کد خبر: ۴۲۴۷۴۳
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
وزارت‌خارجه به درخواست افكار‌عمومی توجه كند

اين فرصت را از دست ندهيم/ به آمريكا درس اخلاق بدهيم

پس از آنكه وزارت امور خارجه ايران در واكنش به اقدام ترامپ در منع حضور ايراني‌ها در آمريكا اعلام كرد كه كشتي‌گيران آمريكايي حق حضور در جام‌جهاني كشتي را ندارند مي‌شد حدس زد كه اين موضوع در نهايت به ضرر ايران خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محروميت كشتي‌گيران آمريكايي از حضور در رقابت‌هاي جام‌جهاني كرمانشاه، واكنش‌هاي متعددي را در پي داشته است. جردن باروز و ساير ملي‌پوشان كشتي آزاد آمريكا اعلام كرده‌اند كه دوست دارند در اين مسابقات حضور پيدا كنند اما ايران در بيانيه‌اي رسمي اعلام كرد كه به آن‌ها ويزا نخواهد داد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ با توجه به اينكه رقابت‌هاي جام‌جهاني بايد با حضور 8 تيم برگزار شود ايران به اتحاديه جهاني كشتي نامه‌اي نوشته و درخواست كرده است که يك تيم جايگزين براي اين مسابقات معرفي كند.حال اتحاديه جهاني، سه راه را پيش رو دارد، آن‌ها مي‌توانند مسابقات را لغو يا با حضور 7 تيم برگزار كنند، راه‌حل سوم هم اين است كه يك تيم را به عنوان جايگزين آمريكا راهي مسابقات كنند.

روز گذشته رسول خادم در نامه‌اي به وزير ورزش از او خواست تا درباره صدور ويزا به كشتي‌گيران آمريكايي تجديد نظر شود، همه منتظر پاسخ استراتژيك وزارت ورزش هستند اما مسعود سلطاني‌فر و تيم رسانه‌اي‌وزارت ورزش در سفرهاي استاني حضور دارند و در عمل هيچ كس پاسخگو نيست. اين در حالي است كه حضور كشتي‌گيران آمريكايي در ايران مي‌توانست فرصت خوبي براي نشان دادن روحيه صلح‌طلبي ايراني‌ها باشد. اقدام ترامپ در منع حضور آمريكايي‌ها باعث اعتراضات فراواني شده و بسياري از آمريكايي‌ها با اقدامات خود سعي در نشان دادن اين اعتراض دارند. به طوري كه اداره گمرک آمریکا اعلام كرده ورود شهروندان هفت کشوری که از سفر به آمریکا منع شده‌‌ بودند، با رای یک دادگاه فدرال آزاد شده است. هرچند كه ترامپ اعلام كرد «اینکه نمی‌توانیم در مورد ورود و خروج افراد هم تصمیم بگیریم، معضل بزرگی است.حکم مضحک این به اصطلاح قاضی، لغو خواهد شد» اما بدون شك اقدام قاضي دادگاه فدرال در تاريخ به عنوان يك اقدام شجاعانه ثبت خواهد شد. به هر ترتيب در ميان سفرهاي استاني وزير ورزش و جوانان، درست وقتي كه استراتژيك‌ترين تصميم ممكن بايد گرفته شود، ايران فرصت مناسبي را از دست داده و در خطر از دست دادن امتياز ميزباني قرار گرفته‌ است.

روسيه به دنبال ميزباني

اتفاق عجيب‌تر زماني رخ داد كه حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی اعلام كرد: «روسیه اعلام کرده که اگر مشکلی در برگزاری این رقابت‌ها وجود دارد حاضر هستند میزبانی جام جهانی 2017 را بر عهده بگیرند». اقدامي كه به نظر مي‌رسد در شرايط فعلي ناجوانمردانه است، روسيه مي‌توانست به جاي تقلا براي گرفتن ميزباني رقابت‌هاي جام‌جهاني به دنبال رايزني با ايران و آمريكا باشد تا مشكل را حل كرده و كاري كند كه ورزش فداي سياست نشود اما ظاهرا گرفتن ميزباني مسابقاتي كه هرساله برگزار مي‌شود براي آن‌ها در اولويت قرار دارد. روسيه در سال‌هاي 2007، 2008، 2010 و 2011 ميزبان رقابت‌هاي جام‌جهاني كشتي بود اما در سال‌هاي اخير، ميزباني بين ايران و آمريكا دست به دست مي‌شود و همين موضوع، اقدام شتاب‌زده روس‌ها را در پي داشته است.

احتمال غيبت ايران در جام‌جهاني

مسعود عسگري،‌ مدير روابط عمومي فدراسيون كشتي درباره واكنش اتحاديه جهاني كشتي به نامه ايران مبني بر معرفي تيم هشتم يا برگزاري اين مسابقات با هفت تيم به «قانون» گفت: «لالوويچ، رييس فيلا اعلام كرده كه به دليل مشكلات ايجادشده به دنبال ايجاد راه‌حل مناسب است، موضوع اصلي درباره مشكل به وجود آمده اين است كه براساس قراردادي كه كشورها براي گرفتن ميزباني امضا مي‌كنند، ويزا بايد براي كليه ورزشكاران صادر شود اما چون ايران از صدور ويزا سر باز زده و به تعهدات عمل نكرده‌ايم اتحاديه جهاني مي‌تواند ميزباني را از ايران بگيرد». او درباره اقدام روسيه درباره گرفتن ميزباني مسابقات جام‌جهاني عنوان كرد: «فدراسيون كشتي در حال رايزني است تا ميزباني را از دست ندهيم ولي اگر اين اتفاق هم رخ بدهد باز هم اقدام غيرقانوني صورت نگرفته است». عسگري درباره نامه‌اي كه رسول خادم به وزير ورزش نوشته است، گفت: « با توجه صحبت‌هاي كشتي‌گيران آمريكايي و اعلام نقض سياست‌هاي دولت اين كشور، فدراسيون كشتي از سلطاني‌فر درخواست كرد تا يك كميته ويژه تشكيل شده و راي صادره دوباره بررسي شود. در نهايت ما تابع سياست‌هاي دولت و كشورمان هستيم و هر تصميمي در اين زمينه گرفته‌ شود، مخالفتي نمي‌كنيم. اگر موافقت شود، آمريكايي‌ها در ايران حاضر شده و مسابقات برگزار مي‌شود اما اگر مخالفت كنند بايد اتحاديه جهاني در اين زمينه تصميم بگيرد». او درباره واكنش ايران به واگذاري ميزباني جام‌جهاني كشتي به يك كشور ديگر گفت: «فدراسيون ايران اميدوار است كه اين اتفاق رخ ندهد اما اگر اتحاديه جهاني اين تصميم را بگيرد و با توجه به اينكه ما تابع سياست‌هاي كشورمان هستيم و بايد از عزت ايران دفاع كنيم، اگر مسابقات در كشوري بجز ايران برگزار شود، در اين مسابقات حضور نخواهيم داشت».

شايد كمتر كسي تصور مي‌كرد كه مسابقات جام‌جهاني كرمانشاه به چالش جدي در كشور تبديل شود. ايران فرصتي را كه به راحتي كسب كرده بود به همين سادگي از دست داده، شايد در شرايط فعلي و با مشورت‌هاي درستامکان داشت تصميم منطقي‌تري در اين زمينه گرفته شود. سال‌هاست كه گفته مي‌شود سياست نبايد وارد ورزش شود اما ظاهرا حضور مديران سياسي در راس امور ورزش ايران، اين فرصت را از كشورمان گرفته است. مسعود سلطاني‌فر در هفته‌هاي اخير اقدامات مثبتي را براي ورزش انجام داده است اما كاش كمي قيد سفرهاي استاني‌اش را بزند و به مسائل مهم و استراتژيك هم توجه كند. كشتي در حال حاضر فرصتي را در اختيار ايران قرار داده تا يك فرهنگ‌سازي بزرگ در دنيا انجام بدهيم، كشتي اين فرصت را داده تا ثابت كنيم ورزش و سياست از هم جدا هستند، كاش اين ورزش ملي را فداي بازي‌هاي سياسي يكي مثل ترامپ نكنيم.

تکمیلی/ کمیته ویژه با صدور روادید برای تیم ملی کشتی آمریکا موافقت کرد

سخنگوی وزارت خارجه از موافقت کمیته ویژه با صدور روادید برای تیم ملی کشتی آمریکا خبر داد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: با توجه به توقف اجرای محدودیت‌های تبعیض‌آمیز علیه ورود شهروندان ایرانی به آمریکا بر اساس حکم قاضی فدرال آمریکا  و با عنایت به درخواست رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رییس فدراسیون بین‌المللی کُشتی، با صدور روادید برای تیم کشتی آمریکا به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه موافقت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۰
farzady
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
8
باسلام
تردیدی نیست سیاست ترامپ نژاد پرستانه است و بوی آپارتاید و فاشیستی دارد ولی در دنیا ورزش ورود سیاست ممنوع است.ما می توانیم ورود ورزشکاران راآمریکایی ممنوع کنیم ولی اولین تاثیر آن محرومیت کشتی ایران خواهد .
فکر می کنم باید تمام زوایای این واکنش را سنجید و بعد اقدام کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
2
11
از مسئولین محترم در هر پست و مقامی خواهش داریم مسائل مربوط به خود را و یا احیانا مسائل سیاسی را وارد ورزش نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
2
6
از مسئولین محترم در هر پست و مقامی خواهش داریم مسائل مربوط به خود را و یا احیانا مسائل سیاسی را وارد ورزش نکنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
8
بسمه تعالی
با توجه به نفوذ دشمن.؟؟؟
وزارت امور خارجه به کشتی گیران ویزا بدهد.
و درس جوانمردی به دنیا بدهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
2
8
تحلیلی زیبا و منطقی دارید
یک مورد مهمممممم
وقتی کشتی گیر امریکایی به ایران بیاید و بخواهد برگردد و مطابق قانون ترامپ بهش اجازه نمیدهند چون سفر به ایران داشته و چالشی برای تصمیم ترامپ هست به هر حال نخست وزیر نروژ هم که این مشکل براش پیش اومد رسانه ای شدن این موارد خیلی برای هیئت حاکمه امریکا گران هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
13
2
جون به جونتون کنن فلاکت زده و منفعل و کفش پاک کن کدخدای خودتونید. یه روز به اسم درس مذاکره، یه روز به اسم درس اخلاق! واقعا ذلیلید. یک موی جوانی که سینه اش رو در مقابل تمام دشمنان به سرکردگی آمریکا سپر کرد و از عزت و بزرگی و استقلال و عظمت ایرانی دفاع کرد به صدر تا ذیل شما جماعت بزدل سرسپرده و مسحور آمریکا و غرب می ارزه! دفاع از عزت و سربلندی ایران مَرد می خواد مَرد...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
تو چی میگی؟......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
12
گاهی مقابله به مثل نتیجه معکوس خواهد داشت . وزارت خارجه کمی با تامل و سیاست پیش برود بهتر خواهد بود . تمام فرصت هامون همواره به این شکل از دست میدهیم .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
11
ورزش را از سیاست جدا کنید.
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
سلام .سلام .سلام خخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
4
درود بهترین درس گذشت است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
8
1
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام
بوي ترس وخيانت دارد بلند مي شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
6
جدای اینکه باید ورزش از سیاست جدا باشد.باید درمقابل رفتار ترامپ عطوفت ومهربانی ومهمان نوازی ایرانی ها رابه آنها نشان داد. بهتر است ورزارت امورخارجه با صلاحدید امورکشور نامهاساتید ئانشگاه شریف را عملی کند تا خط بطلانی برنظر همه بدخواهان دولت وملت وکلاً کشور بکشد.ودوستی ایرانی ها با سایر ملل نشان دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
5
ما نباید به خاطر منافع سیاسی بعضی مثل همیشه رفتار خصمانه داشته باشیم و دلواپسان دلشان به مردم نسوخته ما باید به فکر کشور و خودمان باشد و آنها هم روزی که جواب بگیرند نزدیک است
علی
|
Germany
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
4
1
نیروهای امنیتی ایران باید از کشتی گیران آمریکایی بخوبی محافظت کنند. چون اگه اتفاقی برای انها بیافته کشور ما دچار بحران میشه.دشمن در کمین است. . امنیت کشتی گیران آمریکایی و تیم همراه آنها برای ما ایرانیها و سرنوشت کشورمون خیلی مهم و حساس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
1
1
خواب نما شدید،ای
حسین
|
Germany
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
5
1
او دشمن است و درس اخلاق سرش نمیشود. بفهم چی میگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
3
1
آمریکا بیا میخوام درس اخلاق بهت بدم با:پیچاندن گوش طوری که تا دو هفته لخته خون داشته باشه،گرفتن گوش و زدن سر تو محکم تو تخته سیاه،گذاشتن دست تو برف و زدن با کابل، داغ کردن،فحش رکیک دادن به دانش آموز و طرفداری معلمهای دیگه از همکارشون با وجود گناهکار بودن
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
هركجا كه حرف حساب ومنطق حاكم باشد او برنده خواهد بود گرچه دركوتاه مدت غير منطق هاپيشرفتهاي دارند ولي بازنده اصلي خواهند بود ممكن است ازچشم آزادي خواهان جهان ووجدانهاي پاك وبيدار چند روزي را سپري كنند . درنهايت سر افكنده وزبون خواهندبود ما بايد در رفتار وگفتار مان صادق باشيم ازمسير حق وعدالت غافل نشويم واز درگيري هاي لفظي درسايتهاي مجازي دست ازتفرقه وتهمت وافترا به يكديگر برداريم وبا اتحاد يكدلي مانند روزهاي اول انقلاب دشمنان اين كشور رامايوس كنيم .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
4
انچه که ندارید را چگونه عرضه میکنید؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین