کد خبر: ۵۲۵۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
پمپئو در فکر تغییر رژیم در ایران نیست؟/احتمالا اختلاف‌نظرهای زیادی میان جناح‌های ایران وجود خواهد داشت

«پمپئو» و «ترامپ» از ایران چه می‌خواهند؟/ بازی هوشمندانه ایران به روایت نشنال اینترست

پیش‌بینی می‌شود ایران به دلیل فشار آمریکا، سیاست خارجی خود را تهاجمی‌تر سازد. با این حال، درباره از سرگیری برنامه هسته‌ای خود وقفه ایجاد می‌کند. البته ممکن است ترامپ بار دیگر در انتخابات پیروز نشود. بازی هوشمندانه ایران می‌تواند کشاندن موضوع تا زمان برگزاری انتخابات بعدی باشد
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه «نشنال اینترست» با انتشار گزارشی تحلیلی معتقد است که پمپئو در فکر تغییر نظام در ایران نیست بلکه «پمپئو» و «ترامپ» از ایران چه می‌خواهند؟/ بازی هوشمندانه ایران به روایت نشنال اینترستخواستار ایرانی است که شرایط امریکا را بپذیرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نشنال اینترست نوشته است: نخستین سخنرانی مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا را  می‌توان بهترین توصیف برای تصمیم دیپلماتیک دستگاه سیاست خارجی امریکا برای ایران قلمداد کرد. او استراتژی امریکا برای مقابله با ایران را مطرح کرد. درست است که این سخنرانی شامل فهرستی طولانی مربوط به گلایه هایی درباره توافق هسته‌ای با ایران است که ما پیشتر از ترامپ شنیدیم با این حال، پمپئو سه عنصر جدید از سیاست امریکا را در جدول کاری خود قرار داده است:

بیشتر نه پسر خوب!

پمپئو با صحبت در مورد تحریم‌ها، مشوق‌هایی را از سوی امریکا ارائه کرد. او دقیقا استراتژی فشار حداکثری که امریکا علیه کره شمالی در پیش گرفته را می‌خواهد در مورد ایران اعمال نماید. استراتژی آمریکا علیه کره شمالی عمدتا به منظور حفاظت از آمریکا و متحدان‌اش در برابر تهدید هسته‌ای با ترکیبی از دفاع موشکی، بازدارندگی هسته‌ای و تحریم‌ها طراحی شده است. در مورد ایران قدری شدیدتر است و فراتر از صرف انزوا است. این موضوع هرگونه چشم انداز تفاهم ایران با امریکا را می‌تواند از بین ببرد. 

واقعیت آن است که شرکت‌های اروپایی و امریکایی در حال حاضر در معرض تهدید هستند. در ظاهر مقام‌های اروپایی ممکن است در برابر تصمیم ترامپ بایستند و کسانی که از ترامپ نفرت دارند را در محافل خصوصی آرام کنند. آنان می‌دانند که ایران برای آن‌ها نیز یک مسئله است. آنان گزینه‌های کمی پیش‌رو دارند. در خاورمیانه نیز کشورهای مختلف در حال متحد شدن در کارزار ضدایران هستند. واقعیت آن است که با محدودیت‌های مالی اعمال شده از سوی امریکا کار برای ایران در منطقه دشوارتر می‌شود.

بازگشت دیپلماسی بر روی میز

پمپئو در سخنرانی خود گفت اگر معامله‌ای انجام دهیم، معامله‌ای واقعی خواهد بود؛ یک معاهده. این موضوع نه تنها درباره تهران که درباره پیونگ یانگ نیز صدق می کند. پس از بیان این موضوع که امریکا خواستار معاهده‌ای و معامله‌ای واقعی با ایران است، غیر قابل تصور است که فکر کنیم امریکا به توافق با کره شمالی بر مبنای صرف دست دادن قانع می‌شود. چشم‌انداز دیپلماسی جدی، چالشی جدی برای یک نظام سیاسی است. در این زمینه احتمالا اختلاف‌نظرهای زیادی در ایران میان جناح های مختلف وجود خواهد داشت.

پمئو گفت که آمریکا همواره از مردم ایران حمایت می کند. با این حال در ادعایی گفت که دولت ایران مشکل مردم ایران است و باید به مردم خود پاسخگو باشد. اکنون تاکید بر دشمنان خارجی از سوی ایران به همین خاطر است.

گام بعدی

پیش‌بینی می‌شود ایران به دلیل فشار آمریکا، سیاست خارجی خود را تهاجمی‌تر سازد. با این حال، درباره از سرگیری برنامه هسته‌ای خود وقفه ایجاد می‌کند. البته ممکن است ترامپ بار دیگر در انتخابات پیروز نشود. بازی هوشمندانه ایران می‌تواند کشاندن موضوع تا زمان برگزاری انتخابات بعدی باشد.

از دید ترامپ یک ایران آرام خوب خواهد بود و او در آن صورت به هدف خود رسیده است. این معامله‌ای است که احتمالا امریکا به طور تاکتیکی آن را می‌پذیرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
1
1
رفتار ترامپ و در کل آمریکا را باید از دید دیگری بررسی کرد،رفتار امروز آمریکا نه از روی قدرت و تحکم امریکا،بلکه از روی عجز و ناتوانی آمریکا که دیگر در مقابل قدرت های نو ظهوری مثل چین هند آلمان و فرانسه و همچنین ایران نمی تواند ابراز وجود کند بررسی کنید.اگر ساده تر بخواهم بگویم دقیقا مانند سقوط امپراتوری ر م.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین