کد خبر: ۵۶۷۴۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

پارسایی: لوایح CFT و FATF به رفراندوم گذاشته شود

نماینده مردم شیراز در مجلس پیشنهاد کرد که موضوع لوایح CFT و FATF به رفراندوم گذاشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام پارسایی با اشاره به مناقشه اخیر مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لوایح مربوط به FATF گفت: طبق قانون بعد از اعلام نظر شورای نگهبان و اصرار مجلس بر نظر خود، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظر مجلس را رد یا تایید کند و نمی تواند در مورد اصلاح مصوبات مجلس نظری دهد؛ چراکه این امر خارج از وظایف آن است.

وی با بیان این‌که «مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی تواند در مسیر قانون‌گذاری وارد شود»، اضافه کرد: وقتی نهادهای حاکمیت به قانون احترام بگذارند دیگران هم به رعایت آن ترغیب خواهند شد اما در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که مردم هم به قانون احترام بگذارند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت و رئیس جمهور به عنوان مجری قانون باید نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند. این موضوع محل مناقشه سیاسی شده، به گونه‌ای که هرکس تفسیر خود را از قانون ارائه می‌کند.

پارسایی با اشاره به ظرفیت ۵۹ قانون اساسی گفت: اجرای این اصل برای باز کردن بسیاری از گره‌ها راه‌گشاست و به نظر می‌رسد در مورد لوایح چهارگانه می‌توان از این روش استفاده کرد و خصوصا CFT و FATF را به رفراندوم گذاشت. این اقدام می‌تواند آزمایشی برای اجرای این اصل معطل مانده قانون اساسی باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
اینکار را بکنید ..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین