کد خبر: ۴۹۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

نقش مخفی بریتانیا در یک جنگ «کثیف»

۵۰ نفر از پرسنل نظامی بریتانیایی به سربازانی آموزش داده‌اند که در یمن مستقر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که سربازان بریتانیایی در آموزش‌دادن نیروهای ارتش عربستان سعودی برای گرسنگی‌دادن به میلیون‌ها نفر از مردم یمن نقش داشته‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه اشاره می‌کند که تحقیقات اخیر نشان داده که تا ۵۰ نفر از پرسنل نظامی بریتانیایی به سربازانی آموزش داده‌اند که در یمن مستقر شده است. 

نقش مخفی بریتانیا در یک جنگ «کثیف»

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «هزاران غیر‌نظامی در جریان بمباران سعودی‌ها علیه آن یمن کشته شده‌اند. یونیسف پیش‌بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۵۰ هزار کودک در یمن جان خود را از دست دادند. اندرو میچل وزیر سابق توسعه بین‌المللی نیز اظهار کرده است که نقش ارتش بریتانیا در این موضوع شرم‌آور است». 

«دیلی میل» می‌نویسد که ماموریت آموزشی با نام «عملیات تقاطع» بوده است و پس از آن فاش شده که ارتش عکس‌ها و اطلاعات مربوط به آن را به اشتباه منتشر کرده است. 

این روزنامه می‌نویسد: «سازمان ملل متحد از بحران یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان یاد کرده است. از زمان آغاز جنگ علیه یمن توسط عربستان سعودی حدود ۱۰هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در این عملیات گردان ۲ سلطنتی، تدریس تکنیک‌های جنگ نامنظم را برعهده داشته‌اند. وزارت دفاع بریتانیا اما گفته است که آموزشی درباره تکنیک‌های نامنظم نداده است بلکه دوره‌هایی را برای مقابله با آنان آموزش داده است». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین