کد خبر: ۵۵۴۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

۵ مکمل برای روز‌های سرد که نباید از آن‌ها غافل شد

هریک از ما برای مقابله با عوامل بیماری زا باید به فکر دوپینگ بدن باشیم! علاوه بر مواد غذایی، بسیاری از مکمل‌ها به خاطر دارا بودن مقادیر بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
در روزهای سر سال علاوه بر تغذیه متعادل و متنوع، شما باید توجه به ریزمغذی هایی که بدن را در برابر بیماری های جزئی فصول سرد بیمه می کند، را در نظر داشته باشید،به عنوان مثال:

ویتامین دی 3: ویتامین دی 3 یا همان ویتامین آفتاب یک مکمل ضروری برای فصل زمستان است. این ویتامین در درجه اول از طریق تماس مستقیم با نور خورشید وارد بدن می شود. با این حال در فصول سرد که خورشید مایل است، اکثر افراد دچار فقر ویتامین دی می شوند. در چنین مواردی توصیه متخصصان تغذیه، استفاده از مکمل های ویتامین دی است و آنهم برای حفظ سلامت استخوان ها و جذب بهتر کلسیم. جالب است بدانید که ویتامین دی به بهبود خلق و خو در فصول سرد سال نیز کمک می کند. فراموش نکنید که ماهی ‌های چرب مثل سالمون، ماهی کاد، ماهی خال ‌مخالی و ... بهترین منابع ویتامین دی هستند. مواد غذایی غنی‌شده ‌ای همچون شیر و غلات صبحانه و همچنین زرده‌ تخم مرغ و قارچ خام نیز حاوی ویتامین هستند.

ویتامین آ: وجود ویتامین آ برای سلامت پوست و غشاهای مخاطی (چشم‌ ها، مجاری تنفسی و ادراری، روده ها) که در خط مقدم مقابله با باکتری‌ها و ویروس قرار دارند لازم و ضروری است. این ویتامین به شکل بتاکاروتن در گیاهان وجود دارد. ویتامین آ در مواد غذایی حیوانی مانند زرده‌ تخم مرغ، کره، جگر و روغن ماهی و غیره به وفور یافت می ‌شود. بتاکاروتن هم در سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج و زردآلو وجود دارد.

ویتامین سی: یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، مواد شیمیایی و آلاینده ها محافظت می کند. رادیکال های آزاد به سلول های بدن آسیب می رسانند و مصرف ویتامین سی برای خنثی سازی اثرات مخرب آنها ضروری است. جذب ویتامین سی از طریق مواد غذایی بسیار آسان است. مرکبات، انواع توت ها، آناناس و ... بهترین منابع ویتامین سی هستند. می توانید این ویتامین را از طریق مکمل های به شکل کپسول نیز استفاده کنید.

روغن ویتامینE:اگر در آب و هوای سرد دچار خشکی پوست می شوید، روغن ویتامینEمی تواند برای مراقبت های شخصی از پوست مفید باشد. لوسیون های بدن حاوی ویتامینEاغلب با روغان بادام، آفتابگردان، آووکادو و ... نیز مخلوط شده اند که همه آنها دارای مزایایی برای حفظ سلامت پوست هستند. روغن ویتامینEیک نوع آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند.

روی: یک ماده معدنی است که در اغلب موارد، فواید آن نادیده گرفته می شود. مصرف روی از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و تضمین کننده سلامت چشم است. این ماده معدنی همچنین به تنظیم اشتها کمک می کند. روی همچنین مسئول تولید سوپر اکسید دیسموتاز است که نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد ایفا می کند. در مردان، مصرف این ماده معدنی به محافظت از بافت پروستات و تولید تستوسترون کمک می کند.

منبع:آوای سلامت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین