کد خبر: ۵۱۴۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
وزیر نفت مطرح کرد؛

کارخانه‌های خودروسازی، راه‌حل ایران برای خودکفایی در بنزین

وزیر نفت با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه ایران در نیمه دوم سال آینده در تولید بنزین خودکفا می‌شود، گفت: به علت تولید خودرو نیاز به بنزین افزایش می‌یابد بنابراین به نظر من، راه‌حل ما در خودکفایی بنزین در کارخانه‌های خودروسازی است.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن زنگنه در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه و بهره‌برداری میادین نفتی سپهر و جفیر بین شرکت‌های ملی نفت ایران و گسترش انرژی پاسارگاد در جمع خبرنگاران گفت: هنگامی که آقای ترامپ یا بعضی از همسایه‌های ما علیه ما کار می‌کنند، نوک پیکان حملات آنها نفت است. ما باید این موضوع را درک کنیم و آگاه باشیم که دشمنان از کجا به ما ضربه می‌زنند و آن نقاط را آسیب‌پذیر نکنیم بلکه خودمان به آن نقاط توجه کنیم.

وی با اشاره به امضای قراردادهای نفتی گفت: ما همیشه موافق بودیم که بر امضای قراردادهای نفتی نظارت کنند اما این نظارت نباید به توقف منجر شود و نباید جاذبه‌ها به دافعه تبدیل شود.

وزیر نفت ادامه داد: اما در کل روند مثبت است و کار در داخل کشور به خوبی پیش می‌رود. قراردادهای زیاد دیگری در دست مذاکره است که طرف قرارداد فقط شرکت‌های غربی نیستند. امروز شاهد یک قرارداد ۲.۸ میلیارد دلاری با یک شرکت ایرانی بودیم.

ایران آماده گفت‌وگو با ترکمنستان است

زنگنه در ادامه با اشاره به اختلافی که زمستان سال گذشته در مورد واردات گاز از ترکمنستان به ایران بین دو کشور پیش آمد، گفت: قرار است رئیس‌جمهور در نخستین روزهای سال آینده به ترکمنستان سفر کند. ایران آماده است که در قالب دیپلماسی با گرایش توسعه روابط کشور با ترکمن‌ها صحبت کند.

راه‌حل ایران برای خودکفایی در بنزین در کارخانه‌های خودروسازی است

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: ایران در نیمه دوم سال ۹۷ در تولید بنزین خودکفا می‌شود اما به سرعت ناچار خواهیم شد که مجدداً بنزین را از کشورهای دیگر وارد کنیم زیرا تولید خودروها ادامه دارد و هرچقدر به میزان تولید خودروها در کشور اضافه شود، به بنزین بیشتری نیاز است.

به گزارش ایسنا، وزیر نفت با بیان اینکه ساخت پالایشگاه به چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: به نظر من راه‌حل ما برای خودکفایی در بنزین پالایشگاه‌ها نیستند بلکه راه‌حل ما کارخانه‌های خودروسازی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین