کد خبر: ۴۲۳۶۳۳
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
فردی نژادپرست که سمت استراتژیست کاخ سفید را از ژنرال ها ربود

پشت‌پرده تصمیم ترامپ علیه مهاجران کیست؟/مردی خطرناک برای آمریکا/او مخالف جهانی‌شدن و تمایلات نژادپرستانه دارد+تصاویر

او نقش عمده‌ای در سیاستگذاری امنیت ملی و امور کاخ سفید دارد و به احتمال بسیار زیاد ایده منع ورود اتباع کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان نیز حاصل فکر او بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- اگر بخواهیم علت تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا درباره ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به امریکا را شناسایی کنیم، شاید سرنخ‌هایش را باید در افکار استراتژیست سیاسی ارشد او بیابیم. نامی که این روزها تمام نشریات امریکایی به بحث و تحلیل درباره او می‌پردازند؛ استفان بانون. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه واشنگتن پست اشاره می‌کند که او نقش عمده‌ای در سیاستگذاری امنیت ملی و امور کاخ سفید دارد و به احتمال بسیار زیاد ایده منع ورود اتباع کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان نیز حاصل فکر او بوده است. 

پشت‌پرده تصمیم ترامپ علیه مهاجران کیست؟/مردی خطرناک برای آمریکا+تصاویر

این روزنامه در این‌باره می‌نویسد: «او مخالف جهانی‌شدن است. مدت‌ها شعارهای ناسیونالیستی (ملی‌گرایانه) سر داده است و در شکل‌دادن به دستور بحث‌انگیز اخیر در حوزه امور مهاجران نقش داشته است. این موضوع را چند منبع که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود اما از جزئیات موضوع آگاه‌اند اطلاع داده‌اند».

واشنگتن‌پست در‌باره «بانون» می‌نویسد: «او مدیر کارزار تبلیغاتی ترامپ در دوران رقابت‌های انتخاباتی بود. تحت‌الشعاع قرارگرفتن نقش رییس ستاد مشترک ارتش و مدیر آژانس اطلاعات ملی از  سوی «بانون» می‌تواند برای امریکا خطرناک باشد. 

پشت‌پرده تصمیم ترامپ علیه مهاجران کیست؟/مردی خطرناک برای آمریکا+تصاویر
پشت‌پرده تصمیم ترامپ علیه مهاجران کیست؟/مردی خطرناک برای آمریکا+تصاویر

یک مقام ارشد شورای امنیت ملی امریکا اما می‌گوید که بانون مشاوری قابل اعتماد است. او که نخواسته نامش فاش شود می‌گوید: «او مسئولیت قابل‌توجهی در عرصه سیاستگذاری دارد». بانون دستور ادغام ریاست اداره‌های مرتبط با اروپا و روسیه را در حوزه‌های امنیت ملی داده است و برخی از دفتر حوزه‌های سایبری گسترش یافته‌اند». 

واشنگتن‌پست اشاره می‌کند این در حالیست که انتقادها از بانون زیاد است چرا که او هیج تجربه‌ای در حوزه سیاستگذاری نداشته است. این روزنامه می‌نویسد: «پس از هفت سال خدمت در نیروی دریایی ارتش در اواخر دهه‌های ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی به گلدمن ساکس رفت و به ارائه مشاوره در زمینه فیلمسازی مستند پرداخت و سپس مدیر سایت بریت بارت شده که یک سایت خبری – تحلیلی شناخته‌شده نزدیک به جریان راست افراطی است و به تئوری توطئه باور دارد و همواره هشدار می‌دهد که چپ‌ها و مسلمانان می‌خواهند ارزش‌های امریکایی را نابود کنند». 

واشنگتن‌پست اشاره می‌کند که او قهرمان جنبش ضد‌جهانی‌شدن است و از سفید‌پوستان به شدت حمایت می‌کند و تمایلات نژادپرستانه دارد و همین موارد به پیروزی پوپولیستی ترامپ کمک کرد. این روزنامه اشاره می‌کند که در دولت‌های قبلی مشاوران سیاسی از بحث در حوزه‌های مرتبط با امنیت ملی یا منع می‌شدند و یا به طور عمومی در آن شرکت نمی‌کردند. برای مثال، جورج دابلیو بوش «کارل رو» استراتژیست سیاسی خود را از حضور در جلسات شورای امنیت ملی منع کرده بود. «جاش بولتون» رییس کارکنان سفید در آن زمان می‌گوید که بوش صریحاً به «رو» گفته بود که نباید در نشست شورای امنیت ملی شرکت کند. او می‌گوید: «این به‌معنای احترام قائل‌نشدن بوش برای نظرات استراتژیست سیاسی‌اش نبود بلکه می‌دانست آن‌چه رییس‌جمهوری می‌گوید و تصمیم می‌گیرد پیامی برای کل آمریکاست. او نمی‌خواست تصمیماتی که بر مرگ و زندگی آمریکایی‌ها تاثیرگذار بود به سیاسی‌بازی آلوده شوند». 

پشت‌پرده تصمیم ترامپ علیه مهاجران کیست؟/مردی خطرناک برای آمریکا+تصاویر

روزنامه «نیویورک‌تایمز» تا جایی پیش رفته که نقش اخیر بانون را مصادره نقش پیشین ژنرال‌ها از سوی او قلمداد کرده است. این روزنامه می‌نویسد:«حتی صدای لئون پانتا رییس اسبق کارکنان کاخ سفید، وزیر دفاع پیشین و رییس سیا در دولت دموکرات آمریکا هم درآمده است. او بانون را بی‌تجربه در حوزه سیاست خارجی و مسائل امنیتی می‌داند و می‌گوید آخرین جایی که هر کسی که به رتبه‌های بالا رسیده و می‌تواند حرف بزند، در اتاقی است که درباره امنیت ملی صحبت می‌شود. او اشاره کرده هرگز تا پیش از این چنین چیزی را ندیده بود که فردی بی‌تجربه در این‌باره نظر دهد».

پشت‌پرده تصمیم ترامپ علیه مهاجران کیست؟/مردی خطرناک برای آمریکا+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
6
8
در زبان انگلیسی ترامپ (Trump) به معنی صدای شیپور است و این بنده خدا گفتار و کردارش مانند شیپور است صدای بلند و ولی توخالی. البته این آقا در مدت کوتاهی تصمیم هایش را یا متوقف و یا تعدیل خواهد کرد و سپس با از دست ثروتش که تمام اموالش در دسترس امریکایی هاست اختلال ایشان تبدیل به جنون شده و یا از بین خواهد رفت و یا کناره گیری خواهد کرد. این هم مقطعی از تاریخ آمریکاست که ملتش یک عوام فریب(popolist) را تجربه می کنند. ضمنا یک پیشنهاد به ایرانیان مقیم آمریکا ( سرمایه های خود را تدریجی از آمریکا خارج کنید تا بفهمند نمی توانند با هوش و ذکاوت ایرانیان مقابله کنند)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
7
5
فکر می کنی تصمیم گیرندگان سیاست های امریکا یک ننر یا چند نفرند؟
خیلی باید احمق باشند که این رفتار را داشته باشند.
کشوری با توانایی های فراوان و دست دراز در بسیاری نقاط جهان و رعایای بیشمار در کشورهای دیگر بناچار براساس تصمیمات قابل دفاع جمعی و بسیار دراز مدت حساب شده عمل می کند.
ضمن این که وطنفروشی در امریکا رسم نیست. هیچیک از سیاستمدارانشان منافع ملی را را بر منافع شخصی خود ترجیح نمی دهند و نمی توانند ترجیح دهند( چیزی را از مردم پوشیده و محرمانه نمی توانند داشته باشند)برای سیاستبازان غریبه تره خورد نمی کنند و پاچه خاری آنها را جزء وظایفشان می دانند. تمام روزنامه ها و مجلات مهم آنها وابسته به سیاست رسمی دولت عمل می کنند و سخنگوی وطنفروشان نیستند.
برای ایز گم کردن و سواری بیشتر بردن نقش مخالف خوانی را هم خودشان بازی می کنند و یکنفر را منبع شر تعریف می کنند که ساحت بقیه را مبرا کنند.
چه می توان کرد که در دنیا زودباور، کدخدا باور، خودفروخته و عقل باخته بیگانگان فراوانند و اتفاقا دست اندکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
20
6
آقا جان! امریکا چه با اوباما و چه با ترامپ همین است که می بینید. تفاوتی در عملکرد و نتیجه تصمیمات آنان وجود ندارد.نه اوباما مودب بود،نه ترامپ دیوانه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
7
16
اقای روحانی و بزرگان نظام باید تضمیم بگیرند و ایرانیهایی که در سراسر دنیا هستند بدون هیچ شرایطی به کشور خودشون باز گردند ب اگر خودمان به عنوان یک کشور مسلمان به هم وطنمان احترام و حق زندگی کردن و رفت و امد را بدیم .حرفهای امثال ترامپ بی ارزش خواهد بود پس بیاییم مردانگی کنیم و یک اتحاد بوجود بیاریم که مردم دنیا آرزو سفر به ایران داشته باشند. و ایران هراسی را از بین ببریم .یا علی مدد..
ضیاء
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
5
27
بباید ایران را درست کنیم که مردم آرزوی سفر به آمریکا نداشته باشند.
ضیاء
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
18
بباید ایران را درست کنیم که مردم آرزوی سفر به آمریکا نداشته باشند.
مهم نیست
|
United States of America
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
10
چند صد هزار ایرانی در خارج وجود دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
حدود 4 میلیون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
همان به که در سرزمین دنیای حکومت ترامپ پا نگذاریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
آباد شدن هر جایی زمینه ها و ساز و کارهایی لازم دارد که متاسفانه درمقطع تاریخی کنونی. در ایران فراهم نیست پس باید منتظر آینده و مقطعی دیگر باشیم.
ناشناس
|
France
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
2
1
ما همش می گیم ..... آنها چیزی نمیگن، حالا میگن به کشور ما نیایید، کشور خودشونه حق دارن بگن، منصفانه قضاوت کنیم ترامپ دیوانه نیست ما ایرانیها منطقی نیستیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
3
یکی از مخاطبین میگه ترامپ شیپوره یکی میگه دیوونه ست و کاری از پیش نمی بره اما نظر شخص شخیص خودم: اتفاقا ترامپ و اطرافیاش دقیقا میدونن دارن چیکار می کنن و باهوشن نه احمقو دیوونه و مطمئنم به درصد بالائی از خواسته هاشون میرسن ، و مطمئنم به ایران حمله نظامی نمی کن حتی اگه نشون بدن دیوونه شدنو دستشون رو دکمه فعال شدن بمب اتمیه ، خیلی خوب میدونن نظام سرمایه داریشون چه سوراخای بزرگی داره و با یه جرقه ممکنه دود شه ، اما استاد فیلم بازی کردنن اونم نقش یه دیوونه که اگه عصبیش کنی خیلی خطرناک میشه ! اما پشتش چیزی نی میدونی چرا؟ چون دنیا عوض شده جیگر و از طرف دیگه مردم خود امریکا برگ چغندر نیستن
بشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
2
مطمئنم اکثر ایرانی هایی که در کشور های مختلف کره خاکی زندگی می کنند در صورت رعایت مفاد قانون اساسی بر اساس نص صریح آن ،به کشور باز خواهند گشت .
هیچ جا مثل وطن نیست همواره به دنبال گمشده خود هستند حتی در کشور مهاجرین بدون ریشه آمریکا .بومی های امریکا همان سرخ پوستان میباشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
بیش از 3 میلیون نفر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
4
به ایرانی های مقیم امریکا، چه درپست های بالا باشندوچه حتا دانشجو وکاسب باشند امیدی نداشته باشید. البته خیلی خوب بوداگر دولت با اعلام آشتی ملی وایجادزمینه برای متخصصان وسرمایه داران ایرانی که درخارج کشورهستند زمینه را برای بازگشت آنان به ایرانفراهم می کرد ولی با این وضعی که درایران داریم بهرحال این اتفاق نیفتاده وبنظر می رسد نخواهدافتاد.آنان هم به امید کوتاه بودن دوره ی تصمیم گیری ترامپ خواهندنشست ولی بسیاربعیده به ایران برگردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
4
اگر اختلافات داخلی از بین برود ایران در بهترین نقطه برای به اوج رسیدن است وگرنه بازی از نو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
ما خانه بدوشان غم سیلاب نداریم اقایانی که سرمایه ملت را بتاراج بردند و بجای اینکه در کشور خود سرمایه گذاری کنند در ینگه دنیا سرمایه گذاری کردند باید نگران باشند باد اورده را باد میبرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
رسم و سنت خداوند بر افت و خیزاقوام و ملتهاست
همین ایران خودمان روزگاری در اوج قدرت توسط اسکندر تسخیر شد
ساسانیان بزرگترین امپراطوری جهان توسط اعراب سرنگون شد
هر زمان قومی مغرور شود و خود را شکست ناپذیر بداند ان زمان وقت سقوط است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
لفاظی های ترامپ شبیه حرکات یک کودک گرسنه می باشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین