کد خبر: ۵۲۰۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

ارزیابی نیویورک‌تایمز از بازداشت عباس عدالت

«عباس عدالت» استاد برنده جایزه علوم رایانه و ریاضیات در امپریال کالج لندن دستکم سومین شهروند دوتابعیتی بریتانیایی – ایرانی است که در سال‌های اخیر توسط ایران بازداشت شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از یک گروه حقوق بشری علام کرد که ایران یکی از پژوهشگران برجسته بریتانیایی – ایرانی  را در جریان سفر او به ایران بازداشت کرده است. این روزنامه در گمانه‌زنی خود می‌نویسد احتمالا این بازداشت با تهدید ترامپ به خروج از برجام مرتبط است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، «نیویورک تایمز» می‌نویسد: «عباس عدالت» استاد برنده جایزه علوم رایانه و ریاضیات در امپریال کالج لندن دستکم سومین شهروند دوتابعیتی بریتانیایی – ایرانی است  که در سال‌های اخیر توسط ایران بازداشت شد. 

این روزنامه نوشته که آقای عدالت روز ۱۵ اوریل بازداشت شده است. این روزنامه می‌نویسد او به تهران آمده بود تا با خانواده‌اش دیدار کند و در یک کارگاه آموزشی شرکت کند. «نیویورک تایمز» به نقل از یک گروه حقوق بشری مدعی شده که رایانه، سی دی ها و نوت بوک این پژوهشگر ضبط شده‌اند. 

این روزنامه امریکایی می‌نویسد هنوز اتهامات او مشخص نشده‌اند. 

«نیویورک تایمز» می‌افزاید: غرب همیشه ایران را متهم کرده که از بازداشت شهروندان دوتابعیتی برای چانه‌زنی‌های سیاسی با کشورهای دیگر استفاده می‌کند. اعتقاد بر این است که دستکم ۳۰ تن از شهروندان دو تابعیتی از زمان حصول توافق هسته‌ای در سه سال گذشته به این سو بازداشت شده‌اند. اکنون خبر دستگیری اقای عدالت در زمانی اعلام می شود که ترامپ برجام را بدترین توافق خوانده و احتمالا خواستار خروج از آن است و قرار است در تاریخ ۱۲ مه در این باره تصمیم گیری کند. 

«نیویورک تایمز» در ادامه می‌نویسد نکته جالب این است که «عباس عدالت» نه تنها مخالف جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه از تلاش‌های امریکا علیه ایران انتقاد کرده است. این روزنامه می‌نویسد: او در کارزار مخالفت با تحریم و مداخلات نظامی در ایران شرکت و از آن حمایت کرد. این استاد دانشگاه همچنین در اعتراض به قانون ممنوعیت سفر ترامپ در قبال کشورهای مسلمان در کفنرانس های حقوق بشری سخنرانی کرده بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین