کد خبر: ۴۴۳۴۷۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در تلویزیون

آنچه در دومین‌ مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری گذشت؛ از دروغ‌های تکراری قالیباف تا پاسخ کوبنده روحانی و جهانگیری+فیلم و تصاویر

دومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع فرهنگ و سیاست در صداوسیما برگزار شد. دومین برنامه مناظره دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) با محوریت مسائل سیاست داخلی، خارجی و فرهنگی ساعت ۱۶:۳۰ به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-  دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با محور مسائل سیاسی و  فرهنگی پایان یافت.

به گزاش آفتاب‌نیوز؛ حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، ابراهیم رییسی، میرسلیم، سیدمصطفی هاشمی‌طبا و محمدباقر قالیباف وارد صداوسیما شده و مورد استقبال حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان قرار گرفتند.

برخی از اعضای کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از جمله علی‌عسگری رییس سازمان صداوسیما، قاضی‌زاده هاشمی، پورعلی‌مطلق و میرباقری معاونت سیما در اتاقی که برای نامزدهای انتخابات درنظر گرفته شده حضور داشتند.

روحانی قبل از مناظره دوم: اگر در مناظره سیاه نمایی نباشد می‌تواند به مردم کمک کند

حسن روحانی  کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا در مناظره دوم مانند مناظره اول ظاهر می شوید یا تغییر تاکتیک می دهید؟‌اظهار کرد: اصل مناظره برای آشنایی مردم با افکار و برنامه های کاندیداها است. همه باید تلاش کنیم که در این مناظره به این موضوع توجه نماییم.اگر در مناظره نقل قول دقیق مطرح و افترا و تخریب و سیاه نمایی نباشد می‌تواند به همه مردم کمک کند.

جهانگیری قبل از مناظره دوم :در مناظره جدی هستم

*تلاش من این است که در نهایت اخلاق و ادب و صداقت آنچه را که فکر می‌کنم برای کشور مفید است، مطرح کنم و در طرح سوالات در جریان مناظره جدی هستم.

*مناظره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رقابت‌های انتخاباتی است که برای معرفی کاندیدا‌ها و برنامه‌های آنها، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل بیشتر مورد توجه است.

هاشمی‌طبا قبل از مناظره دوم:تاکتیک خاصی ندارم و سوال ها را جواب می دهم

*من تاکتیک خاصی ندارم و پرسش ها را جواب می دهم.

*راستی و درستی را برای همه مردم مهمترین دغدغه جامعه می دانم.

*این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اولویت های خود در حوزه سیاسی، انتقال اطلاعات کافی و صحیح به مردم و عملکرد عاقلانه و با انعطاف و با استقامت را به ترتیب به عنوان اولویت های خود در سیاست داخلی و سیاست خارجی عنوان کرد.

قالیباف قبل از مناظره دوم :مناظره باید جنبه ایجابی داشته باشد

*مناظره باید بیشتر جنبه ایجابی داشته باشد تا مردم با برنامه ها و تعهدات نامزدها آشنا شوند.

*در مناظره قبلی دیدیم که هم رئیس جمهور وهم معاون اول او با هم شرکت کردند یعنی دو بار فرصت داشتند از دولت دفاع کنند که این از عدالت به دور است. از سویی وقت بیشتری به آنان داده شد که کمیته نظارت بر تبلیغات به آن رسیدگی کرد و قرار شد امروز این روند اصلاح شود.

*در اجرای مناظره هم ناعدالتی وجود داشت ، امیدوارم امروز این اشکالات برطرف شود تا مناظره خوبی داشته باشیم.

ابراهیم رییسی پیش از مناظره دوم: مردم باید در نگاه و لسان کاندیدا احساس صداقت کنند

*مردم باید صداقت را در زبان و رفتار کسی که در کسوت کاندیدا ظاهر می‌شود مشاهده کنند و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

*تاکتیک و روش‌ها در مناظره مسائل فرعی است، مردم باید در نگاه و لسان کاندید احساس صداقت کنند.

میرسلیم قبل از مناظره دوم: امیدوارم امروز به خوبی از فرصت استفاده شود
 
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: امیدوارم در مناظره دوم به خوبی از فرصت استفاده شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی میرسلیم  کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز پیش از برگزاری دومین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران  درباره مناظره امروز کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: موضوع مناظره امروز مسائل سیاسی و فرهنگی است و به تبع هر موضوع نیز شان خود را داراست.

نتیجه قرعه‌کشی محل نشستن کاندیداها در مناظره دوم

 بر اساس این قرعه کشی به ترتیب اسحاق جهانگیری بر صندلی یک ، سید ابراهیم رئیسی بر صندلی دو ، محمدباقر قالیباف در صندلی سه،‌ سید مصطفی میرسلیم بر صندلی چهار، حسن روحانی در صندلی پنج  و سید مصطفی هاشمی طبا بر صندلی شش در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خواهند نشست.

اطلاعیه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری

*مطابق با ماده ۶۴ قانون انتخابات چنانچه به تشخیص کمیسیون بررسی برنامه‌های تبلیغاتی ضبط شده نامزدها دربرگیرنده مطالب توهین آمیز یا هتک هرمت دیگر نامزدها یا مغایر با قوانین باشد صداوسیما موظف به حذف مطالب است.

*همچنین طبق ماده ۷۱ قانون مذکور، داوطلبان ریاست جمهوری و طرفداران آنها به هیچ وجه مجاز به هتک حرمت سایر نامزدها نمی‌باشند و طبق مقررات مجازات خواهند شد.

*با هدف استفاده بهینه از زمان، از نامزدهای محترم درخواست می‌شود در مناظرات پیش رو، سخنان خود را سامان دهند و جمع بندی را به زمان پایان مناظره موکول کنند.

قالیباف در پاسخ به این سوال: «چگونه می‌توان بر شتاب رشد علمی و افزایش کیفت نظام آموزشی افزود و جایگاه علمی کشور را در عرصه جهانی ارتقا بخشید؟»:

*ضمن تسلیت حادثه تلخ معدن در گلستان، هفته قبل یک محموله مشکوک در یک ویلایی پیدا شد که متعلق به یکی از وزرا بود. ظرف دو روز به این پرونده به صورت فشرده رسیدگی شد. سوال است که وقتی راس یک وزارتخانه مثل آموزش و پرورش دست به واردات غیرقانونی یا قانونی یا حداقل واردات غیر ضروری می‌زند، آیا باعث نگرانی مردم نمی‌شود؟ چگونه مردم اعتماد کنند؟ چگونه بازنشستگان آموزش و پروش و فرهیختگان و معلمان حق‌التدریس اعتماد کنند؟

این نحوه پاسخ قالیباف با انتقاد میرسلیم، هاشمی‌طبا، جهانگیری، روحانی و حتی رئیسی مواجه شده است.

*توجیه ادعای دروغ به جای عذرخواهی!

قالیباف در پاسخی عجیب به سوالی در مورد آموزش باز هم واردات پوشاک را پیش کشید! وی اول ادعا کرد واردات پوشاک مربوط به فرزند وزیر آموزش پرورش غیر قانونی است و بعد اذعان کرد این واردات قانونی بوده! اسناد گمرک نشان می دهد که این واردات مربوط به شرکتی خصوصی بوده و تمام حقوق ورودی آن به گمرک پرداخت شده است! چرا عذرخواهی بابت ادعای غلط در قاموس سیاستمداران جا ندارد؟

روحانی در پاسخ به قالیباف:

*اگر می خواهیم مساله فرهنگ جامعه و آموزش را بالا ببریم باید به زیربناها توجه کنیم 

*نخستین زیربنا اخلاق است، اخلاق از اینجا شروع می شود که حق الناس را در نظر بگیریم و حقوق مردم را نباید زیرپا بگذاریم

*فرض کنیم فردی تخلف کرده ، باید محکمه بگوید تخلف کرده است، اگر قرار است دادگاه بگوید، چگونه قالیباف به یک وزیر اتهام ناروا می زند، اگر می خواهیم در جامعه ما آموزش و پرورش و علم و تحقیق جلو برود باید در جامعه آزادی باشد اگر آزادی نباشد چگونه جوانان ما می توانند پیشرفت کنند

*وقتی در شیراز ، دوستان آقای قالیباف مانع حضور فرزند آیت الله مطهری در دانشگاه برای سخنرانی می شوند، آیا در چنین شرایطی ما می توانیم دانشگاه پویا داشته باشیم 

*ربنایی که مردم علاقه مند هستند ما پخش نمی کنیم چگونه می توانیم به دنبال توسعه اخلاق و فرهنگ باشیم 

میرسلیم در پاسخ به قالیباف:

*شما اصلا به سوال اصلی پاسخ ندادید.

*در کشور به جایگاه رفیع معلم توجه نکرده‌ایم

*در دانشگاه فعالیت خوبی انجام شده اما متاسفانه مقالات دانشجویان ما در مجلات خارجی منتشر می‌شوند.

*باید نتیجه پژوهش‌ها به درد دانشجویان کشور خودمان بخورد.

*برای ورود هواپیماها به کشور خوشحال می شویم و جشن می گیریم این در حالیست که می ‌توانیم 10 ، 20ردصد قطعات هواپیما را خودمان تولید کنیم.

جهانگیری در واکنش به اظهارات قالیباف درباره تعالی علم و فرهنگ و اتهام‌زنی او علیه وزارت آموزش و پرورش:

*باید به معیشت فرهنگیان توجه شود. در دولت یازدهم علیرغم کمبود منابع، دریافتی حقوق فرهنگیان از یک میلیون و 250 هزار تومان به دو میلیون 750هزار تومان رساندیم که البته هنوز مناسب نیست.دانشگاه باید محیط امن باشد.

*درباره صحبت آقای قالیباف علیرغم اینکه دوست نداشتم به این مسائل ورود کنیم. تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم برای وزیر دیگریاین مساله اتفاق افتاده و روز چهارشنبه متوجه شدم درمورد وزیر آموزش و پرورش بوده است.

*مردم ایران، مظلومیت دولت را ببینید. یک دفعه گفته می‌شود در خانه یک وزیری قاچاق پیدا شده. این وزیر دختر ی دارد که فوق لیسانس است و کار شرافتمدانه‌ای را آغاز کرده است. کل ارزش واردات ایشان، 200 میلیون تومان بوده است. از گمرک وارد کرده و تعرفه را هم پرداخت کرده ولی یک دفعه به خانه او می‌ریزند و این می‌شود موضوع مصاحبه معاون اول قوه قضائیه و موضوع صحبت یک کاندیدا.

رییسی در واکنش به اظهارات قالیباف درباره چگونگی شتاب رشد علمی، افزایش کیفت نظام آموزشی و ارتقای جایگاه علمی کشور:

*شش کاندیدا اینجا حضور یافتیم برای تضارب برنامه‌ها تا مردم به نتیجه برسند و این حق مردم است. بحث‌های دیگری که حق مردم را ضایع کند نمی‌پسندیم.

*شتاب رشد علمی کند شده است. تحریم علمی بیش از تحریم اقتصادی بر دانشگاه‌های ما اثر گذاشته.

*وقتی می‌شنویم صندوق فرهنگیان به یغما رفته، به شدت فرهنگیان را عذاب می‌دهد.

*بیکاری دانشجو، عدم رشد علمی مشکل ماست.

*آقای روحانی باید پاسخگوی این سوالات باشد. یک میلیون دانشجوی کشور چرا بیکار است؟

هاشمی طبا در پاسخ به قالیباف:

*به خودم تذکر می‌دهم تنها به هر سوالی که پرسیده شد پاسخ دهم و خویشتنداری کنم.

*اگر به سند پیشرفت آموزش و پرورش‌، اهداف1404 و سند یونسکو 2030 عمل شود آموزش عالی متحول خواهد شد.

*امروز می‌بینیم اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شغل دوم دارند در صورتی که کار آنها باید فقط پژوهش و راهنمایی دانشجویان باشد.

*چطور ممکن است یک نفر پزشک یا مهندس شود و با نمره 12 قبول شود.

قالیباف:

*متعجبم جناب آقای روحانی،من درد مردم را می‌گویم اخلاق را رعایت نمی‌کنم؟ مردم عزیز! وقتی می‌گویم دولت 4 درصدی‌ها، ویژه‌خواری‌ها از همین است.

*قاچاق کالا و ارز امروز بیشترین مشکلات را ایجاد کرده است. 

*ما دست تجار را می‌بوسیم ولی وزیر آموزش و پرورش لباس بچه از ایتالیا می‌آورد. اینگونه اقتصاد درست می‌شود؟ آقای جهانگیری می‌گوید دختر وزیر مطلوم و بیکار است، بقیه مردم چه کنند؟

*شرم‌آور است برای یک جامعه فرهنگی که دختر دانش‌آموز چادر ندارد برود مدرسه، دختر وزیر لباس وارد می‌کند.

*واقعا متاسفم. امیدوارم مردم ما به گونه‌ای عمل کنند که رویه‌ها را به آرمان‌های امام مهربانی‌ها بازگردانند

پاسخ قالیاف به چگونگی شتاب بخشی به رشد علمی کشور : 

قالیاف: هفته گذشته محموله مشکوکی در یک ویلا پیدا شد/میرسلیم: آقای قالیباف به سئوال پاسخ بدهید/روحانی: چگونه قالیباف به یک وزیر اتهام ناروا می‌زند/انتقاد جهانگیری و کنایه رئیسی به قالیباف(متن کامل در اینجا)

پاسخ میرسلیم به سوالی درباره نوع تعامل با مخالفان دولت میرسلیم: 

دولت انتقادپذیر نیست/روحانی: ببینید چه کسانی هر روز احضار می‌شوند؟/ به دولت می‌گویند چرا یک نفر از اهل سنت شده؟/جهانگیری: می‌خواستند شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کنند(متن کامل در اینجا)

برنامه رییسی برای حفظ حقوق هسته‌ای کشور 

انتقاد رئیسی، میرسلیم و قالیباف از برجام/روحانی: چرا اینقدر در زمان مذاکره در خیابان‌ها بیلبورد زدید و فحاشی کردید؟ آقای رئیسی شما درباره مسائل هسته‌ای چه می‌دانید؟/اظهارات هاشمی‌طبا و جهانگیری(متن کامل در اینجا)

پاسخ هاشمی‌طبا به سوالی درباره اولویت‌های سیاست خارجی

هاشمی‌طبا: باید از کلمات و حرکاتی که فقط دل خودمان را خنک می‌کند پرهیز کنیم/جهانگیری: فرهادی فردی بود که با گرفتن اسکار درخشید/در مذاکرات توانستیم حرف خود را به کرسی بنشانیم(متن کامل اینجا)

برنامه جهانگیری برای استحکام امنیت و بنیه دفاعی کشور

 هشدارهای جهانگیری: جایگاه ریاست‌جمهوری محل کارآموزی سیاستمداران تازه‌کار نیست/مردم ایران، هوشیار باشید که می‌خواهید فردای فرزندان شما چگونه باشد؟/باید جلوی ماجراجویی دوباره را گرفت(متن کل در اینجا)

روحانی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ برای سبک زندگی

روحانی: روی موشک شعار نوشتند تا برجام را برهم بزنند/کنایه به رئیسی و قالیباف/دیدیم مردم در پایان دولتی که وعده وعید می‌داد به چه روزگاری افتادند(متن کامل در اینجا)

پایان مناظره

 برنامه «اینجا ایران است» ساعاتی قبل از برگزاری مناظره به روی آنتن شبکه «یک سیما» رفت و ورود هریک از نامزدهای ریاست جمهوری به ساختمان معاونت سیما را نشان داد.

عبدالعلی علی عسگری(رییس سازمان صدا و سیما) و مرتضی میرباقری( معاونت سیما) به همراه اعضای کمیسیون تبلیغات انتخابات در اتاق تشریفات ساختمان «جام جم» حضور داشتند تا از نامزدهای ریاست جمهوری استقبال کنند و از نزدیک شاهد برگزاری دومین مناظره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشند.

حسن سلطانی، مجری برنامه «اینجا ایران است» شعار صداوسیما را برای تهیه و پخش برنامه‌های مناظره  نامزدهای انتخاباتی «آگاهی بخشی، عدالت رسانه ای و مشارکت حداکثری» عنوان کرد و گزارشی کوتاه از برنامه‌های تبلیغاتی هریک از نامزدهای ریاست جمهوری ارائه داد.

در بخش‌هایی از این برنامه، تصاویری از پشت صحنه چگونگی ساخت اتاق تشریفات و دکور برنامه مناظره دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری پخش شد.

همچنین پیش از برگزاری دومین مناظره انتخاباتی، مراسم قرعه‌کشی برای مشخص شدن جایگاه هریک از نامزدها برگزار شد.

بر این اساس، اسحاق جهانگیری جایگاه شماره ۱، سیدابراهیم رییسی جایگاه شماره ۲، محمدباقر قالیباف جایگاه شماره ۳، سیدمصطفی آقا میرسلیم جایگاه شماره ۴، حجت‌الاسلام سیدحسن روحانی جایگاه شماره ۵ و سیدمصطفی هاشمی‌طبا جایگاه شماره ۶ را به‌دست آوردند.

در بخش ابتدایی دومین مناظره انتخاباتی، نامزدهای ریاست جمهوری در جایگاه خود قرار گرفتند و در ادامه، محمد باقر قالیباف به قید قرعه برای پاسخگویی به سوال اول به جایگاه رفت.

در ادامه نیز نامزدهای دیگر به قید قرعه به جایگاه رفتند و به سوال مجری پاسخ دادند.

در کل هر کدام از نامزدها مانند اولین مناظره، به مدت چهار دقیقه فرصت پاسخگویی به سوالات مرتبط با سیاست داخلی، خارجی و فرهنگی را داشتند.

در ادامه‌ی چهار دقیقه، هر کدام از نامزدها به مدت دو دقیقه فرصت نقد این پاسخ را داشتند و پس از نقد دو دقیقه‌ای نامزدها، نامزد مشخص‌شده، پنج دقیقه فرصت داشت تا پاسخگوی نقدهای مطرح‌شده باشد در مجموع، هر نامزد ٢٤ دقیقه وقت داشت.

در بخش پایانی مناظره نیز، نامزدها به مدت سه دقیقه فرصت داشتند که مباحث مطرح‌ شده را جمع‌بندی کنند.  

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، پس از اتمام مناظره دوم، عبدالعلی علی‌عسکری (رئیس سازمان صداوسیما)، مرتضی میرباقری (معان سیما) و دیگر معاون‌های سازمان صداوسیما تمام نامزدها را بدرقه کردند که تصاویر ان به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد.

این مناظره ساعت 22 و 18 دقیقه از شبکه سه سیما بازپخش می‌شود.

مناظره سوم که مناظره آخر نامزدهای ریاست جمهوری خواهد بود، ۲۲ اردیبهشت با اجرای مرتضی حیدری برگزار خواهد شد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
2
2
هر تهمت و افترا و تخریبی واجب شرعیست! اینبار فرمان رسیده هرسه حمله کنند. ملت هوشیار باشیم شاید هوشیاری ما معجزه کند!
ایزدی نجف ابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
3
5
این دوره ما بجای یک احمدی نژاد 3 احمدی نژاد داریم ...
حمید خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
4
4
جولان بی چون و چرای قالیباف و رئیسی و میرسلیم در مناظره امروز عجب گرد و خاکی کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
2
6
اقای قالیباف هیچ برنامه ی مناسبی برای کشور ندارد. البته اقایان رئیسی و میر سلیم هم همین طور هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
4
5
درود بر روحانی، ای کاش،مردم شرایط قبل را از یاد نبرند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
2
4
قالیباف امده که مردم را از دولت جدا کند. دولت محبوب ایشان که فاجعه ی عظیمی در ایران ایجاد کردند جبرانش سالها طول میکشد. من کاملا به اقای روحانی حق میدم که چهار سال زمان کافی برای جبران خرابکاری های دار دسته ی امثال قالیباف و میر سلیم نیست.
فردوس توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
2
1
روحانی جهانگیری بهتر و منطقی تر جواب دادند بعدش هاشمی طبا البته در مورد مشکلات معلمان رییسی خوب صحبت کرد
علی معرف
|
Canada
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
2
5
روی موشک نباید شعار نوشت ......زیرا کشورهای دیگه رو تحریک میکنه به حمله به ایران
حرف درستی زده روحانی و من حمایتش میکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
3
1
بابابا عجب رویی دارید شما .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
1
1
چهار گزینه در مورد نمایشهای انتخاباتی کاندیداها :
1ـ افشاگریها و دست رو کردنها شاه مرتی بازی است و گول زدن ملت
2ـ درست است و جدی است لذا باید گفت : گر رسم شود که مست گیرند -- درشهر هرآنچه هست گیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
1
به نظر می آید آقای قالیباف ورئیسی به دنبال رأی طرفداران روحانی نیستند چون می دانند حنایشان برای این دست رنگی ندارد زیرا هیچ اتنقادی از میلیارد ها دلار حیف ومیل شده دوران احمدی نژاد در هیچ زماتی نکرده اند.وبرای این طرفداران ومرددین استراتژی دور کردن آنها از صندوق هارا دنبال می کنند.سیاه نمایی آنها قبل از هرچیز خط ناامیدی در تغییر وبهبود را پی می گیرد.البته همین روش برای کسانی که به دنبال کسب درآمدی از روش بخشش به مستمندان است کار ساز است.بنابراین آنها به دنبال کشیدنعدی برای رأی به آنا هستند وبرای عده ای نا امیدی از بهبوداز طریق صندوق رآی هستند.والا اینکه وزیری یا کار گذاری در هردولتی خطا بکند امری است ممکن واسباط گر هیچ امر جدی نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین