کد خبر: ۴۲۰۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

هشت عضو دو خانواده قربانی انتقام کور

رد جوان و دوهمدست‌اش که درانتقامی کور، نیمه‌های شب وارد خانه یکی از اهالی یک روستا شده و هشت زن و مرد وکودک را درخواب به گلوله بسته وگریخته بودند با ردیابی‌های گسترده پلیسی دستگیرشدند.
آفتاب‌‌نیوز : مرد جوان و دوهمدست‌اش که درانتقامی کور، نیمه‌های شب وارد خانه یکی از اهالی یک روستا شده و هشت زن و مرد وکودک را درخواب به گلوله بسته وگریخته بودند با ردیابی‌های گسترده پلیسی دستگیرشدند.
 
به گزارش روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از دوشنبه 20 دی امسال و زمانی آغاز شد که کارشناس اداره بهداشت برای تزریق واکسن به مقابل خانه‌ای در روستای «نصرآباد» درحوالی شهرستان ایرانشهر رسید. او وقتی متوجه شد درخانه بازاست اما هیچ‌کس جواب نمی‌دهد مشکوک شد و به داخل خانه رفت.  او هرگز تصور نمی‌کرد با صحنه فجیع قتل 8 نفر روبه‌رو شود. زن جوان که بشدت شوکه شده بود با شیون وفریاد، سراسیمه خود را به کوچه رساند واهالی روستا را باخبر کرد.
 
همزمان با اعلام خبر این جنایت تکاندهنده، کارآگاهان جنایی استان سیستان و بلوچستان و بازپرس کشیک دادسرا، وارد عمل شده و تحقیقات برای افشای معمای این جنایت آغاز شد. نخستین بررسی‌ها حاکی از آن بود که زن و شوهر جوان و دوفرزند‌شان به همراه خواهر صاحب خانه و سه فرزند خردسال اش، قربانیان جنایت بوده‌اند.
 
 پزشکی قانونی هم پس ازمعاینه اجساد، زمان قتل را حدود 12 ساعت قبل-نیمه شب- اعلام کرد.از طرف دیگر در بازرسی کیف دستی زن جوان-خواهرصاحبخانه- یک اسلحه کلت کمری کشف شد. اهالی روستا نیز مدعی شدند صدای تیراندازی نشنیده‌اند که همین مسأله ظن پلیس را نسبت به اینکه آنها از هویت عامل یا عاملان جنایت با خبر هستند  برانگیخت. همچنین این سؤال برای آنها مطرح شد که چرا اهالی روستا به غیبت ناگهانی اعضای این خانواده مشکوک نشده‌اند!همین گمانه زنی‌ها، حکایت از آن داشت که اهالی روستا سعی در مخفی کردن حقیقت دارند. درنتیجه این احتمال مطرح شد که عاملان جنایت از اهالی روستا هستند.
 
ازسوی دیگر کارآگاهان که احتمال می‌دادند این جنایت با انگیزه انتقامجویی رخ داده است به تحقیقات میدانی پرداختند تا اینکه مشخص شد  اعضای این خانه با برخی از اهالی روستا اختلاف قدیمی داشته است. این درحالی بود که کارآگاهان درشاخه دیگر عملیات پی بردند دو تن از جوانان روستا که پسر خاله هستند، همزمان با جنایت شبانه، به طورمرموزی ناپدید شده‌اند.این درحالی بود که خانواده آنها مدعی بودند هردو به مسافرت رفته‌اند اما از محل سفرشان اظهاربی خبری کردند.
 
بدین ترتیب ناپدید شدن ناگهانی دو پسر جوان، فرضیه دست داشـــــتن آنها در قتل عام خانوادگی را پررنگ کرد و با به‌دست آمدن هویت کامل دو جوان متواری، تلاش برای دستگیری آنها آغازشد. از طرف دیگر کارآگاهان پی بردند یکی از اقوام دورپسرخاله‌ها به نام سیروس نیز از چند روز قبل و به طور مرموزی با آنها دیده شده است.
 
سپس رازاختلاف سیروس با خانواده قربانی‌ها فاش شد.کارآگاهان که درجریان عملیات نفسگیراحتمال می‌دادند هرسه تبهکار درتلاش برای خروج ازکشورهستند، ابتدا با تجسس‌های ویژه، مخفیگاه دو پسر خاله را در شهرستان ایرانشهر شناسایی کردند و در عملیاتی ویژه دو متهم 26 و 27 ساله را ساعت 5 صبح جمعه-دیروز- دستگیر کردند. در ادامه تحقیقات، سیروس-عامل اصلی جنایت- نیز قبل ازفرار به خارج ازکشور درمیرجاوه دستگیرشد.
سیروس که دو پسر خاله را برای اجرای نقشه جنایت هولناک اش اجیر کرده بود، در تحقیقات به کارآگاهان جنایی گفت: «سال گذشته برادر و پدرم با شلیک گلوله فرد یا افراد ناشناسی به قتل رسیدند. متأسفانه قاتل یا قاتلان هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بودند اما باتوجه به اینکه خانواده‌ام با شوهر مینا-خواهرصاحبخانه- اختلاف داشتند، احتمال دادم که او عامل قتل پدر وبرادرم است. ولی چون مدرکی برای اثبات نداشتم تصمیم گرفتم خودم شخصاً وارد عمل شوم و از آنها انتقام بگیرم. به همین دلیل موضوع را با دو نفر دیگر از اهالی روستا که باهم پسر خاله بودند در میان گذاشتم.
 
به همین خاطر زمانی که متوجه شدم مینا وفرزندانش به خانه برادرش رفته‌اند، نیمه شب راهی خانه آنها شده و همه را به رگبار بستم. بعد از قتل با کمک دوستانم به میرجاوه آمدم و می‌خواستم از مرز به پاکستان بروم که دستگیر شدم.
سردارحسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبربه «ایران»گفت: در پی اعتراف‌های عامل اصلی جنایت، اسلحه کلاشنیکف قاتل نیز کشف شد. این درحالی است که علاوه بر متهمان اصلی پرونده، سه نفر دیگر که به مرد جوان در فرار و مخفی کردن رازجنایت کمک کرده بودند نیز بازداشت شدند و تحقیقات تخصصی در این خصوص ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین