کد خبر: ۵۵۴۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
ویتامین E. نوعی ماده مغذی حیاتی برای سلامتی است و در انواع مختلفی از غذا‌ها و مکمل‌ها یافت می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
ویتامین E. از خانواده ترکیبات محلول در چربی است و به طور طبیعی در هشت شکل مختلف از جمله چهار توکسوفرول (آلفا، بتا، گاما و دلتا) و چهار تاکوترینول وجود دارد.

منابع غذایی مناسب ویتامین E. عبارتند از: انواع آجیل‌ها مانند بادام، بادام زمینی و فندق و روغن‌های گیاهی مانند آفتابگردان، گندم، ذرت و روغن سویا. سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج و بروکلی نیز حاوی ویتامین E. هستند.

میزان ویتامین E. مورد نیاز برای افراد بالای ۱۴ سال حدود ۱۵ میلی گرم است. برای شیرخواران تا سن ۶ ماه، ۴ میلی گرم و برای سنین ۱ تا ۶ سال حدود ۵ گرم است.

اکثر مردم قادر به دریافت ویتامین E. کافی از رژیم غذایی سالم هستند و نیازی به مصرف مکمل ندارند.

ویتامین E. به عنوان ماده مغذی محلول در چربی عمدتا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از مولکول‌های نامناسب به نام رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این سلول‌ها از آسیب‌ها محافظت می‌کنند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع مشکلات سلامتی، ازجمله بیماری‌های قلبی تا سرطان و احتمالا حتی زوال عقل کمک کند.

علاوه بر تامین حفاظت از سلول، ویتامین E. برای سیستم ایمنی بدن حیاتی است. به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به سلول‌ها کمک می‌کند تا عفونت رفع شود.
مصرف ویتامین E. با کاهش خطر ابتلا به آب مروارید نیز مرتبط است.

ویتامین E. نقش مهمی در تولید مواد هورمون مانند پروستاگلاندین‌ها دارد که مسئول تنظیم بسیاری از فرآیند‌های بدن مانند فشار خون و انقباض عضلانی هستند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین