره کردن برجام می‌تواند بر نتیجه انتخابات در ایران تاثیرگذار باشد. این موضوع می‌تواند صدای تندروها در‌ ایران و امریکا را بلندتر کند و به ضرر میانه‌روها و اصلاح‌طلبان تمام شود.»

«علیرضا رمضانی» روزنامه‌نگار و تحلیلگر المانیتور اشاره می‌کتد که روحانی در سال ۲۰۱۷ میلادی درصورت پیروزی مجدد در انتخابات با چالش‌های زیادی مواجه خواهد بود. او در این‌باره می‌گوید: «او تحت فشار از سوی محافظه‌کاران افراطی در داخل و رشد احساسات ضد ایرانی در کنگره امریکا و کاخ سفید در خارج از کشور خواهد بود. از سوی دیگر او باید بتواند افکار عمومی در ایران را برای رای دادن به اصلاحات اقتصادی مدنظرش و اجرای این طرح‌ها در دور دوم ریاست‌جمهوری قانع کند. علیرغم تمام فشارها او در انتخابات پیروز خواهد شد چرا که نظام سیاسی در ایران ترجیح می‌دهد دولتی میانه‌رو در تهران بر سر کار باشد تا از دستاوردهای بدست آمده در جریان مذاکرات دشوار هسته‌ای حفاظت و حراست شود.»

«علی هاشم» از دیگر تحلیلگران المانیتور اشاره می‌کند که پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا احتمالا باعث شکل تازه‌ای از بحران‌های منطقه‌ای خواهد شد. او معتقد است که پیروزی او نمی‌تواند منجر به پایان تراژدی‌ها در خاورمیانه شود. پیش‌بینی او این است که علیرغم تمام چالش‌ها برجام حفظ خواهد شد و می‌افزاید: «علیرغم آن‌که محافظه‌کاران در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران می‌خواهند از موضوع برجام استفاده کنند اما این توافق پابرجا باقی می‌ماند. او همچنین درباره بحران سوریه اشاره می‌کند که متحدان اسد به احتمال زیاد حمایت از او را افزایش خواهند داد اما از پرداخت هزینه‌های سیاسی در پای میز مذاکرات خودداری می‌کنند.»

«محمد علی شعبانی» از دیگر تحلیلگران المانیتور پیش‌بینی می‌کند که ایران به تقویت گفت‌و‌گوهای چند‌جانبه درباره سوریه با حضور عربستان سعودی علیرغم تردیدهایی که روسیه و امریکا در این‌باره دارند ادامه خواهد داد. او همچنین باور دارد که تحریم‌های امریکا با طرح اتهاماتی چون تروریسم و نقض حقوق بشر علیه ایران منجر به لغو برجام خواهند شد. او معتقد است که اروپایی‌ها و آسیایی‌ها به طور جدی در برابر ترامپ و تصمیم او برای لغو برجام خواهند ایستاد. او معتقد است که شرکای تجاری آسیایی ایران برندگان اصلی از نتایج برجام خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
2
10
ههههههه قالیباف
ناشناس
|
Australia
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
4
7
املاک نجومی چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
2
7
بنده به روحانی رأی دادم و باز هم رأی میدم، ولی در عین حال قبول دارم که اشتباهاتی داشته.
فقط این وسط به نظرم در کنار بعضی اشتباهات، بدشانسی هم آورده و اون هم انتخاب ترامپ توی این موقعیت هست. رییس جمهوری که شاید در تاریخ آمریکا استثنا باشه و حالا دقیقاً چند ماه قبل از انتخابات ایران میاد و مشکلاتی با خودش همراه داره. از دلار که بعد از انتخاب ترامپ توی جهان بالا رفت و بقیه ارزها مثل یورو و پوند رو بی ارزش تر از قبل کرد و ریال ما هم جزوشون بود، تا قضیه برجام که کافیه زیرش بزنه تا دلواپس ها چنان هیاهویی راه بندازن که جَو بسیار منفی ای علیه روحانی ایجاد بشه.
ولی همچنان امید اصلی روحانی هست و بس. کسی که کشور رو به شکل یه خرابه تحویل گرفت و بعید میدونم هر فرد دیگه ای هم به جاش بود میتونست بهتر از این عمل کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
2
4
سردار عزیز قالیباف ، در این عرصه وارد نشوید زیرا دوستداران حقیقی انقلاب و نظام دوست ندارند که امثال شما که جوانی خود را در مجاهدت ها صرف کردید در کارنامه خود نمره زیر ده داشته باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
2
متاسفانه رییس جمهور در این مملکت صرفا......
علی معرف
|
Germany
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
2
0
گزینه های بسیار بهتری مثل منتجب نیا و کواکبیان هستند که تیغشون برش بیشتری داره ...

هرچه رادیکال تر بهتر
حسین
|
Australia
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
4
پیشنهاد می کنم سایتهای معتبر از جمله آفتاب نظرسنجی بین قالیباف و روحانی بگذارد
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
2
آیا بهتر نیست حسین شریعت مداری هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود ؟
مطمئنا در صورت نامزد شدن ایشان ،...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
2
سلام
باروی کار امدن اقای ترامپ ودولتش
تکلیف داعش وطرفدارنش در منطقه روشن میشود
بشار اسد خواهد ماند
هیچ اتفاقی برای برجام شکل نمی گیردتا مجددا منطقه دچار کشمکشهای سیاسی ونظامی شود
اقای روحانی با افتخار در جهت بهبود اوضاع اقتصادی وتنش زدایی ایران اسلامی بیش از گذشته کار خواهد کردوچهره متمدن ایران به جهان نشان خواهد داد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین