کد خبر: ۴۱۸۷۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
نتایج نظرسنجی‌ای جدید نشان داد: ۲۰۱۷ سال تشدید حملات تروریستی در اروپا

وحشت مردم کشورهای غربی از آینده/ جهان در آستانه وقوع یک جنگ بزرگ؟

این نظرسنجی توسط موسسه ارزیابی و داده سنجی «یوگاو» صورت گرفته است و در آن از ۹ هزار نفر در در ۹ کشور سوال پرسیده شده است. اکثریت پاسخ‌دهندگان باور داشته‌اند که سیاره ما از امکان برقراری صلحی جهانی دورتر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نتایج نظرسنجی‌ای تازه در کشورهای غربی نشان می‌دهد که اکثریت افراد شرکت‌کننده در آن معتقدند که احتمال وقوع جنگ جهانی سوم بسیار زیاد است و پیش‌بینی می‌کنند که حملات تروریستی در اروپا در سال ۲۰۱۷ میلادی روی خواهد داد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از ساکنان کشورهای غربی آینده‌ای غم‌انگیز و تراژیک همراه با جنگ در سرتاسر جهان را متصور هستند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نظرسنجی توسط موسسه ارزیابی و داده سنجی «یوگاو» صورت گرفته است و در آن از ۹ هزار نفر در در ۹ کشور سوال پرسیده شده است. اکثریت پاسخ‌دهندگان باور داشته‌اند که سیاره ما از امکان برقراری صلحی جهانی دورتر می‌شود. آنان پیش‌بینی کرده‌اند که حمایت ابرقدرت‌ها از درگیری‌های خونین در سوریه افزایش می‌یابد و نبرد علیه داعش در خاورمیانه تشدید شود، موجی از حملات تروریستی در سرتاسر جهان ایجاد و ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و امریکا با یکدیگر در بازی‌ای دشوار و سخت قرار می‌گیرند. 

وحشت مردم کشورهای غربی از آینده/ جهان در آستانه وقوع یک جنگ بزرگ؟

روزنامه «ایندیپندنت» با انتشار نتایج این نظرسنجی می‌نویسد: «همزمان با قرار گرفتن روابط امریکا و روسیه در بدترین شرایط ممکن از زمان جنگ سرد به این سو، پیش‌بینی‌های اکثر پاسخ‌دهندگان در فرانسه، آلمان و بریتانیا نشان می‌دهد که آنان نسبت به آینده و تحوات جهانی بدبین هستند. ۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگان امریکایی گفته‌اند که فکر می‌کنند جهان در آستانه وقوع یک جنگ بزرگ قرار دارد و درمقابل تنها ۱۵ درصد گفته‌اند که فکر می‌کنند صلحی جهانی به احتمال زیاد امکان‌پذیر خواهد بود. بریتانیایی‌ها کمی بیشتر امیدوار هستند. ۱۹ درصد از آنان باور دارند که صلح امکان‌پذیر است با این حال، ۶۱ درصد از آنان می‌گویند که احتمال وقوع جنگ بالاست. در مقابل، مردم در کشورهای اروپایی از جمله سوئد، فنلاند و نروژ بسیار کمتر تمایل به باور این موضوع دارند که جهان در آستانه وقوع جنگی مهیب قرار دارند. دانمارک که شادترین جمعیت جهان را دارد در این نظرسنجی پاسخ‌دهندگان‌اش درباره چشم‌انداز صلح این‌گونه پاسخ دادند: ۳۹ درصد از دانمارکی‌های پاسخ‌دهنده نسبت به چشم‌انداز صلح جهانی خوش‌بین بودند در حالی که ۴۵ درصد نظر مخالفی داشتند.»

«آنتونی ولز» مدیر موسس یوگاو در حوزه پژوهش‌های سیاسی و اجتماعی می‌گوید: «به نظر می‌رسد که ترس میان امریکایی‌ها و فرانسوی‌ها در بالاترین میزان خود باشد. ترس امریکایی‌ها شاید به دلیل عدم اطمینان از آن‌چه در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ روی خواهد داد قابل توجیه باشد. برای فرانسوی‌ها به نظر می‌رسد ترس بیشتر مرتبط با تهدیدات متوجه از جانب اقدامات تروریستی است. در مقایسه با سایر ملل اروپایی، فرانسوی‌ها به احتمال زیاد کمتر از سایر ملل اروپایی روسیه را به عنوان تهدیدی جدی علیه اتحادیه اروپا قلمداد می‌کنند. آنان به احتمال زیاد بر این باورند که حملات تروریستی دیگری در کشورشان روی خواهد داد.»

در همان نظرسنجی از مردم اروپا و امریکا، مشخص شد که اکثر شهروندان اروپایی و امریکایی به روسیه به عنوان یک تهدید بزرگ نظامی می‌نگرند. در این میان بریتانیایی‌ها بیشترین هراس را از مسکو داشتند. این ترس حتی بیشتر از  فنلاندی‌ها و آلمانی‌ها بود که از نظر جغرافیایی به روسیه نزدیک‌تر هستند. 

۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان بریتانیایی گفته‌اند که از جانب روسیه احساس خطر و تهدید می‌کنند. این در حالیست که این میزان در میان امریکایی‌ها ۵۹ درصد بوده است که کم‌ترین میزان در مقایسه با تمام کشورهای مورد بررسی بوده است. 

در تمام کشورهای مورد بررسی بجز فنلاند اکثریت پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کرده‌اند که وقوع حملات تروریستی در کشورشان در سال آینده محتمل خواهد بود. پاسخ‌دهندگان فرانسوی در این‌باره بیشترین نگرانی را داشته‌اند و ۸۱ درصد از آنان باور داشته‌اند که حمله روی خواهد داد در حالی که تنها ۱۱ درصد گفته‌اند که فکر نمی‌کنند حمله‌ای اتفاق بیفتد. 

در میان پاسخ‌دهندگان بریتانیایی، آلمانی و امریکایی نیز اکثریت بزرگی از مردم باور داشته‌اند که حمله روی خواهد داد. با این وجود، در فنلاند تنها ۲۶ درصد از مردم پیش‌بینی کرده‌اند که حمله تروریستی در سال ۲۰۱۷ میلادی روی خواهد داد و ۶۳ درصد گفته‌اند که وقوع چنین حمله‌ای نامحتمل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
قیطران از روستای حی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
17
0
وای از جنگ نگو اصلاح طلبا می ترسند ....خخخخخخخخخخ
پاسخ ها
مرغ حق
| United States of America |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
شما چند سالته شازده؟
می دونی جنگ با اونی که تو فیلما می بینی خیلی فرق می کنه؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
5
مردم کشورهای غربی که به این سوال پاسخ دادند، بد نیست اگر یک نگا هی به تاریخ از زمان جنگ جهانی اول به بعد کنند ومقایسه و ببیند چه کشورهایی بیشترین جنگهای مداخله جویانه را انجام دادند، غرب یا شرق؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
13
مدیر کیهان افتخار می کند یکی از عوامل وقوع یک جنگ بزرگ باشد
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
1
جناب قیطران از روستای:
افرادی مثل تو دو رو و ریا کار هستن که ادای آدمای شجاع(کم عقل) رو درمیارن
تو که تو دهاتتون جات گرم و امنه و از جنگ فقط اسمشو میدونی اگه خیلی جنگ دوست داری الان تو سوریه جنگه
پاشو برو اونجا به جای اینکه بیکار بشینی و خخخخخخخخخ بکنی
تو رو چه به متلک سیاسی!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین