کد خبر: ۴۶۹۴۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
حاشیه‌های چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

از آشتی‌‌کنان سامری و ظریف تا اشاره به بابای‌شاه و یادآوری جمله معروف خاتمی به روحانی+فیلم و عکس

محمد خاتمی را. سید معمار حسینیه ارشاد و بانوی سازنده مجسمه مادر در حصر خانگی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس همچون روزهای قبل، با برخی حواشی جالب همراه بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در حالی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشغول رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بودند، هنگامی که جهانبخش محبی‌نیا پشت تریبون رفت تا در موافقت با آخوندی نطق کند، نحوه بیان مطالب، انتقاد تعدادی از نمایندگان حاضر در صحن را برانگیخت که با فریاد بلند و تکرار عدد ۲ این انتقادات علنی شد.

نمایندگان با این شیوه پارلمانی به دلیل آنکه نماینده موافق عملا در مخالفت با وزیر صحبت می‌کرد اعتراض داشتند. اتفاقی که در روزهای گذشته نیز به اشکال مختلف رخ داده بود.

اشاره یک نماینده مجلس به سیدمحمدخاتمی و زهرا رهنورد

قاسم میرزایی نیکو نماینده مجلس در نطق خود از محمد خاتمی و زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی که همراه او در حصر خانگی است، یاد کرده و گفته است: نباید فراموش کنیم جمله «تکرار می‌کنم» سیدسیدمحمد خاتمی را. سید معمار حسینیه ارشاد و بانوی سازنده مجسمه مادر در حصر خانگی هستند. 


پای چمران و بابا شاه به مجلس باز شد

محبی‌نیا در بخشی از سخنان خود گفت: برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند بهتر است چند نفر از وزرا رای نیاورند تا حرمت مجلس حفظ شود.آیا اگر ۱۸ وزیر در سطح چمران معرفی شدند باید آن ها را رد کرد ؟ یا اگر ۱۸ نفر در سطح بابا شاهی معرفی شدند باید همه را قبول کرد؟

آشتی کنان سامری و ظریف

از دیگر سو در حالی که در جریان رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه یک نماینده اصولگرا فریادهای مکرر محمدجواد ظریف را دروغگو خطاب کرده و به او دشنام داده بود، صبح امروز این نماینده در حضور تعدادی از نمایندگان و وزرا از ظریف دلجویی کرد. عبدالله سامری که البته در جلسه روز چهارشنبه هفته قبل دقایقی پس از آنکه در حضور خبرنگاران به محمدجواد ظریف دشنام داده بود، همه چیز را تکذیب کرد صبح امروز دقایقی پس از آغاز جلسه علنی با حضور در کنار صندلی محمدجواد با او مصافحه کرد و این درحالی بود که برخی دیگر از نمایندگان از جمله محمدرضا تابش و کمال دهقانی دو نماینده عضو مجمع نمایندگان استان یزد نیز ناظر بودند.

مذاکره برای مناظره

در ادامه نشست علنی مجلس و همزمان با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی مانده، حاشیه بررسی صلاحیت یکی از وزرایی که هفته گذشته با حضور در صحن از کارنامه و عملکردش دفاع کرد امروز به صحن علنی راه یافت.

در پی آنکه محمود صادقی عضو فراکسیون امید و رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس از برگزاری مناظره‌ای با حضور علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدرضا پورابراهیمی رئیس اصولگرای کمیسیون اقتصادی در فراکسیون شفاف سازی خبر داد برخی نمایندگان با حضور در کنار صندلی این نماینده اصلاح طلب مجلس در خصوص برگزاری مناظره، مذاکره کردند.

همزمان علیرضا رحیمی، دیگر نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس نیز در تذکری برگزاری چنین مناظره‌ای را مغایر با آیین نامه داخلی مجلس خواند.

شعرخوانی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کشور/نمایندگان: به به/ لاریجانی: بسه! 

ادامه مذاکرات کمیته حصر در صحن

در حالی که پس از انتشار خبری در مورد اعتصاب غذای حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی، کمیته حصر فراکسیون امید اقدام به پیگیری موضوع از مراجع مختلف کرد و پس از آن نیز همزمان با برگزاری نشست علنی صبح روز پنجشنبه گعده اعضای این کمیته در گوشه‌ای از صحن، مذاکره محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و پیگیری‌های اعضای کمیته حصر از طریق رئیس مجلس و وزرای اطلاعات و کشور مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، امروز نیز همزمان با آغاز به کار صحن اعضای کمیته حصر فعالانه رایزنی‌های خود را از سر گرفتند.

پای خبرگزاری اصولگرا به انتقادها از وزیر باز شد

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس که به عنوان یکی از منتقدان جدی وزیر پیشنهادی کار بر انجام مناظره با ربیعی اصراردارد دقایق قبل در جایگاه حضور خبرنگاران اقدام به توضیح مطالبی علیه وزیر کار کرد و نکته جالب در این میان آن بود که بالای این چند برگ کاغذ نام خبرگزاری مهر درج شده بود.

پورابراهیمی البته در پاسخ به سوال خبرنگاران در این مورد تاکید کرد که درج نام خبرگزاری اصولگرا در پی یک اشتباه انسانی رخ داده است.

تلاش پورابراهیمی برای همراه کردن نمایندگان

به نوشته خبرگزاری ایلنا، پورابراهیمی همچنین بلافاصله که در صحن حاضر شد مذاکرات گسترده ای با نمایندگان مختلف عمدتا اصولگرا انجام داد و در یک مورد با حضور در جمع حدود ده نفره نمایندگان اصولگرا دقایقی با آنها صحبت کرد به نظر می رسد موضوع این مذاکرات نیز همان مناظره جنجالی است. علیرضا فولادگر و سید حسین نقوی حسینی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی از نمایندگان حاضر در این مذاکرات بودند و در ادامه حجت‌الاسلام احمد مازنی نیز به جمع آنها پیوستند.

هم‌پیمانی دو طیف اصولگرا

ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس تعدادی از اعضای فراکسیون مستقلین ولایی در گوشه ای از صحن با هم قسم شدند. البته موضع مذاکرات و وعده ای که این چند نماینده مجلس کردندٰ، مشخص نیست اما به نظر می رسد آنها سعی داشتند در موضوع مشخص از نظرات یک دیگر پشتیبانی کنند .

بهروز نعمتی، خادمی، پاپی زاده، از جمله اصولگرایان معتدل حاضر در این گعده و فریدون حسنوند و سید راضی نوری از جمله اصلوگرایان حاضر در فراکسیون نمایندگان ولایی بودند که در این جمع حضور داشتند آنها پس از آن که دقایقی با هم مذاکراه کردند دستشان را روی هم گذاشتند و با هم، هم قسم شدند.

مذاکره واعظی با امنیتی‌های مجلس

در ادامه رایزنی ها و مذاکرات نمایندگان در گوشه وکنار صحن  صندلی سید محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و چهرههای اصولگرای تاثیرگذار دولت روحانی همچون چند روز اخیر محل رجوع نمایندگان مختلف بود براین اساس پس از آنکه نمایندگان در چند نوبت به صورت گروهی با واعظی گفت و گو کردند،‌ این مقام دولتی قصد داشت صحن علنی را ترک کند با استقبال گروه دیگری از نمایندگان از جمله کاظم جلالی ، علیرضا رحیمی و شهروز برزگر سه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت و دقایق نسبتا طولانی به صورت خیلی خصوصی و در حالی که سعی می کردند از نزدیکترین فاصله به یکدیگر بایستند، با هم مذاکره کردند.

عکس یادگاری نمایندگان با رییس دفتر رییس جمهور

در ادامه اما هنگامی که واعظی قصد داشت بالاخره صحن درک کند چند نفر از عکاسان صحن از جلالی خواستند تا واعظی را صدا کند و در کنار دیگر نمایندگان عکس یادگاری بگیرند.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس اما خطاب به عکاسان گفت: با واعظی عکس زیادی داریم از جوانی اش با هم عکس گرفتیم .

 پس از آن به هر حال چند نفر نمایندگان از جمله اردشیر نوریان ،‌ محمد فیضی ،‌رمضانعلی سبحانی و بت کلیا با واعظی عکس یادگاری گرفتند . عکسی که پس از درخواست سبحانی فر از واعظی با حضور این چند نماینده ثبت شد. سبحانی فر علاوه بر رابطه ای که به عنوان یک نماینده مجلس و سید محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و وزیر مخابرات پیشین دارد ، در حزب اعتدال توسعه نیز با این مقام دولتی هم حزبی است .

تقدیر از نماینده جا مانده

مسعود پزشکیان همزمان با پایان نشست علنی نوبت صبح با اشاره به برگزاری آیین تقدیر از نمایندگان جانباز و آزاده در ابتدای یکی از جلسات علنی هفته گذشته از احمد مازنی به عنوان یکی از مبارزان و زندانیان پیش از انقلاب یاد کرد و با تاکید بر اینکه نام او از فهرست نمایندگان تقدیرشدگان جا مانده ، از این نماینده اصلاح طلب درخواست می شود برای دریافت لوح تقدیر خود در جایگاه هیات رییسه حاضر شود. نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی از مازنی به عنوان نماینده انقلابی از خانواده شهدا وایثارگران یاد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
5
حالا شما هی بگید چرا کشور ما از قافله ترقی عقب مونده؟
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
نماینده یعنی نادر!حیف نون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
1
اخلاق پیامبر گونه ظریف ستودنی است آغوش را باز می کند برای کسی که دشنامش داده وناسزایش گفته .کاش به انگشتان دست در حاکمیت مثل ظریف داشتیم .مرد صبوری تحمل تواضع ومرد مهربانی وخوش رویی مرد گذشت .....
مصدق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
3
ظریف انقدر انسان بزرگی است که دشمنانش هم قبولش دارند

سلام بر بزرگان ایران زمین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین