کد خبر: ۴۷۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مدیر دفتر سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد:

کاهش میزان نمک در نان های مصرفی

مدیر دفتر سلامت وزارت بهداشت گفت: میزان استاندارد نمک مصرفی بدن باید در حدود 5 گرم در روز باشد،در همین راستا دستور کاهش نمک در نان ها ابلاغ شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کاهش میزان نمک در نان های مصرفیزهرا عبدالهی،  مدیر دفتر سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه امروزه مصرف مواد قندی و مضر به حدی بالا رفته که باعث چاقی بیش از حد در افراد بزرگسال شده است به طوری که در حدود 60 درصد از افراد بین سنین 17 تا 60 سال دچار اضافه وزن هستند.

وی عنوان کرد: نداشتن تحرک کافی، مشکل بزرگ و عمده کشور است و این مسئله خطر ریسک ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد و عامل بروز بسیاری از سرطان ها می شود.

میزان مصرف شکر و نمک در ایران بیشتر از حد استاندارد سازمان جهانی بهداشت است

عبدالهی ادامه داد: میزان مصرف شکر و نمک در کشور بیش از حد استاندارد سازمان جهانی بهداشت است و به همین خاطر وزارت بهداشت دستور کاهش نمک در نان ها را ابلاغ کرده است و نظارت جدی بر نانوایی ها دارد.

وی تاکید کرد: میزان نمک مصرفی مردم ایران روزانه در حدود 12 گرم است که بر اساس دستور العمل سازمان بهداشت جهانی این میزان باید به 5 گرم در روز برسد زیرا نمک به عنوان یک فاکتور خطر محسوب می شود.

عبدالهی گفت: قانون میزان نمک موجود در نان بازنگری شده و نانوایی‌ها مورد پایش قرار می‌گیرند و بیش از 50 درصد از نانوایی ها قانون میزان نمک کاربردی را رعایت می کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین