کد خبر: ۴۷۱۲۱۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران با رای اعضای شورای شهر

سلیمی سرپرست شهرداری تهران/دلیل تاخیر در تائید حکم نجفی چیست؟+توضیح وزارت‌کشور

در پی تاخیر در صدور تائید حکم محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران از سوی وزارت کشور و دیگر نهادهای مربوطه، اعضای شورای اسلامی شهر تهران مصطفی سلیمی را با ۲۰ رای به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رییس شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت امضای حکم نجفی شهردار تهران توضیحاتی را ارائه کرد. همچنین از سوی شورای شهر، سلیمی به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، محسن هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای جلسه دوم شورای شهر پنجم با بیان اینکه با کمک دولت می‌توانیم خدمات بهتری به مردم علی‌الخصوص مردم پایتخت ارائه کنیم، در مورد سرپرست شهرداری تهران گفت: در روز چهارشنبه پس از مراسم تحلیف تمام مدارک نجفی به عنوان گزینه نهایی شهرداری تهران به وزارت کشور ارسال شد و طی مکالمه‌ای که با رحمانی فضلی داشتم، وزیر کشور اعلام کرد که همان روز چهارشنبه مدارک نجفی را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده و منتظر جواب هستند که امیدواریم هرچه زودتر پاسخ‌ها واصل شوند تا نجفی را در دفتر کار شهردار ببینیم.

سلیمی سرپرست شهرداری تهران شد/دلیل تاخیر در تائید حکم نجفی چیست؟

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه به طور جد پیگیر آن هستیم تا حکم نجفی به عنوان شهردار تهران امضا شود، گفت: اما این پروسه زمان‌بر است و باید براساس آیین‌نامه وزارت کشور و شورای شهر تهران نسبت به انتخاب سرپرست اقدام کنیم.

سلیمی سرپرست شهرداری تهران شد

با رای اعضای شورای شهر تهران مصطفی سلیمی به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد. سلیمی با ۲۰ رای موافق و یک رای سفید سرپرست شهرداری شد.

سلیمی سرپرست شهرداری تهران/دلیل تاخیر در تائید حکم نجفی چیست؟+توضیح وزارت‌کشور

سلیمی سرپرست شهرداری تهران/دلیل تاخیر در تائید حکم نجفی چیست؟+توضیح وزارت‌کشور

پاسخ وزارت کشور

به گزارش آفتاب‌نیوز، پیش از این خندان‌دل معاون وزیر کشور درباره دلیل عدم صدور حکم نجفی گفته بود: همه اقدامات و مکاتبات قانونی و اداری لازم برای صدور حکم شهردار تهران، در وزارت کشور انجام شده و به محض طی سایر تشریفات قانونی، حکم آقای نجفی از سوی وزیر کشور امضاء خواهد شد.  بلافاصله پس از انتخاب شهردار تهران در شورای شهر، فوراً دستور لازم از سوی وزیر کشور صادر و تشریفات قانونی مرتبط، مطابق مقررات، پیگیری شده است.

وزیر کشور: برای صدور حکم نجفی منتظر نتیجه استعلام هستیم 

عبدالرضا رحمانی‌ وزیر کشور نیز امروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال جماران مبنی بر امضای حکم محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران گفت: باید تشریفات و مراحل قانونی طی شود، نامه ایشان چهار شنبه بعد از ظهر به دست ما رسیده است بنابراین یک مقدار مراحل اداری زمان می‌برد. در مورد حکم هم هر وقت نتیجه استعلام به ما برسد ما در خدمتیم و منتظر نتیجه استعلام هستیم.

واکنش نجفی

محمدعلی نجفی نیز پیشتر درباره صدور حکمش درباره شهرداری تهران از سوی وزارت کشور گفته بود: این یک فرایند قانونی است که شورا نظر خود را به وزارت کشور ارسال کرده و پس از طی شدن فرایند قانونی، وزیر کشور حکم مربوطه را صادر می‌کند، اما من خبر جدیدی در این زمینه ندارم. 

سلیمی سرپرست شهرداری تهران/دلیل تاخیر در تائید حکم نجفی چیست؟+توضیح وزارت‌کشور

تکملیی/وزیرکشور: فعلا برای شهرداری سرپرست انتخاب کنید  

وزیر کشور دیشب در توصیه‌ای به محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، گفته که فعلا برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب کنید. 

شخصی که پشت تلفن می‌گوید "ممنون و متشکر هستم" سلیمی، مدیرحراست سابق شهرداری و سرپرست جدید شهرداری تهران است. 

مصطفی سلیمی، سرپرست شهرداری تهران کیست؟  

گفته می‌شود سلیمی از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان است. وی فوق لیسانس مدیریت دولتی  و دانشجوی دکترای محیط زیست است. مدیرکل حراست شهرداری تهران، شهردار منطقه 19 تهران، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران، شهردار منطقه 6، شهردار منطقه  18، شهردار منطقه 21 و عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از جمله سوابق کاری وی هستند.

درخواست نجفی برای جلوگیری از صدور حکم سرپرست

 محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفته است: صحبت‌های تلفنی را با محمد علی نجفی داشتم و ایشان اعلام کردند که اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است. نجفی اعلام کرد که صحبت‌هایی را با مسئولان داشته و این طور که به نظر می‌رسد با ارائه حکم شهردار موافقت شود. 

همچنین خبری در رسانه‌ها مبنی بر تائید حکم نجفی منتشر شد که البته از سوی برخی مسئولان تکذیب شده است.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران گفت: لحظاتی پیش با وزارت کشور تماس گرفتم، خبر منتشر در مورد صدور حکم انتصاب محمدعلی نجفی صحت ندارد. روند قانونی صدور حکم انتصاب شهردار تهران درحال اجرا است. 

همچنین سایت جماران در خبری مدعی شده علي‌رغم ابهامات و شبهات مطرح شده در خصوص حكم شهردارى نجفى، حكم ايشان صادر شده و  به حراست ابلاغ شده است.

وزارت کشور: حکم انتصاب "نجفی" صادر نشده است 

با این حال، وزارت کشور اعلام کرد:‌ تاکنون پاسخ استعلامات آقای نجفی واصل نشده و به تبع آن حکم انتصاب نیز صادر نشده است. 

سیدسلمان فارسی سخنگوی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاکنون پاسخ استعلامات آقای محمدعلی نجفی واصل نشده و به تبع آن حکم انتصاب نیز صادر نشده است.

در متن این اطلاعیه به شرح زیر آمده است:‌با توجه به اخبار منتشر شده در رابطه با صدور حکم شهردار محترم تهران به استحضار مى‌رسانم: بلافاصله پس از دریافت صورتجلسه شوراى اسلامى شهر تهران مبنى بر معرفى جناب آقاى نجفى به عنوان شهردار منتخب شورا، اقدامات قانونى لازم برای تطبیق شرایط ایشان با مفاد مندرج در آئین‌نامه اجرایى شرایط احراز تصدى سمت شهردار به عمل آمد.همزمان استعلامات لازم از مراجع قانونى انجام شد.تاکنون پاسخ استعلامات به وزارت کشور واصل نشده و به تبع آن حکم انتصاب نیز صادر نشده است.

اقدامات قانونى در حال انجام است و هرگونه خبرى در این خصوص از مبادى رسمى وزارت کشور به اطلاع عموم شهروندان عزیز و رسانه‌هاى جمعى خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
1
12
چاره ای نیست باید نظر مردم رو قبول کنید ! بپذیرید هرچند سخته ولی دیگه باید عادت کرده باشید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
7
هنوز آثار ...از رای مردم در بعضی نهاد ها دیده میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
سیدسلمان فارسی يا سید سلمان سامانى؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
5
فعلا که دارن به ۲۴ میلیون رای دهنده برچسب میزنند
ابراهیم شعبانلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
به نام خدا
انتخاب جناب آقای دکتر سلیمی توسط اعضاء محترم شورای شهر تهران نوید بخش تلاش و عزم جدی برای تحول شهر تهران به سمت مردم است لذا ضمن تبریک به جناب آقای دکتر سلیمی و شورای محترم شهر تهران آرزوی موفقیت و سربلندی مثل گذشته برای دکتر سلیمی دارم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
نهادهای ذی ربط ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
آیا واقعا همه چی در ایران کشکه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
معلوم هست چه خبره؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین