کد خبر: ۴۷۲۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
جواب رد آژانس به درخواست‌های ترامپ علیه برجام

آژانس: ایران به برجام پایبند مانده/به ترامپ بهانه نمی‌دهیم/از سایت نظامی پارچین بازدید نمی‌کنیم

آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) روز دوشنبه در گزارش خود اعلام کرد که ایران به محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای خود از طریق برجام پایبند مانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گزارش خود را در مورد پایبندی ایران به برجام در اختیار اعضای شورای حکام قرار داد که خبرگزاری رویترز نیز آن را رویت کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: ذخایر اورانیوم غنی شده ایران در بیست و یکم اوت به ۸۸.۴ کیلوگرم رسید که کمتر از سطح ۲۰۲.۸ کیلوگرم تعیین شده در توافق هسته‌ای است.

آژانس اعلام کرد ایران در چارچوب محدودیت‌های اصلی فعالیت های هسته ای که به واسطه توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ علیه این کشور اعمال شد، باقی مانده است.

همچنین  ذخایر آب سنگین ایران ۱۱۱ تن است که کمتر از محدودیت ۱۳۰ تنی مورد توافق طرف ها است.

بر اساس گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی که خطاب به کشورهای عضو این آژانس صادر شد و به رویت خبرگزاری رویترز رسید، ذخیره اورانیوم با غنای پایین ایران تا تاریخ بیست و یکم ماه اوت برابر با ۸۸ و چهار دهم کیلوگرم اعلام شد که بسیار کمتر از حد ۲۰۲ و هشت دهم کیلوگرم بود. همچنین سطح غنی سازی ایران از حد سه و ۶۷ صدم بالاتر نرفت.

یک مقام آژانس انرژی اتمی: از سایت نظامی پارچین بازدید نمی‌کنیم
 
همچنین یک مقام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) تاکید کرد که این سازمان از سایت نظامی پارچین ایران بازدید نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل پیش‌تر  گفته بود که آژانس باید از سایت نظامی پارچین نیز بازدید کند.

این مقام رسمی آژانس گفت: ما نمی خواهیم با بازدید از سایت پارچین یک سیگنال سیاسی ارسال کنیم و ضرورتی برای بازدید از این سایت وجود ندارد.

ترامپ اعلام کرده به دنبال راهی است تا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را دیگر تایید نکند و به نظر می‌رسد که آمریکا در تلاش است تا با بهانه جویی دلیلی موجه برای خروج از برجام در اختیار داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
4
ترامپ آینده ای نداره. اگر هم برکنار نشه یک دوره ای خواهد بود. لایه عمیقتر قدرت در آمریکا مایله توافق ادامه داشته باشه و به ترامپ اجازه نمیده هرکاری بخواد بکنه. حتی وزیر خارجه ترامپ با او موافق نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین