کد خبر: ۴۳۷۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
بازداشت‌های مشکوک تعدادی از فعالان رسانه‌ای

پشت‌پرده بازداشت‌های اخیر به روایت رویترز؛ اعمال فشار بر اصلاح‌طلبان و روحانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

به نظر می‌رسد برخی از قدرت تلگرام برای ارتباط‌گیری و اتصال به مردم و بسیج آنان مطلع هستند و در حال تلاش برای متلاشی کردن این قدرت تاثیرگذاری و بسیج‌گری در طول انتخابات هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی به بازداشت‌های اخیر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در ایران اشاره کرده و نوشته است به نظر می‌رسد این نحوه بازداشت‌ها برای اعمال فشار بر دولت روحانی و مشکل‌آفرینی برای اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات صورت گرفته‌ است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رویترز اشاره می‌کند زمانی که مردم ایران برای تمدید ریاست‌جمهوری روحانی در ماه مه آماده می‌شوند، انتخابات نه تنها تصمیمی درباره باقی‌ماندن روحانی در قدرت است بلکه آزمونی برای محک زدن توانایی‌های او در حفاظت از حامیانش نیز می‌باشند. 

این خبرگزاری اشاره می‌کند که روحانی ۶۸ ساله در موقعیت بحرانی و خطرناک در سال ۲۰۱۳ میلادی وعده کاهش انزوای بین‌المللی ایران و افزایش آزادی‌ها برای مردم را داد. این خبرگزاری اما اشاره می‌کند واقعیت آن است که اختیارات روحانی برای عمل به وعده‌های خود جهت افزایش آزادی‌ها از سوی برخی نهادها در داخل کشور محدود شده است. 

رویترز اشاره می‌کند که از اواخر دسامبر گذشته دست‌کم ۲۲ روزنامه‌نگار و فعال سیاسی بازداشت شده‌اند. این خبرگزاری می‌نویسد: «این فعالان می‌گویند تقریبا تمام افراد بازداشت‌شده می‌توانستند نقش فعالی در بسیح رای‌دهندگان برای بیرون آمدن از خانه و رای‌دادن برای انتخاب مجدد روحانی ایفا کنند. چند فرد بازداشت شده از مدیران کانال‌های طرفدار اصلاح‌طلبان در تلگرام بوده‌اند؛ شبکه اجتماعی‌ای که مورد استفاده میلیون‌ها کاربر ایرانی است. برخی نهادها متوجه شده‌اند که کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلبان تا چه اندازه از قدرت نفوذ و تاثیرگذاری برخوردارند چرا که در انتخابات مجلس نقش مهمی را ایفا کردند. همچنین در آینده نیز این کانال‌ها می‌توانند نقش مهمی داشته باشند. در نتیجه، به نظر می‌رسد برخی از قدرت تلگرام برای ارتباط‌گیری و اتصال به مردم و بسیج آنان مطلع هستند و در حال تلاش برای متلاشی کردن این قدرت تاثیرگذاری و بسیج‌گری در طول انتخابات هستند.»

این خبرگزاری اشاره می‌کند که چهار نماینده اصلاح‌طلب خواستار پاسخگویی رییس‌جمهوری درباره پشت‌پرده بازداشت‌های اخیر هستند. آنان در نامه‌ای خطاب به روحانی نوشته‌اند که کدام نهاد مسئول دستگیری‌ها بوده است؟ وزارت اطلاعات یا نهادهای امنیتی سایر نهادها؟ آنان نوشته‌اند در هر صورت روحانی باید به عنوان رییس‌جمهوری در این‌باره پاسخگو باشد. هفته گذشته نیز روحانی از وزیر کشور در جلسه کابینه خواست تا به بازداشت‌های مشکوک تعدادی از فعالان رسانه‌ای رسیدگی شود.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
گروهی که در دل اکثریت جامعه جائی ندارند بر اکثریت قدرت سوارند.!!!! و این در رو انتخاب اخیر از طرف مردم نشان داده شد. .......
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
من متعجبم !!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین