کد خبر: ۴۹۷۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
سیاست ترامپ علیه ایران با شکست مواجه شده است

"استراتژی امنیت ملی امریکا پر از تهدید است؛ درست مانند ترامپ"/لوب لاگ: او سبب شده تا اعتبار آمریکا نزد مردم ایران تضعیف شود

یکی از اولین اقدامات ترامپ ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانی‌ها بود، این موضوع سبب آزردگی‌خاطر ایرانی‌ها شد. زمانی که ایران هدف حمله از سوی داعش قرار گرفت ترامپ گفت که ایران هزینه شرارت‌های خود را پرداخت کرده است. ترامپ دوستی مردم ایران با امریکا را از دست داده و سبب شده تا ایرانیان نسبت به امریکا احساس بیگانگی کنند. این دقیقا نقطه مقابل خط مشی اوباماست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- «رایان کاستلو» عضو شورای ایرانی – آمریکایی نیز با انتشار مقاله‌ای تحلیلی در سایت «لوب لاگ» تحت عنوان «خط مشی ترامپ در قبال ایران با شکست مواجه شده است» اشاره می‌کند جای تعجبی ندارد که استراتژی امنیت ملی امریکا پر از تهدید و اظهارات خصومت‌آمیز است؛ درست مانند شخصیت خود ترامپ.

به گزارش آفتاب‎نیوز، او می‌نویسد: «ترامپ در مورد ایران اظهارات خصمانه‌ای داشته است اما تاکنون سیاست منسجمی ارائه نداده است. ترامپ با عدم انسجام در سیاست‌هایش در قبال ایران و سیاستگذاری پیرامون مسائل آن شکست خورده است. تیم ترامپ مدعی است که ایران ناقض برجام بوده و به بی‌ثباتی در منطقه دامن زده است اما واقعیت آن است که تیم ترامپ برنامه‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهد نه استراتژی. برای مثال، در سند امینت ملی تازه مدنظر ترامپ آمده است که امریکا با شرکایش جلوی دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای را می‌گیرد و نفوذ ایران را خنثی می‌کند؛ پرسش این است: با کدام اهرم سیاسی؟ استراتژی امنیت ملی امریکا هیچ سرنخی در این‌باره ارائه نمی‌دهد». 


«کاستلو» در ادامه اشاره می‌کند واقعیت آن است که ترامپ سبب شده تا اعتبار امریکا نزد ملت ایران و نه صرفا حکومت آن کشور تضعیف و خدشه‌دار شود. یکی از اولین اقدامات ترامپ ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانی‌ها بود، این موضوع سبب آزردگی‌خاطر ایرانی‌ها شد. زمانی که ایران هدف حمله از سوی داعش قرار گرفت ترامپ گفت که ایران هزینه شرارت‌های خود را پرداخت کرده است. 

از سوی دیگر، علیرغم پایبندی ایران به مفاد برجام ترامپ عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام کرد. ترامپ دوستی مردم ایران با امریکا را از دست داده و سبب شده تا ایرانیان نسبت به امریکا احساس بیگانگی کنند. این دقیقا نقطه مقابل خط مشی اوباماست. او استراتژی منسجمی در قبال ایران داشت و اعلام کرد که اگر ایران به مفاد برجام پایبند باشد امکان بازگشت ایران به جامعه بین‌المللی وجود خواهد داشت و در صورت نقض تعهدات، انزوای ایران از طریق تشدید تحریم‌ها صورت خواهد گرفت. 

او در پایان می‌نویسد: متاسفانه پیشرفت‌های صورت گرفته دیپلماتیک در طول سالیان گذشته در معرض نابودی توسط یک رییس‌جمهوری تندرو قرار گرفته‌اند. هنوز هم برای ترامپ دیر نشده تا از تجربیات تاریخی بیاموزد. او می‌تواند ببیند که تلاش اوباما برای تعامل دیپلماتیک با ایران و ایجاد اعتماد لازم برای حل و فصل مسائل مرتبط با امنیت ملی تا چه اندازه کارآمد بود. دولت ترامپ اما نشان داده که مایل به این کار نیست و در نتیجه، اگر نه برای فاجعه که خود را برای یک شکست آماده می‌کند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین