کد خبر: ۴۶۹۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
پیامدهای کنارگذاشتن «بانون» برای ترامپ چه‌خواهد بود؟

ترامپ به سمت جنگ می‌رود یا روزهای پایانی ریاست‌جمهوری‌اش؟/نیوزویک: ترامپیسم در حال مرگ است/نیویورک‌تایمز: افرادی می‌خواهند ترامپ را وارد ماجراجویی‌های نظامی کنند

ترامپیسم در حال مرگ است و یک پدیده تازه در حال ظهور است. به احتمال زیاد به تدریج از تعداد طرفداران پرشور ترامپ کاسته خواهد شد. حتی پیش از کنار‌گذاشتن بانون نیز شواهد نشام می‌دادند که بدنه مدافعان پرشور ترامپ دچار بی‌اعتمادی نسبت به ترامپ شده‌اند. براساس نطرسنجی صورت گرفته توسط موسسه رسموسن ۴۲ درصد از امریکایی‌ها به شدت ترامپ را پس از مراسم تحلیف حمایت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- همزمان با کنار گذاشتن «استیو بانون» استراتژیست ارشد ترامپ در کاخ سفید به دستور رییس‌جمهوری امریکا، بحث‌های گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف امریکایی در گرفته است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، «نیوزویک» در این‌باره می‌نویسد: «اچ ار مک مستر مخالف بانون بود و همچنین جان کلی رییس جدید کارکنان کاخ سفید. به نظر می‌رسد ترامپ معتقد است که هرج و مرج آغاز شده از زمان ریاست‌جمهوری او فقط باید پایان یابد. اما آیا با کنار گذاشتن بانون همه چیز حل خواهد شد؟ واقعیت آن است که بخش قابل توجهی از پشتیبانی ترامپ خوشحال نیستند که او رفته است. بانون استراتژی اصلی خود را لزوم توجه به اقتصاد‌ملی معرفی کرده بود و خواستار جنگ اقتصادی امریکا با چین شده بود و در مورد جنگ آمریکا در خاورمیانه و افغانستان نیر با دیده تردید صحبت می‌کرد. او مخالف جهانی شدن بود. اکنون از نظر طرفداران بانون هواداران جهانی شدن  بر کاخ سفید با کنار زدن بانون حاکم شده‌اند. 

ترامپ به سمت جنگ می‌رود یا روزهای پایانی ریاست‌جمهوری‌اش؟/نیوزویک: ترامپیسم در حال مرگ است/نیویورک‌تایمز: افرادی می‌خواهند ترامپ را وارد ماجراجویی‌های نظامی کنند

ترامپیسم در حال مرگ است و یک پدیده تازه در حال ظهور است. به احتمال زیاد به تدریج از تعداد طرفداران پرشور ترامپ کاسته خواهد شد. حتی پیش از کنار‌گذاشتن بانون نیز شواهد نشام می‌دادند که بدنه مدافعان پرشور ترامپ دچار بی‌اعتمادی نسبت به ترامپ شده‌اند. براساس نطرسنجی صورت گرفته توسط موسسه رسموسن ۴۲ درصد از امریکایی‌ها به شدت ترامپ را پس از مراسم تحلیف حمایت کردند. این میزان در ابتدای ماه ژوئن به ۳۰ درصد کاهش یافته است. امروز تنها ۲۴ درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی گفته‌اند که بی‌قید و شرط از او حمایت می‌کنند. اما چرا این میزان حمایت از او کاهش یافته است؟ ترامپ وعده ایجاد دیوار در مرز با مکزیک، لغو قانون اوباماکر، و فراهم آوردن فرصت‌های شعلی ‌و مقابله با چین در عرصه تجارت را داده بود. تمام سیاست‌هایی که بانون آن را فرموله کرده بود. با این حال، ترامپ به بخش اعظم این وعده‌ها عمل نکرده است. نارضایتی دیگر آنان این است که ترامپ و کنگره تحت کنترل جمهورخواهان دستاوردهای  قانونی بزرگی نداشتند. آنان انتظار لغو و تعویض قانون بیمه همگانی (اوباماکر) را داشتند که محقق نشد». 

همچنین، روزنامه «نیویورک‌تایمز» نزدیک به دموکرات‌ها درباره استعفای بانون می‌نویسد: «او در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ کمک ‌کرد که با پیگیری شعارهای ملی‌گرایانه به پیروزی برسد. روز حمعه اما پس از هفت ماه ریاست‌جمهوری پرتلاطم ترامپ تصمیم گرفت او را کنار بگذارد. این کنار گذاشتن همزمان بود با حادثه هفته گذشته شارلوتزویل. منتقدان رییس‌جمهوری می‌گفتند که بانون با محکوم کردن نئونازی‌ها مخالفت کرده است. محافظه‌کاران امروز ناراحت هستند و می‌گویند یک مدافع اصلی خود را در کاخ سفید از دست دادند. آنان نگران هستند که ترامپ به سمت جناح چپ حرکت کند و از مدار راست‌گرایی خارج شود. حذف او یک پیروزی برای اقای کلی، کهنه‌سرباز نظامی بازنشسته است که کنترل کارکنان کاخ سفید را در دست دارد». 

نیویورک‌تایمز اشاره می‌کند که ترامپ به‌تازگی از جانب بانون احساس خطر می‌کرد و می‌نویسد: «او معتقد بود بانون اطلاعات مهمی را به خبرنگاران می‌دهد و اعتبار زیادی برای خود در مسیر موفقیت رییس‌جمهوری قائل شده است. بانون اکنون به سایت بریت بارت بازگشته و معتقد است می‌تواند از قدرت خود در آن سایت استفاده کند تا دیدگاه‌هایش را ترویج دهد». 

نیویورک‌تایمز نیز همچون نیوزویک اشاره می‌کند ترامپ بخش قابل توجهی از حمایت طرفدارانش که به شعارهای ملی‌گرایانه او و بانون نزدیک شده بودند را از دست می‌دهد. این روزنامه می‌نویسد: «بانون یکی از محرک‌ترین سیاست‌های پرزیدنت ترامپ را تهیه کرد؛ اعمال ممنوعیت بر پذیرش افراد از کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان، کاستن از بوروکراسی فدرال و تجدیدنظر در سیاست‌های تجاری با چین و دیگر کشورها». 

نیویورک تایمز اشاره می‌کند یکی از علل اصلی اختلاف‌نظر بانون با ترامپ رویکرد تهاجمی ترامپ در قبال دیگر کشورها بوده است و می‌نویسد: «بانون باور داشت که ترامپ به طور فزاینده‌ای توسط ژنرال‌های اطرافش محاصره شده است و به سوی سیاست خارجی مداخله‌گر حرکت می‌کند. بانون در مورد تهدیدهای آمریکا علیه کره شمالی از ترامپ ناراضی بود و درباره تلاش گسترده ترامپ برای بازگرداندن نیرو به نیمکره غربی ابراز نگرانی کرده بود. بانون پس از آن که ترامپ گفته بود گزینه‌های نظامی روی میز هستند به اطرافیان خود گفته بود که این بیانیه نشان می‌دهد که ترامپ بیش از اندازه به مشاوران خود توجه می‌کند؛ افرادی که می‌خواهند او را وارد ماجراجویی‌های نظامی کنند. بانون با کوشنر نیز دچار مشکل بود چرا که او رویکرد سنتی به مسائل بین‌المللی داشت و موافق جهانی شدن بود. او همچنین دشمنی طولانی‌مدتی با ژنرال اچ ار مک مستر مشاور امنیت ملی داشت و با او بر سر برجام با ایران دچار اختلاف نظر بود». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی معرف
|
Germany
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
دیگه آخرین روزهاشه بنده خدا

مایک پنس میشه رییس جمهور

گندکاری که بابت ارتباط با روسیه بالا اومده به

زودی درمیاد توسط سیا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین