کد خبر: ۴۳۱۱۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
انتشار جزئیات بیشتر از دیدار تیم ترامپ با سفیر روسیه

رسوایی ارتباط وزرا و تیم ترامپ با روس‌ها تمامی ندارد/«واترگیت» ترامپ: روسیه مسلخی برای سرنگونی دولت ترامپ خواهد بود؟

نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس گفته است که تصمیم دادستان کل برای کنار کشیدن خود از موضوع اقدام هکرهای مورد حمایت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قانع‌کننده نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- انتشار جزئیات بیشتر دیدارهای صورت‌گرفته با سرگئی کسیلیاک سفیر روسیه در واشنگتن و مانور‌دادن رسانه‌ها روی این موضوع نشان می‌دهد که رسوایی ارتباط وزرا و اعضای تیم ترامپ با روس‌ها به این زودی‌ها تمامی نخواهند داشت. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه «گاردین» در گزارشی با گمانه‌زنی در این‌باره که آیا این موضوع می‌تواند به سرنگونی دولت ترامپ بیانجامد یا خیر، می‌نویسد: «دونالد ترامپ روز جمعه از واشنگتن پرواز کرد اما نتوانست از طوفان اتهام‌ها و پرسش‌های بی‌پاسخ درباره روابط خود و اعضای تیمش با روسیه رهایی یابد. پس از آن که مایکل فلین مشاور امنیت ملی او که به دلیل صحبت با روس‌ها و بی‌اطلاع‌گذاشتن معاون ترامپ مجبور به استعفا شد اکنون نوبت جف سشنز دادستان کل او رسیده که فاش شده با سفیر روسیه دو بار در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا صحبت کرده است. گفته شده که جارد کوشنر داماد ترامپ نیز با این سفیر روس دیدار کرده است. این موضوع به رسوایی‌ای تبدیل شده که گریبانگیر کاخ سفید شده است.»

«واترگیت» ترامپ: آیا روسیه مسلخی برای سرنگونی دولت ترامپ خواهد بود؟

گاردین اشاره می‌کند که کارشناسان این موضوع را با واترگیت و رسوایی‌ای که گریبان ریچارد نیکسون رییس‌جمهوری سابق جمهوریخواه آمریکا را گرفت مقایسه می‌کنند. 

این روزنامه با اشاره به رویداد واترگیت می‌نویسد: در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تعدادی از ماموران اف‌بی‌آی وارد ساختمان هتل واترگیت محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا شدند و دستگاه‌های شنود کار گذاشتند و سپس اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به سرقت بردند. این اقدام غیر‌قانونی با پیدا‌شدن یک نوار توسط یک مأمور حراست هتل بطور تصادفی لو رفت و روزنامهٔ واشنگتن پست (به سردبیری بنجامین سی. بردلی) از طریق دو تن از روزنامه‌نگاران خود به نام‌های باب وودوارد و کارل برنستین آن را به اطلاع افکار عمومی رساندند. 

بعدها مشخص شد که چنین اقداماتی قبلاً مکرراً انجام گرفته بوده‌است و تحقیقات بعدی نشان داد که عمق این‌گونه فعالیت‌های جاسوسی بسیار گسترده بوده‌ است. پس از آنکه مشخص شد کنگره به استیضاح نیکسون رای خواهد داد، وی در شب ۸ اوت ۱۹۷۴ از سمت خود کناره‌گیری کرد. 

این روزنامه اشاره می‌کند که روز جمعه کاخ سفید تلاش کرد تا انتقادها از همکاران ترامپ را به‌گونه دلخواه خود هدایت کند و اشاره کرد که چاک شومر رهبر اقلیت سنا نیز در سال ۲۰۰۳ میلادی دیداری با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه داشته و عکس آن را منتشر کرد. 

گاردین اما اشاره می‌کند که نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس گفته است که تصمیم دادستان کل برای کنار کشیدن خود از موضوع اقدام هکرهای مورد حمایت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قانع‌کننده نیست. 

این در حالیست که سشنز در گفت‌و‌گوی روز پنجشنبه خود با فاکس‌نیوز تایید کرد که گفت‌و‌گویش با سفیر روسیه درباره مسائل انتخاباتی نبوده است. او گفت که مردم می‌توانند در این‌باره مطمئن باشند. 

گاردین اشاره می‌کند این در حالی است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که او حقیقت را نمی‌گوید. سشنز از پاسخ دادن به این پرسش که آیا پوتین دوست داشته به‌جای کلینتون، ترامپ رییس‌جمهوری شود یا خیر پاسخ نمی‌دهد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
11
هر کس به روسها بیش از حد اعتماد کرد و اساس زمامداری خودش رو با اتکا به روسهای جلب چید قطعا ضرر کرد
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
1
شتر در خواب بیند پنبه دانه! خخخخخخ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین