کد خبر: ۴۳۱۲۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
غیرقانونی بودن جبهه‌های انتخاباتی بی‌مجوز

هشدار وزیر کشور به صدا و سیما و نامزدهای انتخابات/رحمانی‌فضلی: صداوسیما شائبه طرفداری از یک نامزد را ایجاد نکند

وزیر کشور گفت:‌ افرادی که از الان نامزدی خود را اعلام می‌کنند نباید در اماکن عمومی تبلیغات داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر کشور گفت:‌ افرادی که از الان نامزدی خود را اعلام می‌کنند نباید در اماکن عمومی تبلیغات داشته باشند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه مراسم افتتاح ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما این موضوع را به معاون سیاسی و استانداری ها ابلاغ کردیم و اگر چنین تبلیغاتی انجام شود حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود:  در این ایام جبهه هایی اعلام موجودیت داشتند که آن‌ها باید مجوز بگیرند زیرا در غیراین صورت اقدام آن‌ها غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود.  

وزیر کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حضور افرادی که اعلام کاندیداتوری کردند در صدا و سیما قانونی است یا خیر گفت:‌ اگر این حضور در چارچوب وظایف اداری و مسئولیت آن‌ها باشد بلامانع باشد اما اگر تبلیغات باشد مدیران صد ا و سیما باید مانع آن شوند.

وزیر کشور درباره نسبت صدا و سیما با انتخابات اظهار کرد: قانون در زمینه انتخابات ریاست جمهوری تکلیف را روشن کرده است. در این زمینه کمیته تبلیغات تشکیل می‌شود و صدا و سیما برنامه های انتخاباتی خود را باید به تائید این کمیته برساندکه وزیر کشور هم رئیس این کمیته است. در خصوص اقدامات جاری صدا و سیما نیز من جلسه ای با مدیران صدا و سیما داشتم و تاکید کردم که انتخابات یک موضوع ملی است و صدا و سیما نباید به گونه ای رفتار کند که شائبه طرفداری از نامزدی خاص در میان مردم ایجاد شود. از صدا و سیما خواسته ایم این مسائل را رعایت کند. البته ما در وزارت کشور و شورای نگهبان بازرسی و نظارت هم داریم که اگر به مواردی برسیم که در صدا و سیما یا نهادی دیگر خلاف بی طرفی عمل می‌شود، حتما تذکر دهند.

وزیر کشور همچنین خبر داد که برای انتخابات میان دوره ای مجلس 269 نفر تا هم اکنون که روز آخر ثبت نام است ، ثبت نام کرده اند.

وی همچنین تهیه و ارائه  سوء پیشینه را برای ثبت نام در انتخابات شوراها الزامی دانست و گفت:‌ هماهنگی های لازم انجام شده که افراد این عدم سوء پیشینه ها را تهیه کنند.

رحمانی فضلی همچنین در پایان درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی تصریح کرد: شاید در بخشی از حوزه ها برای انتخابات شوراها ، انتخابات الکترونیکی برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور:  باید امانت دار رای مردم باشیم 

همچنین علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه امنیت و سلامت انتخابات و اجرای قانون برای ما بسیار مهم است، گفت: ما باید امانت ‌دار رای مردم باشیم و زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم.  

علی اصغر احمدی عصر امروز در مراسم افتتاح ستاد انتخابات کشور اظهارکرد: ناظران و مجریان انتخابات، مسئولان تامین امنیت انتخابات، احزاب و رسانه‌ها و نامزد ها و حامیانشان‌در انتخابات اخلاق و فرهنگ دینی را در جامعه رواج دهند. رسانه‌ها، هیات‌های اجرایی‌، هیات‌های نظارت، دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، احزاب و داوطلبان انتخابات همه جزء اجزای برگزاری انتخابات هستند و باید با هماهنگی موضوع انتخابات را پیش ببرند. 

احمدی با بیان اینکه انتخابات مصداق عینی اظهار نظر مردم است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که هژمونی آمریکا در حال تغییر است آن‌ها همچنان به دنبال فرافکنی هستند و ایران را هدف خود می‌دانند، بنابراین با حضور مردم در صحنه‌های عمومی مثل انتخابات یا 22 بهمن امنیت کشور ارتقاء می‌یابد.  

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با بیان اینکه کسانی که می خواهند در انتخابات شوراها ثبت نام کنند باید گواهی سوء پیشینه خود را ارائه کنند، اظهار کرد: در روستاها این امر به تشخیص هیات‌های اجرایی گذاشته شده است و هیات‌های اجرایی هم نباید به گونه‌ای عمل کنند که اقدامات آن‌ها برای داوطلبان بازدارنگی ایجاد کند، روش اجرای این قانون مهم است. 

در این مراسم همچنین علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور نیز با اشاره به اینکه میانگین ثبت‌نام ها برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در هر حوزه 60 نفر بوده‌است که این میانگین در دوره‌های قبل 29 نفر بود، گفت: مطمئن باشید انتخابات باشکوه و حماسه سازی پیش رو خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
6
طبق قانون جبهه نیاز به مجوز ندارد قانون را بیشتر بخوانید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
6
3
مگه میشه صدا وسیما بی طرف باشه وقتی سیاستهاش را یک طرف خاص داره مشخص میکنه ولی نگران نباشید صدا و سیما شده مثل چوپان دروغگو مردم جدیش نمی گیرند و تازه بر خلاف نظرش عمل می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
5
6
صدا و سبما ، طرفدار ملت نیست . صدا وسیما هیچ جایگاه مردمی ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
6
4
صدا و سبما ، طرفدار ملت نیست . صدا وسیما هیچ جایگاه مردمی ندارد . صدا و سیما بلندگوی دلواپسان است که اهداف اسراییل و حامیانش را دنبال میکند . هدف صدا وسیما ، دلسرد کردن مردم از انقلاب و نظام است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
6
2
واقعا اسم رسانه ی میلی زیبنده این رسانه است بخاطر همین است که اصلا روز به روز داره مردم رو از دست میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
6
0
لطفا زمان ثبت نام شوراها را تجديدنظر بفرمائيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
6
بیچاره صداوسیما مرغ عزا وعروسی هردو جناح شده! واین اظهر دلیل بر بی طرفی صدا وسیماست
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
6
انشاالله در پایان اسفند ریس صدا و سیما دعوت و به سوالات پاسخ نماید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین