کد خبر: ۵۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

تمرینات ورزشی ضدپیری شناسایی شدند

محققان می گویند اگر چه انجام تمرینات ورزشی برای سلامتی بدن مفید است، اما یک بررسی جدید نشان می دهد برخی اشکال تمرینات ورزشی ضدپیری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از نیواطلس، این بررسی حاکیست اقداماتی همچون دویدن، شنا کردن و دوچرخه سواری اگر به طور مداوم و در طولانی مدت انجام شوند نه تنها روند پیرشدن سلول های بدن را کند می‌کنند، بلکه روند یادشده را معکوس کرده و سلول های انسان را جوان و بانشاط می‌کنند.

نکته جالب این است که انجام برخی تمرینات ورزشی بسیار سنگین مانند دمبل زدن و وزنه بلندکردن که در میان علاقمندان به بدن سازی متداول است، چنین تاثیر مثبتی بر سلامت انسان ندارد.
محققان می‌گویند همزمان با افزایش سن انسان سرپوش های حفاظتی مشهور به تلومرها که در انتهای کروموزوم های بدن انسان قرار دارند، تخریب شده و آسیب می بینند. این مشکل باعث پیرشدن سریع سلول ها می‌شود و باکوتاه تر شدن و کاسته شدن از ابعاد تلومرها آنها دیگر نمی توانند از دی ان ای‌های موجود در کروموزوم حفاظت کنند و در نتیجه سلول های بدن می میرند.

اما ورزش کردن می تواند عمر تلومرها را افزایش دهد و بر طول و استقامت آنها بیفزاید. در این میان ورزش هایی مانند دویدن، دوچرخه سواری و شنا بیش از دیگر ورزش ها در این زمینه موثر هستند.

بررسی هایی که در این زمینه در دانشگاه لایپزیک آلمان انجام شده، حاکیست این ورزش ها باید به صورت مداوم و منظم انجام شده و همراه با گرم کردن باشند. آنها معتقدند حتی اگر این تمرینات به مدت 45 دقیقه در هفته انجام شوند هم کافی هستند.
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین