کد خبر: ۴۷۷۷۳۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
رسانه‌ها مدعی حمله ترکیه و ایران به شمال عراق شده‌اند

مانور ایران در مرز کردستان عراق/مرز هوایی ایران با اقلیم کردستان مسدود شد+فیلم و عکس

حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم عراق مدعی شد ایران شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل را با توپخانه هدف قرار داده است. همچنین برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که اقلیم کردستان عراق، مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل را به دلیل حملات توپخانه‌ای ایران به خاک اقلیم احضار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم کرد عراق در سایت رسمی خود مدعی شد: نیروهای ایرانی با توپخانه مناطق کوهستانی به ویژه شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل در نزدیکی مرز ایران را بدون وقفه مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، در گزارش مذکور به خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این حملات خبری نداده است.

خبرگزاری آناتولی در ادامه افزوده است: وقوع این حملات در آستانه برگزاری همه‌پرسی جدایی اداره اقلیم کرد عراق از دولت مرکزی این کشور حائز اهمیت است.

ادعای بمباران روستاهای اقلیم کرد عراق توسط ایران/حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ.ک.ک

ایران پیش از این نیز برای مقابله با پیشمرگه های وابسته به حزب دمکرات کردستان ایران مناطق مرزی شمال عراق را بمباران کرده است.

احزاب مسلح کرد مانند کومله و حزب دموکرات در دهه‌های اخیر با ایران درگیری‌ زیادی داشته‌اند. شبه‌نطامیان این گروه‌ها در مرز ایران با عراق مستقر هستند.

مانور ایران در مرز کردستان عراق

همچنین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در رزمایش امنیتی محرم عملیات های ترکیبی با حضور یگان های پهپادی و موشکی و توپخانه و هوانیروز و زرهی با موفقیت انجام شد. منطقه رزمایش از مناطق مورد علاقه ضدانقلاب در گذشته بوده که با انجام رزمایش ها و عملیات های مقتدرانه سپاه در آن منطقه از 'لوث' اشرار و ضدانقلاب پاک شد.

مانور ایران در مرز کردستان عراق/مرز هوایی ایران با اقلیم کردستان مسدود شد+فیلم

مانور ایران در مرز کردستان عراق/مرز هوایی ایران با اقلیم کردستان مسدود شد+فیلم

سردار آسودی: حمله ایران به کردستان عراق کذب و شیطنت رسانه‌های غربی است  

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نیز در این خصوص گفته است: جدول رزمایش‌های کشور مشخص است و بر اساس این زمانبندی در حال حاضر نیروی زمینی سپاه در حال اجرای رزمایش در غرب کشور است.‌ حمله ایران به عراق کذب بوده و شیطنت رسانه‌های غربی برای به حاشیه بردن رزمایش سپاه است.

سرکنسول ایران در اربیل احضار شد 

همچنین برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که اقلیم کردستان عراق، مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل را به دلیل حملات توپخانه‌ای ایران به خاک اقلیم احضار کرد. کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده که ایران باید بمباران مناطق مرزی را متوقف کند.

تکذیب ادعای احضار سرکنسول ایران در اربیل 

خبرگزاری تسنیم درباره احضار سرکنسول ایران در اربیل نوشته است که برخی رسانه‌های خارجی از احضار مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل خبر داده‌ بودند که یک مقام آگاه در سرکنسولگری، این خبر را تکذیب کرده و آن را نادرست خواند.

شورای عالی امنیت ملی مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان را مسدود اعلام کرد

در همین حال، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به درخواست دولت مرکزی عراق‌، کلیه پروازها‌ی ایران به مقصد فرودگاههای سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری از فضای کشورمان از مبداء اقلیم کردستان متوقف شد.

‌کیوان خسروی‌ با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی که صبح امروز به منظور بررسی درخواست دولت مرکزی عراق در خصوص انسداد مرزهای کشورمان با اقلیم کردستان برگزار شد، اظهار داشت‌: با توجه به موثر واقع نشدن تلاشهای سیاسی خیرخواهانه کشورمان و اصرار مسئولین اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم در این منطقه با در‌خواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی ایران بر روی پروازهایی که مبداء آن اقلیم کردستان می‌باشد مسدود گردید.

وی افزود: بر اساس این تصمیم  کلیه پروازهای ایران به مقصدفرودگاههای اقلیم کردستان نیز متوقف شده است.

خسروی در پایان خاطر‌نشان ساخت: تصمیم‌های عجولانه برخی مسئولین اقلیم کردستان ضمن محدود‌نمودن قدرت بازیگری و گفتگوی سازنده کردها در حاکمیت عراق‌، امنیت مردم کرد، کشور عراق و منطقه را با چالشهای جدی مواجه خواهد کرد.

حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ.ک.ک

خبرگزاری آناتولی همچنین نوشته است که نیروهای مسلح ترکیه در یک عملیاتی برون‌مرزی چند مخفیگاه و انبار سلاح و مهمات گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه "قارا" در شمال عراق را منهدم کردند.

ستاد مشترک ارتش ترکیه طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرده است: «عملیات برای نابودی این گروه تجزیه‌طلب ادامه دارد. عناصر این گروه تروریستی در حال آمادگی برای فعالیت های تروریستی بوده اند که توسط نیروهای ترکیه شناسایی و انبار سلاح و مهمات آنان منهدم شده است».

ادعای بمباران روستاهای اقلیم کرد عراق توسط ایران/حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ.ک.ک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
17
21
همه پرسی نامشروع!!!!!!
آفتاب عزیز
آگه امکان داره ملاک مشروعیت یا نامشروعیت یک همه پرسی رو توضیح بدید تا هموطنان یاد بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
11
13
آخه این چه کاریه ؟!
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
17
22
وقتی پرچم اسرائیل به عنوان دشمن قسم خورده ایران در اقلیم کردستان افراشته می شود دلیلی برای حمایت های اقتصادی و لجستیکی ایران از اقلیم وجود ندارد. چند سالی بود منطقه اقلیم کردستان به عنوان امن ترین منطقه عراق روند رشد و ترقی را طی میکرد . زبان کردی در کنار زبان عربی رسمیت یافته بود. متاسفانه آقای بارزانی تصمیم بسیار عجولانه ای گرفت و بدون توجه به کمک های ایران و ترکیه که لنگر ثبات کردستان عراق بودند مواضع تند و بعضا بی ادبانه ای اتخاذ کرد. نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه صادر می شد و تجارت دو جانبه ای بین ایران - اقلیم و ترکیه - اقلیم در جریان بود. آقای بارزانی با این حرکت خود ثبات منطقه را تهدید و پای بیگانگان را به منطقه باز میکند که هیچ سودی جز کشتار و آوارگی مجدد مردم کرد نخواهد داشت. نتیجه بازی شروع شده توسط ایشان برای همه اقوام ساکن در این منطقه از جمله برادران کرد باخت می باشد.
پاسخ ها
فرزاد
| - |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
آفرین
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
4
6
منطقه آبستن حوادث چندش آور است و ممکن است پای همه برای تست و آزمایش سلاحهای جدید به پخمه ترین و پرمدعاترین منطقه جهان باز شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
3
7
توجه شود که در یک کشور شناخته شده بین المللی ، یک قسمت مشخص از آن کشور (مثل یک ایالت یا یک استان) نمیتواند فقط با آرای آحاد آن ایالت یا آن استان از آن کشور جدا شود بلکه برای جدایی یک ایالت فقط رای مردم آن ایالت کافی نیست بلکه رای کلیه آحاد آن کشور لازم است. دلیل آن این است که هر ایالت یا استان یک کشور نه فقط به مردم آن ایالت یا استان بلکه به کلیه آحاد آن کشور تعلق دارد.
سبقه یکی از نمونه های این استدلال صحیح در صحنه بین المللی در سالهای اخیر ، از طرف دولت چین در مورد هنگ کنگ ، ماکائو وتایوان بوده است.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
5
5
شاید بهتر بود رزمایش را کمی دیرتر برگزار میکردند
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
7
5
این توطئه آمریکا و اسراییل است. حالا که به فضل الهی داعش در حال نابودی است و آخرین نفس های خود را در منطقه می کشد، طبیعی است که آمریکا و اسراییل به دنبال ایجاد یک هرج و مرج و ناامنی جدید در منطقه باشند. همه ما می دانیم که بیشترین نفع را از این ناآرامی ها آمریکا و اسراییل می برند. ما برای همه قومیت ها احترام قائلیم و مخصوصاً قوم کرد. ولی از آقای بارزانی انتظار نداشتیم که در زمین آمریکا و اسرائیل جنایتکار بازی کنند!
پارساعبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
6
3
دم کردستان گرم..

تموممممم شد رفتتتتت
حالا یه مدت بهشون سخت میگیرن... ولی دیگه استقلال این کشور به کرسی نشست و فاتحههههههههه!!

:))))
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین