کد خبر: ۴۷۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

پای فلین به پرونده ایمیل‌های هیلاری باز شد

یک روزنامه مشهور آمریکایی از تحقیق دادستان ویژه درباره نقش احتمالی مشاور سابق امنیت ملی ترامپ در دستیابی به ایمیل‌های هک شده هیلاری کلینتون خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، روبرت مولر دادستان ویژه قصد دارد درباره این مساله تحقیق کند که آیا مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و دستیار کمپین انتخاباتی ترامپ در تلاش های صورت گرفته برای دستیابی به ایمیل های هک شده هیلاری کلینتون توسط هکرهای روسی نقش داشته است یا نه.

به گزارش تسنیم، مولر که از سوی وزارت دادگستری آمریکا انتخاب شده است تا درباره تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر تحقیق کند، شاهدان این پرونده را احضار کرده است. دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی 2016 آشکارا از روسیه خواسته بود تا هر ایمیل های کلینتون را منتشر کند.

پیتر اسمیت فعال جمهوریخواه که ادعا می کند عملیاتی را برای دستیابی به ایمیل های پاک شده کلینتون رهبری کرده، فلین را به عنوان متحد خود در این تلاش ها توصیف کرده و گفته است که سایر مقام های ارشد کمپین ترامپ نیز فعالیت های خود را با او هماهنگ می کردند.

اسمیت افزود: او با 5 گروه مختلف هکری که ادعای دستیابی به ایمیل های کلینتون را داشته اند، تماس گرفته است، 2 گروه هکری ظاهرا روسی بوده اند.

هیلاری کلینتون ماه ها با انتقادات گسترده و شدیدی به خاطر استفاده از سرور شخصی برای ارسال و دریافت ایمیل هایش در دورانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، روبرو شده است.

مقام های قضایی فدرال اکنون در حال تحقیق درباره این مساله هستند که آیا فلین یا پسرش در تلاش های مربوط به دستیابی به ایمیل های کلینتون نقش داشته اند یا نه. مقام های قضایی درباره این مساله نیز تحقیق می کنند که آیا اسمیت یا هر کس دیگری به هکرها بابت دستیابی به ایمیل های کلینتون، پول پرداخت کرده است یا نه.

وکلای مدافع فلین و پسرش حاضر به اظهار نظر درباره این مساله نشده اند. فلین اوایل امسال مجبور شد تا از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید کناره گیری کند. انتشار اخباری درباره تلاش های فلین برای گمراه کردن مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و همین طور گمراه کردن افکار عمومی درباره نشست هایی که با مقام های روسی داشته، علت اصلی کناره گیری وی از این سمت بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین