کد خبر: ۴۶۱۵۴۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
زنانی که به امید زندگی‌ای بهتر به داعش پیوسته بودند

سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان داعش؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر

سعیده و دیگر زنان خارجی مانند او با وعده آغاز زندگی جدید با مردان قوی و مومن به رقه رفتند. آنان می‌گویند آنچه در رقه دیدند با تصور ذهنی قبلی‌شان کاملا متفاوت بود. زنان طلاق گرفته زنانی که بیش از شش بار ازدواج کرده بودند و خوابگاه‌های زنان آن چیزی بود که می‌دیدند
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس ببن‌الملل- شبکه خبری «سی ان ان» روایت زنانی را نقل می‌کند که اکنون بیوه‌های داعشی محسوب می‌شوند. آنان به امید زندگی‌ای بهتر به مناطق تحت قلمرو خلافت خودخوانده داعش رفتند اما با بهت و ناامیدی مواجه شدند. این افراد عروس‌های سابق جنگجویان داعش هستند، هنگامی که در خلافت زندگی می‌کردند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ یک بیوه فرانسوی از اعضای داعش که رویاهایش را در شام می‌دید یکی دیگر معلم انگلیسی از سوریه از حمص است و می‌گوید که از مسیر ترکیه به رقه رفته بود و عاشق یک ستیزه‌جوی مراکشی شده بود. سه خواهر اندونزیایی می‌گویند که با وعده مراقبت‌های بهداشتی رایگان و اموزش و پرورش راهی رقه شده بودند. 

سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر

شبکه خبری سی ان ان می‌نویسد: «ده‌ها تن از بیوه‌های فراری داعشی در یک زندان بتنی شلوغ همراه با فرزندان‌شان نشسته‌اند و صبر می‌کنند. بقیه زنان در اردوگاه پناهجویان در شمال رقه پایتخت داعش مستقر شده‌اند. سعیده که اصالتا از جنوب فرانسه است در میان زنان داعشی است که توسط نیروهای تحت حمایت امریکا فرار کرده است. بسیاری از این زنان می‌گویند که به قاچاقچیان پول پرداخت کردند تا آنان را به خارج از رقه در منطقه تحت کنترل کردها هدایت کنند. سعیده می‌گوید: «من عاشق زندگی هستم. دوست دارم کار کنم، شلوار جین خودم را دوست دارم. دوست دارم آرایش کنم. من والدینم را دوست دارم». او می‌گوید تنها چیزی که می‌خواهم این است که به عقب بازگردم، خودرویم را بگیرم و به عقب بازگردم». 

او در نزدیکی پسر ۱۴ ماه‌اش نشسته است. سعیده می‌گوید که او و همسرش که ستیزه‌جویی به نام یاسین بود مبلغ ۶ هزار دلار به قاچاچیان پرداختند تا آنان را از شهر خارج کند. او می‌گوید یاسین در حین سفر جانش را از دست داد و او با پسر جوانش فرار کرد. سعیده و دیگر زنان خارجی مانند او با وعده آغاز زندگی جدید با مردان قوی و مومن به رقه رفتند. آنان می‌گویند آنچه در رقه دیدند با تصور ذهنی قبلی‌شان کاملا متفاوت بود. زنان طلاق گرفته زنانی که بیش از شش بار ازدواج کرده بودند و خوابگاه‌های زنان آن چیزی بود که می‌دیدند». 

سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر

این زن فرانسوی می‌گوید که در خوابگاه زنانه برای آنان رزومه و پرونده‌ای تشکیل می‌دادند. او می‌گوید: «سن‌مان را می‌گفتیم. خلقیات‌مان و آنچه از یک مرد می‌خواهد پرونده‌ای برای همسریابی بود. سپس زوج شما را معرفی می‌کنند با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صحبت و سپس بله یا خیر می‌گوید. اگر موافق بودید به سرعت ازدواج می‌کردید». 

«می» یک زن سوری است که معلم زبان انگلیسی بود و از حمص است. او می‌گوید اصلا به دنبال عشق نبوده است. او ادعا می‌کند که در حال عبور از شهر در مسیر به ترکیه بوده؛ جایی که شوهر اولش توسط یک تک‌تیرانداز کشته شد. او با فرزندش در خانه یک دوست می‌مانند و با بلال آشنا می‌شود که در خانه مجاور زندگی می‌کرد. می‌گوید آن زمان فکر می‌کرد خدا او را برایش فرستاده است. مانند بسیاری از همسران داعش می‌گوید بلال در ابتدا مردی خوب بود و نمی‌خواست مبارزه کند اما سایر زنان می‌گویند که آنان به خوش‌شانسی این زن نبودند. «می» می‌گوید زنان اروپایی در عمل در جستجوی مردان اروپایی در رقه بودند؛ آنان مردانی قوی و با اسلحه هستند و می‌توانند از زنان محافظت کنند. این ایده ذهنی‌ای است که این زنان را به رقه می‌کشاند؛ مانند فیلم‌ها. بسیاری از آنان شوکه می‌شدند؛ چرا که می‌دیدند مردی که با او ازدواج کرده بود سه چهار روز بعد و یا یک ماه بعد زنان دیگری را می‌گرفت و یا آن زن را طلاق می‌داد. او یکی از زنانی است که دست کم شش بار طلاق گرفته بود و ازدواج کرد. تا زمانی که قاضی دادگاه طلاق در خلافت داعش او را تهدید به شلاق زدن و زندانی کردن نمود. 

این زن می‌گوید می‌خواهد کسی باشد که او را بکشد چرا که نمی‌تواند خودش خود را بکشد چون این خودکشی است. 

سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر

خبرنگار «سی ان ان» در ادامه به سه خواهر اندونزیایی در اردوگاه اشاره می‌کند و می‌نویسد: «رحمه، فیونا و نور که می‌گویند هرگز با جنگجویان داعش ازدواج نکردند. آنان مبلغ زیادی را برای سفر با خانواده‌شان از جاکارتا به رقه پرداخت کردند؛ می‌گویند که پس از آن ناامید شدند. فهمیدند که داعشی‌های آن مسلمانان خالصی که فکر می‌کردند نبوده‌اند». او می‌گوید که فکر می‌کردند داعشی‌ها بدنبال جهاد در راه خدا هستند اما واقعیت آن بود که تمام فکر آنان زنان و سکس بود. رحمه می‌گوید این منزجرکننده بود. فیونا می‌گوید ستیزه‌جویان اگر باید ازدواج می‌کردند، هزار دلار می‌گرفتند. نور می‌گوید در خوابگاه‌های زنانه شیوه‌ای غیراسلامی حاکم بود. شیوه‌ای خشن و فریاد زدن بر سر یکدیگر و جنگ بین زنان. 

این زنان می‌گویند برای مراقبت‌های بهداشتی رایگان و... به رقه آمدند اما اکنون مشتاق برقراری ارتباط با سفارت اندونزی و بازگشت به کشورشان هستند. 

سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر

سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
3
21
اینارو با یه گلوله باید خلاص کنن. ملت عراق و سوریه چه گناهی کردن این حیوونا اومدن کشورشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
3
20
اینا بدتر از شوهراشونن بچه هاشونم بدتر از باباهاشون فقط بدبختانه نمیشه کاریشون کرد شدن وبال گردن ملت های عراق و سوریه
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
4
13
همه شونو بکشید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
5
12
قیافه هاشونو !! داغون ............
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
1
14
وقتی آدم بدون فکر منطق و تحقیق و مطالعه سراغ یه تفکر میره ....
برام عجیبه تو این دنیای پیشرفته که هر چیزی رو بخوای میتونی از دل اینترنت در بیاری چطور بعضی زن ها هنوز به این راحتی گول میخورن؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
3
18
معمولاً کثافت جذب کثافت می شود همونطور که نازن و نامرد داعش لعین هم جذب همدیگه شدن. الان همین نازن ها که خودشون رو به موش مردگی زدن به اندازه همون نامردان شیطان صفت لعین، مقصر و گناهکارن.
حالا که دیدن شکست خوردن و باید گوربه گور بشن،‌ میخوان با موش مردگی و موذی گری قاطی آدمهای سالم بشن و اونها رو هم مثل خودشون فاسد و بی ریشه کنن !!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
1
13
وقتی میوه ای گندید و فاسد شد، باید دور انداخته شود زیرا اگر دوباره در میان میوه ها قرار گیرد، خودش سالم نمی شود اما بقیه میوه ها را هم می گنداند و فاسد می کند.
جای همه این کثافات و نجاسات به شکل آدم، در گور و سپس زباله دانی تاریخ است.
امید
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
3
0
با سلام . ببخشید ستیزه جو ؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
5
4
آیا این شیوه اسلام است ؟؟؟ بکشید بکشید راه انداخته اید ؟؟؟
وقتی ما هم مثل غربی ها زندان ابوغریب درست کردیم چیزی از اسرائیل و آمریکا و اروپا کم نداریم
باید دید چگونه می توان زنان و مردان گول خورده را که حتما اشکالاتی در روان و روحشان از بچگی بوده که به این سمت و سو کشیده شده اند هدایت کرد که لا اقل فرزندانشان را با کینه مثل پدرانشان بار نیاورند !!!!
و در ضمن جلوی تبلیغات غرب را تبلیغاتی ارائه دهیم که جاذب تر باشد و کشش آن طرف را خنثی کند .
اما متاسفانه در حالیکه 12 ملیون دختر ازدواج نکرده و پسر داریم حتما اینها را تبلیغات جذاب آن طرف به زندگی داعشی سوق می دهد می گویید نه بروید ببنیید ایرانیها در آن طرف آب چه می کنند تا بفهمید در میان این ور آبی ها چه غل و غلی راه افتاده !!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
2
0
چرا برای حل هر چیز میخواین آدم را بکشید اگر همین افراد در خانواده باسواد و با فرهنگ و م رفعی مثلا دکتری ومقامی تربیت میشد از این حرف ها نبود افراد جامعه بخاطر انبوه از مسایل انحراف پیدا میکنند مثلا فردی پدرش دزد بوده قاچاقچی بوده خانواده طلاق بود اصلا بیماری روانی ومنژیت داشت. این انسان میوه پوسیده هست ؟ من واقعا متاسفم انسان را با میوه مقایسه میکنید هر کس را موافق نظر ت ندیدی میوه پوسیده فرض کن جمع کنید این تفکر را بخدا تو شبکه اجتماعی سوهان روح مردم هستین پس انتظاری در پیشرفت نداشته باش چون اکثر این آدمها در دایره تعریف شما باید بمیرند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
2
1
واقعا چه فرقی بین شماها با اون داعشی ها هست؟ همه تون در فکر کشتن هستین
Kabir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
3
2
نشانه ای بر ناقص العقل بودن زن رفتار این زنهاست ... به نظرم نباید کاریشون داشت چون بر مبنای طبیعتشون رفتار کردند . و تنها ماندنشون بزرگترین زجرشون خواهد بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
1
2
كبير عزيز نظرتان در مورد عقل ان مردان داعشى كه تعدادشان خيلى بيشتر از زنان داعشى است چيست ؟
البته ببخشيدا چون شما را صاحب نظر ديدم ازتون سوْال كردم وگرنه. شما مختاريد با عقل سرشار خويش نظرتان را در مورد هم جنسان عاقلتان براى خودتان نگه داريد
پاسخ ها
Kabir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
با سلام خدمت شما ناشناس از سوئد؛ حدس میزنم که زن هستید و از این نظر من سخت برآشفتید ولی بنده نظر احکام دینی و آن چیزی که در هنجار جامعه مرسوم است را عرض کردم منظور از عقل نیز عقل منطقی صرف نیست که چه بسا شاید خیلی از زنها در این خصوص برتر از مردان باشند .منظور عقل احساسی و هوش عاطفی است و تناسبی که این دو با هم در تفکر زنها دارند و دلیل نقصان را نیز همین برتری عقل عاطفی زنانه بر عقل منطقی آنها می دانند وگر نه منظور کم بودن یا کوچک بودن مغز زنان نیست که البته در آزماشی نیز که اخیرا توسط پزشکان بین المللی مغز و اعصاب صورت گرفته نشان داده که عقل زنان کمی کوچکتر از مردان نیز می باشد .البته موضعی نیز در قبال طرفداری از مردان ندارم چه بسا مردانی که در هر دو حوزه منطقی و عاطفی عقلشان کمتر از زنان باشد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین