کد خبر: ۵۰۸۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
یک جهان جهانی بدون تسلیحات هسته‌ای در سوریه جریان دارد

کدام یک برای آمریکا خطرناک‌تر است؛ ماندن در سوریه یا خروج؟

۱۰۰ دلار به طور ماهیانه از جیب و درآمد مالیات‌دهندگان امریکایی خرج نیروهای امریکایی در سوریه می‌شود. با این حال، آیا باقی ماندن این نیروها در سوریه در راستای منافع امریکا خواهد بود؟
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار گزارشی این پرسش مهم را مطرح می‌کند که آیا باقی ماندن نیروهای نظامی امریکا در سوریه در راستای منافع واشنگتن است یا خروج آن نیروها؟ 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این شبکه خبری می‌نویسد: «اکنون در رقه ترافیک رو به رشد است. فروشگاه‌ها آرام آرام باز می‌شوند و امنیت باز می‌گردد. ۱۰۰ دلار به طور ماهیانه از جیب و درآمد مالیات‌دهندگان امریکایی خرج نیروهای امریکایی در سوریه می‌شود. با این حال، آیا باقی ماندن این نیروها در سوریه در راستای منافع امریکا خواهد بود؟

کدام یک برای آمریکا خطرناک‌تر است؛ ماندن در سوریه یا ترک آن کشور؟

اکنون به نظر می‌رسد در وضعیتی مشابه وضعیت پیشین آمریکا پس چنگ در عراق قرار گرفته‌ایم. در آن زمان ژنرال دیوید پترائوس با این پرسش مواجه شد: اینجا کجاست و باید چه کرد؟ هیچ پاسخ فوری‌ای برای این پرسش وجود ندارد. ژنرال جاراد که فرماندهی عملیات ویژه در عراق و سوریه را برعهده داشته و سفر چهار روزه‌ای به شمال سوریه داشته است به «سی ان ان» می‌گوید که امریکا درس‌های سختی را درباره اشتباهات‌اش آموخته است. اکنون نیز امریکا می‌خواهد مطمئن شود که امور تحت کنترل شورای مدنی و غیر‌نظامی رقه هستند. اشاره او به گروهی متشکل از مقام‌های عرب و کرد است که کنترل غیر‌نظامی شهر را برعهده دارند و مورد حمایت امریکا هستند. با این حال این خطر وجود دارد که در مورد سرعت بازسازی شهر  و در مورد برقراری دوباره آب و برق نارضایتی ایجاد شود و مردم سوریه مشکلات را به گردن نیروی خارجی بیندازند. این فیلمی تکراری برای امریکایی‌هاست که بارها آن را تماشا کرده‌اند.

از سوی دیگر نیروهای امریکایی باید در تماس مداوم با نیروهای روس باشند تا از حمله به نیروهای کرد در سوریه جلوگیری شود. پیچیدگی موضوع آن است که جنگ در داخل سوریه صرفا جنگی داخلی نیست و ایران، عربستان سعودی، روسیه و کشورهای ائتلاف همگی در آن حضور دارند. می‌توان گفت این یک جهان جهانی سوم بدون تسلیحات هسته‌ای است که در سوریه در جریان است. 

«سی ان ان» در ادامه اشاره می‌کند که برقراری و حفظ صلح دشوارتر از صرف برنده شدن در جنگ است. اکنون با حمله نیروهای ارتش ترکیه به شبه نظامیان کرد مورد حمایت امریکا که از سوی انکارا تروریست محسوب می‌شوند، وضعیت برای امریکایی‌ها پیچیده‌تر شده است. ترکیه تهاجمی تمام‌عیار را علیه کردهای سوریه در شمال غربی آن کشور در ناحیه عفرین آغاز کرده است. اکنون آمریکایی‌ها در مقابل خود خط مقدمی از یکی از متحدان‌شان در ناتو را می‌بینند و در سوی دیگر روسیه قرار دارد که دشمن اصلی ناتوست. در همین حال، این طرفین تلاش می‌کنند تا بر هدف اولیه خود یعنی شکست دادن داعش متمرکز شوند.  

کدام یک برای آمریکا خطرناک‌تر است؛ ماندن در سوریه یا ترک آن کشور؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
1
0
از جیب مالیات دهندگان ایرانی چند دلار؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین