کد خبر: ۴۹۱۳۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
ناو موشک‌انداز پیکان به ناوگان دریایی ایران خواهد پیوست

اعزام ناوهای ایرانی به سوی خلیج‌ مکزیک/نیوزویک: جنگ‌ سرد تازه‌ای میان ایران و آمریکا آغاز شده؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که ناوهای ایرانی به زودی به اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک خواهند رسید تا به تعدادی از کشورهای امریکای جنوبی سفر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نشریه امریکایی «نیوزویک» با اشاره به خبر منتشر شده درباره تصمیم ناوهای ایرانی برای گذر از خلیج فارس و رسیدن به خلیج مکزیک که بین مکزیک و امریکا واقع شده است این موضوع را مطرح می کند که ممکن است جنگ سرد گسترده‌ای میان ایران و امریکا در جریان باشد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این نشریه می‌نویسد: «زمانی که ایران در حال گسترش و مدرنیزه کردن نیروهای نظامی خود برای مقابله با تهدیدات رو به رشد از جانب امریکاست، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که ناوهای ایرانی به زودی به اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک خواهند رسید تا به تعدادی از کشورهای امریکای جنوبی سفر کنند. این موضوع نشان می‌دهد که اقدامات نیروی دریایی ایران بخشی از پروژه بین‌المللی ارتش ایران برای مقابله با طرح‌های ترامپ و متحدانش از جمله اسرائیل و عربستان سعودی است».  

اعزام ناوهای ایرانی به خلیج‌مکزیک/نیوزویک: جنگ‌سرد تازه‌ای میان ایران و آمریکا آغاز شده؟

نیوزویک در ادامه اشاره می‌کند که این مقام عالی‌رتبه ارتش ایران همچنین وعده داده ناوها و زیردریایی‌های جدید ایران را در سال آینده معرفی و برنامه‌های دیگری نیز برای تقویت نیروی دریایی ایران وجود دارند. او گفت که ناو موشک‌انداز پیکان هفته آینده به ناوگان دریایی ایران خواهد پیوست». 

این نشریه می‌نویسد: «از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی و سقوط رژیم پهلوی که روابط خوبی با غرب داشت، ‌امریکا و ایران روابط ضعیفی با یکدیگر داشته‌اند. امریکا از متحد اصلی عرب خود پادشاهی عربستان سعودی در مبارزه طولانی‌مدت برای محدود‌کردن نفوذ ایران حمایت کرده است. این کارزار در سال‌های اخیر خصمانه بوده و دو کشور از گروه‌های مخالف یگدیگر در سرتاسر منطقه حمایت کرده‌اند. همان‌گونه که ایران در حال گسترش نفوذ خود است اسرائیل نیز به عربستان سعودی پیشنهاد کرده که با یکدیگر متحد شوند تا جایگاه ایران را  تضعیف کنند. ترامپ حامی جدی اسرائیل و عربستان سعودی است. او مخالف برجام است و به همراه جمهوریخواهان در کنگره می‌گوید که اوباما با برجام اجازه داد تا ایران به میلیاردها دلار از دارایی بلوکه شده خود در امریکا دست یابد. ترامپ اکنون کنگره را موظف به تصمیم‌گیری درباره چشم‌انداز برجام و آینده تحریم‌ها کرده است. ایران علیرغم اقدامات امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی خود را در موقعیت پیشرو در خاورمیانه قرار داده و متحدانش در لبنان، عراق، سوریه و یمن قدرت گرفته‌اند. این کشور همچنین روابط قوی با روسیه برقرار کرده است که خود در جنگ سرد تازه‌ای با ناتو و امریکا به سر می‌برد و از بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه حمایت می‌کند». 

نیوزویک در پایان می‌نویسد: «اقدام اخیر نیروی دریایی ایران نخستین حرکت آن کشور برای بازی در زمین کشورهای غربی نیست. ایران علاوه بر حمایت سیاسی مداوم از کشورهای آمریکای لاتین، جنبش اسلامی را نیز در آن کشورها تاسیس کرده است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
Germany
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
3
14
الکی شلوغش نکنید آمریکا درهمین پیرامون کشور ما چندین پایگاه نظامی با صدها فروند جنگنده پیشرفته دارد ما اگر توان این را داشتیم در همین جا با همین تعداد نیروی نظامی آمریکا مقابله کنیم پس آن چند فروند کشتی جنگی دوره رژیم گذشته هم می توانند در خلیج مکزیک حرفی برای گفتن داشته باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
3
15
خیلی کار مسخره ای است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
7
8
کاری به صحت و سقم ادعاها ندارم که عالم سیاست اقتضائات خاص خود را دارد ولی حقیقتا باید دست شیربچه های ارتش ایران رو طلا گرفت که با حداقل بودجه و امکانات گاها کارهایی میکنند بی بدیل
سجاد
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
8
5
درود بر غیور مردان نیروی دریایی ارتش با این همه شجاعت ما به شما افتخار میکنیم
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
5
با این کارها و صرف هزینه زیاد می خواهیم ادای آمریکایی ها در آوریم. ما باید ظرفیت خودمان را بشناسیم. این کارهای شبیه آن ضرب المثل است که می گوید کلاغه خواست راه رفتن کبک را بیاموزد، راه رفتن خودش را هم فراموش کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین