آفتابنیوز : در این نشست که طی آن رسانهها، بازیسازان و فعالان شبکههای اجتماعی حضور داشتند، رقابتی دوستانه بر حسب بازیهای قانونی داخلی و خارجی طراحی شده بود که در اختتامیه مراسم، این جمع بیشتر با ارزشها و اهداف هیولا آشنا شدند.
امیرحسین فصیحی مدیرعامل فنافزار و مربی تیم «هیولا» با اشاره به اینکه تولد این فروشگاه در حقیقت الهام گرفته از نیاز خود این تیم بازیساز به زیرساختی برای عرضه بازیها بهصورت دیجیتالی است، گفت: فنافزار بیش از یازده سال است که بازیهای رایانهای و ویدیویی برای رایانههای شخصی و گوشیهای هوشمند تولید میکند و شناخت ما از این بازار نشان میدهد که برخلاف تفکر عمومی درباره کمرنگ شدن بازار بازیهای رایانهای، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفهای بسیار محبوب و مقتدر است. پاشنه آشیل بازیهای رایانهای در این بازار نبودن کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیمهای تولیدکننده داخلی و خارجی است و ما هم در هیولا به دنبال رفع همین نیاز بازار، توسعهدهندگان و ناشرین هستیم.
در حال حاضر بیش از ۲۰ عنوان بازی ایرانی و ۳ بازی خارجی روی این بستر عرضه آنلاین برای دانلود موجود است.
یاسر ژیان، کارگردان فنی هیولا، هم با اشاره به اینکه باید این پلتفرم آنلاین را بیش از یک فروشگاه صرف برای کاربران و توسعهدهندگان دانست، گفت: در حال حاضر پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش، بهروز رسانی و اطلاعرسانی بخشی از خدمات ما به کاربران است و ویژگیهایی مانند رتبهبندی و امکان بازی آنلاین و تعامل با دوستان هم در زمره قابلیتهایی است که اضافه خواهند شد. پس خرید یک بازی از فروشگاه به این معنا نیست که ارتباط ما با مشتریمان به اتمام رسیده است. در مورد تیمهای بازیساز ایرانی هم بازخوردگیری، معرفی به کاربران و رسانهها، مشاوره در نحوه تولید و بازاریابی و انتقال تجارب و استفاده از کیت نرمافزاری یا SDK هیولا اقداماتی هستند که ما برای تقویت تیمهای ایرانی انجام میدهیم.
تیم هیولا در عین حال از اقدامات این مجموعه برای ارایه قانونی، با کیفیت و بومیسازی شده بازیهای جهانی خبر داد و کسرا تهرانی، مدیر توسعه تجاری هیولا، از بازی «این جنگ من» محصول تحسینشده و پر فروش استودیوی لهستانی 11Bit رونمایی کرد که اولین بازی جهانی ترجمه و بومیشده با رعایت حق مولف به شمار میآید که رسما عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه در ترجمه این بازی با بیش از ۴ میلیون نسخه فروش در جهان فراتر از ۸۸ هزار کلمه ترجمه و بازگردانی شده است گفت: بازی «این جنگ من» به خوبی به عنوان یک اثر با کیفیت، متفاوت و تحسینشده جهانی رویکرد ما در عرضه قانونی بازیهای فاخر خارجی و توسعه بازیسازی ایران در یک بستر رقابتی را نمایان میکند.
در انتهای مراسم هم امین امیرشریفی، مدیرعامل کافهبازار، به عنوان یک شرکت دوست و همراه با مجموعه فنافزار گفت: تجربه موفق کافهبازار با تیمهای تولیدکننده اپلیکیشن و بازیهای موبایل نشان داده است که ساخت زیرساختهایی از این دست در هر زمینهای میتواند منجر به توسعه کارآفرینی، مهاجرت معکوس و اعتلای صنعت در آن بازار شود. کافهبازار در حال حاضر این جریان را با هزاران برنامهنویس ایرانی صاحب استعداد در حیطه موبایل انجام میدهد و هیولا هم خواهد توانست مشابه آن را برای بازار هیجانانگیز بازیسازانرایانه ای ایران فراهم کند.
ایسنا