کد خبر: ۴۴۲۸۴۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
روحانی و دولت مستقر راه و چاه را یاد گرفته، عیوب و نواقص را می‌داند

چشم‌انداز دولت دومِ روحانی بهتر است یا بدتر؟/چنددلیل برای رای به روحانی/یادمان نرفته که روحانی چه کشوری را تحویل گرفت

روحانی و دولت مستقر، موفق است، راه و چاه را یاد گرفته، عیوب و نواقص را می‌داند، خطاها و اشتباهات گذشته را اصلاح و ترمیم کرده، برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری کرده، اصطلاحاً سوار بر کار است؛ بنابراین ادامه‌ راه را با اطمینان بیشتر و آسان‌تری خواهد رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
حافظه تاریخی مردم ایران را نباید دست‌کم گرفت. یادمان نرفته که روحانی در چه وضعیت و شرایطی دولت را تحویل گرفت. این دولت از ابتدا با تدبیر و امید کار را آغاز کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دولت روحانی دارای چند ویژگی خاص است که دولت‌های گذشته فاقد این ویژگی‌ها بوده‌اند:

چشم‌انداز دولت دومِ روحانی بهتر است یا بدتر؟/چنددلیل برای رای به روحانی

۱- این‌که تحقیقاً هیچ دولتی مثل دولت یازدهم، از سوی مخالفین، تخریب و مورد تهاجم قرار نگرفته است؛

۲- فاقد رسانه فراگیر است که عملکرد و اقدامات خویش را اطلاع‌رسانی کند؛ بلکه برعکس، رسانه ملی رأساً به تخریب دولت پرداخته و نکات منفی دولت را با برجسته‌سازی به خورد مردم داده است.

روحانی و دولت مستقر، موفق است، راه و چاه را یاد گرفته، عیوب و نواقص را می‌داند، خطاها و اشتباهات گذشته را اصلاح و ترمیم کرده، برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری کرده، اصطلاحاً سوار بر کار است و بابت این سوارکاری نیز هزینه پرداخت شده است. بنابراین، دولتی که مسیر را بازسازی، اصلاح و ترمیم کرده، شناخت و تجربه دارد، مسلماً ادامه‌ راه را با اطمینان بیشتر و آسان‌تری خواهد رفت و مضافاً به این‌که در این دوره خود رئیس‌جمهور، برنامه‌های جدیدی را عنوان می‌کند و طبعاً مطالبات دیگری نیز برای ملت ایجاد می‌شود و از نظرات و انتقادات سایر کاندیداها نیز می‌تواند به عنوان پالایش و پایش برنامه‌ها و اهداف خودش کمک بگیرد.

پس بنا به دلایل مذکور، تعویض و تغییر این دولت، عقلاً و منطقاً به صلاح امور نیست زیرا که کشور، نظام و ملت، همه متضرر خواهند شد و عین کارفرمایی که ۸۰ درصد کار را تمام کرده؛ احیاناً بر اثر سوءتفاهمات و اختلافات جزئی و سلیقه‌ای بخواهند تغییرش بدهند، یقیناً خلاف عقل و منطق است؛ چراکه کارفرمای جدید، همه این هزینه‌ها را مجدداً خواهد گرفت و اصلاً هم تضمینی وجود ندارد و معلوم هم نیست که بتواند کار را بهتر انجام بدهد و خراب‌ترش نکند! هر کدام از ما آدم‌ها چه‌بسا در دوران زندگی خود از این آزمون و خطاها داشته‌ایم که سودی عایدمان نشده است.

این‌که قانون برای هر چهار سال، انتخابات ریاست جمهوری را پیش‌بینی کرده، الزاماً برای تغییر شخص رئیس‌جمهور نیست. بله! گاهی نیز به دلایل سوءعملکردها - مثل دولت دهم - مصلحت ایجاب می‌کند که باید عطایش را به لقایش بخشید.

عملکرد سوء دولت دهم اگر کتمان نمی‌شد و پنهان نمی‌ماند به هیچ وجه ممکن الان برخی از آن اشخاص خودشان را با حق‌بجانبی و طلبکاری، کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌کردند! البته ناگفته نماند که می‌دانستند به تأیید صلاحیت و جوابگویی در مناظرات نمی‌رسند و گرنه جرأت و جربزه این مقابله را نداشتند. با این حال، برای خیلی‌ها هنوز کاملاً روشن نیست که دولت روحانی چه کشوری را تحویل گرفت و الان کشور را به کجا رسانده است؟! که بطور قطع و یقین دولت مردانی که در انتخابات حضور دارند در مناظره ها این فضا را روشن و تلطیف خواهند کرد و آن وقت است که باید به دولت تدبیروامید احسنت گفت و به او، مدل پرافتخار «آواربرداری و بازسازی» اهدا کردد.

هوش سرشار و ذکاوت سیاسی آیت‌الله فقید هاشمی رفسنجانی بر کسی پوشیده نبود. وی ضمن تاکید و اصرار به ادامه‌ دولت روحانی، آینده‌ مثبت و مطمئنی را برای دولت دوم روحانی پیش‌بینی کرده است که یقیناً این نظر ایشان می‌تواند نقطه اتکای مثبتی برای رأی‌دهندگان به روحانی باشد. هاشمی رفسنجانی فرموده بودند: «مطمئنم دور دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی، دوره اتفاقات خوب برای کشورمان است. و بسیاری از این سم‌پاشی‌هایی که الان می‌شود و اهانت‌هایی که می‌شود، هوچی‌گرهایی که می‌شود برای این است که کار به آنجا نرسد و این خطرناک است. ما همه‌مان باید دست به دست هم بدهیم، فرق نمی‌کند ما، اصولگرا و اصلاح‌طلب، معتدل، همه این‌ها بالاخره، بچه‌های این انقلابند، این‌ها همه فرزندان امامند، فرزندان رهبری هستند، هدفشان هم اعتلای کشور و ملت و سعادت مردم باید باشد، سر دعواهایی که داریم و اختلافات سیاسی که دارند نباید منافع کشور قربانی بشود، نباید آینده نظام زیر سؤال برود.» بنابراین، هرکس نگران فردای ایران است به اقتضای عقل و خرد باید از روحانی حمایت کند تا دوره‌ دوم ریاست جمهوری او با آرا و اقتدار بیشتری رقم بخورد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
5
سوار بر کار است؛ بنابراین ادامه‌ راه را با اطمینان بیشتر و آسان‌تری خواهد رفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
4
موافقم
ضیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
4
با توجه به سیاست های اقتصادی بعد از برجام توسط دولت و اینده روشنی که ار هم اکنون هویدا است باز هم از ریس جمهور حسن روحانی مچکریم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
1
بهتره آقای روحانی پیشنهاد ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی 45 متری برای اجاره ارزان قیمت برای مدت شش سال را به زوجهای جوان دم بخت ارایه نماید..
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
1
0
اصلاح طلبان اگرنماینده شان روحانی است پس اقای جهانگیری چیکاره است؟فعلاکه اقای جهانگیری اعلام کرده ازطرف اصلاح طلبان امده هنوزروحانی این حرف رانگفته
علی
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
4
در نبود خاتمی بزرگ به روحانی رآی میدیم
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
1
به نظرمن رئیس جمهوردورازدهم کسی نیست جزآقای اسحاق جهانگیری.چرا!؟چون:
1-آقایان جهانگیری و روحانی یک روح در2 کالبد هستند.همه چیزشان یکی است.پس فرقی نمیکندکه کدامیک باشند.
2-عرصه ریاست جمهوری,صحنه کاروعمل و فعالیت و..... است.این عرصه باروحیات و خلقیات آقای جهانگیری سازگاری بیشتری دارد.
3-اصلا" فلسفه و علت اصلی حضور آقای روحانی در انتخابات یازدهم و پیروزی ایشان,به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای و برجام بود که ایفای نقش نمودند.حال که شرایط کشور به حالت تقریبا" عادی برگشته و صحنه کاروعمل و...پیش آمده تیپ های شخصیتی همچون آقای جهانگیری مناسبترند.
4-عملکرد و سابقه آقای جهانگیری تاکنون او را در زمره اصلاحطلبان مورداعتماد,عاقل,ولایتمدارو...قرارداده است.
5-برخلاف تحلیل عده ای که تصورمیکنندآقای جهانگیری ضربه گیر آقای روحانی است و درنهایت ایشان به نفع آقای روحانی کنارمیروندو نهایتا" آقای روحانی رئیس جمهور میشودوهمه جا هم پخش کرده اند که چنین میشودوچنان نمیشود,بایدگفت که نه عزیزان موضوع دقیقا" برعکس است.
6-*بافوت آقای هاشمی رفسنجانی,ریاست مجمع که موضوع بسیارمهم تری نسبت به ریاست جمهوری است باید مشخص شود که درحال حاضر تنها فرد لایق وشایسته تصدی آن سمت آقای روحانی میباشد.
البته تصمیم نهایی وانتخاب اصلح باخودملت و خیر و صلاح و تقدیرالهی است.ان شاءا... هرچه که خیراست برای این کشور مقدرشود.
ebi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
3
ما یادمون نرفته چه کشوری تحویل گرفت ولی بعضی ها فراموش کردن چه خبر بود ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
3
من تو بیمارستان کار میکنم...خدا لعنت بعضیا کنه که کمر همه بیمارستان ها روشکست ...امیدوارم روحانی رای بیارا دردو بر اصلاحات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
واقعيت اينه كه چشم اندازي براي خودمون بجا نذاشته ايم خخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
3
آقای روحانی کشور را تحویل نگرفته احمدی نژاد یه ویرانه تحویل داد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین