کد خبر: ۵۶۵۱۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

نحوه محاسبه قیمت خودروهای تاخیری

خودروسازان در حالی با استناد به تحریم و نبود قطعه از پایبندی به تعهدات خود شانه خالی می‌کنند که بهتر بود هنگام پیش‌فروش، برای تمام این شرایط برنامه‌ریزی و با توجه به ظرفیت خود ثبت‌نام می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
طرح‌های مختلف خودروسازان برای پیش‌فروش محصولاتشان این روزها به معضلی تازه بدل شده، چه آنکه هرچند وقت یکبار تعداد زیادی از مشتریان نسبت به عدم پایبندی خودروسازان به تعهدات شان گلایه‌مند و خواستار ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع می‌شوند.

در این مورد نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس گفت: باید مشخص شود پول‌های هنگفتی که خودروسازان تحت عنوان پیش‌فروش از خریداران دریافت کرده‌اند، کجا هزینه شده که آنها همیشه از مردم طلبکار هستند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل نکرده و قیمت‌ها را در زمان تحویل، به روز محاسبه می‌کنند، حال آنکه باید قیمتِ زمان پیش‌فروش، اساس کار قرار گیرد و خریداران تنها سهم باقیمانده را پرداخت کنند.

قاضی پور درباره نحوه محاسبه قیمت خودروهای تاخیری نیز خاطرنشان کرد: به‌زعم کمیسیون صنایع و معادن، شرکت‌های خودروساز باید محصولات پیش‌فروشی را با همان قیمت زمان ثبت‌نام تحویل دهند.

در واقع کسی که در زمان پیش‌فروش، پژو را با قیمت مثلا ۳۳ میلیون تومان و با سررسید مهر خریداری و هنوز موفق به دریافت نشده، نه تنها نباید پولی بابت افزایش قیمت بپردازد، بلکه باید ضرر و زیان بابت تاخیر نیز دریافت کند.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
وجدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
من خرداد ثبت نام کردم. اون موقع تازه قیمت ها افزایش پیدا کرده بود. قیمت کارخونه ۴۷ میلیون و بازار بین ۳ تا ۵ میلیون بیشتر بود. من با قیمت اون روز ثبت نام کردم نه با قیمت ۶۶ میلیون حالا. اگه میدونستم قرار دنا معمولی که واقعا یه ماشین معمولی هست رو ایران خودرو با قیمت ۶۶ ملیون به مردم قالب کنه اصلا ثبت نام نمی کردم.حداقل باید با همون قیمتی که اون موقع تو بازار بوده به من تحویل بدن.آخه من از کجا ۶۶ ملیون بیارم برا یه ماشین بی کیفیت بدم. با این کارشون راهی به جز انصراف برا مردم نمیگذارن.خدای داد ما رو از این گرون فروشها بگیر.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
طرح آقای قاضی پور خیلی عالی است.ولی متاسفانه زور مجلس هم به خودرو سازان نمی رسد و آنها همیشه قانون را دور می زنند.من یک کارمند هستم و ابتدای سال ۱۰ درصد حقوقم افزایش یافته و خودرو سازان هم ابتدای سال با همین درصد افزایش دادند.ولی حالا خودرو سازان در این هفته خودرو های خود را ۴۰ تا ۷۰ درصد خودرو های خود را که قبلا با چراغ خاموش به فروش می رساندند حالا رسما اعلام کردند.اگر بخشنامه از سازمان حمایت یا وزارت صمت دارند،چرا این دستورالعمل را رسانه ای نمی کنند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین