کد خبر: ۴۹۷۸۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
تلاش العطیبه برای تاثیرگذاری بر سیاستگذاری‌های آمریکا درباره خاورمیانه

بحران افشای ایمیل‌های سفیر امارات در واشنگتن و دلارهای خرج‌شده برای لابی علیه ایران

لابی امارات، تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰.۷ میلیون دلار پول خرج کرده است تا بر سیاستگذاری واشنگتن تاثیر بگذارد. ایمیل‌ها نشان می‌دهند که یوسف العطیبه کارزار تحریم و ایزوله کردن قطر، مقابله با ایران و خرید نفود و تاثیرگذاری در حلقه‌های سیاستگذاری واشنگتن را در دستور کار قرار داده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سایت «المانیتور» درباره بحران ایجاد شده برای لابی امارات در امریکا، با اشاره به نقش «یوسف العطیبه» سفیر امارات در آمریکا می‌نویسد که او در سال‌های اخیر لابی‌گری فعالی کرده اما افشای جزئیات ایمیل‌های او توسط سایت «اینترسپت» به ضررش تمام شده است. ایمیل‌ها نشان می‌دهند که او کارزار تحریم و ایزوله کردن قطر، مقابله با ایران و خرید نفود و تاثیرگذاری در حلقه‌های سیاستگذاری واشنگتن را در دستور کار قرار داده بود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، «المانیتور» به نقل از منابع آگاه اعلام می‌کند که تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی لابی امارات ۱۰.۷ میلیون دلار پول خرج کرده است تا بر سیاستگذاری واشنگتن تاثیر بگذارد. 

بحران افشای ایمیل‌های سفیر امارات در واشنگتن و دلارهای خرج‌شده برای لابی علیه ایران

این سایت می افزاید: العطیبه مشاور ۴۳ ساله شاهزاده «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی از سال ۲۰۰۸ میلادی به این سو سفیر امارات در واشنگتن بوده است. اما ایمیل‌های اخیر فاش شده او برایش باعث دردسر شده است. هکرها در قالبی گروهی به نام «گلوبال لیکس» فاش ساخته‌اند که عطیبه با چندین اندیشکده از جمله «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» همکاری و میلیون‌ها دلار به آنان کمک مالی کرده است. 

هدف عطیبه از همکاری با این بنیاد هدف قرار دادن منافع ایران بوده است. او به اندیشکده «مرکز برای امنیت امریکای نوین» نیز ۲۵۰ هزار دلار کمک کرده بود تا به خرید پهپادهای نظامی توسط امارات یاری رساند. همچنین در ایمیل‌ها مشخص شده که امارات ۲۰ میلیون دلار کمک مالی به موسسه «میدل ایست اینستیتیوت» انجام داده است تا به زعم مقام‌های آن کشور با سوء برداشت‌های اشتباه درباره منطقه مقابله کنند و اطلاعات درستی را به سیاستگذاران امریکایی و رهبران منطقه‌ای ارائه دهند». 

المانیتور در ادامه اشاره می‌کند که در این ایمیل‌های فاش‌شده مشخص شده است که امارات قصد داشته قطر را منزوی کرده و منبع اصلی کمک به اسلام گرایان در منطقه را قطع کند. با این حال، امارات در این امر موفق نبوده است و در عوض در کنار عربستان سعودی در حال ایحاد یک نهاد رقیب و موازی در کنار شورای همکاری خلیج فارس بوده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند عطیبه هر هفته با جارد کوشنر داماد ترامپ و مشاور او در زمینه مسائل خاورمیانه دیدار داشته است. با این حال، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا تلاش کرده است تا به عنوان بازیگری بی‌طرف عمل کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Austria
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
1
0
جالبه !! در امریکا این همه سیاست مدار رشوه کیر وجود داره و اسمش را گذاشته اند لابی و هیچ مقام دادگستری امریکایی هم اعتراض نمی کنه.مثلا این ده و نیم ملیون دلاری که سفیر خرج کرده .بجز اینه که به سیاستمداران پول پرداخت شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
1
0
تجمل گرایی و مدلینگ یکی دیگر از توطئه های شیوخ اماراتی است کسانی که دیروز به کمک ال سی های خود به دلالان سعی در آشفته کردن بازار پولی ایران داشتند امروز فرهنگ و اعتقادات مار ا نشانه رفته اند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین