کد خبر: ۵۷۹۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

دایی: برای قطبی متاسفم/ حافظ و سعدی بخوانم تا با شخصیت شوم؟/برای قطبی آرزوی موفقیت می‌کنم

سرمربی سایپا با انتقاد از افشین قطبی گفت: سه بازی است که تیمش نتیجه نگرفته من که نمی‌توانم راه بدهم تا به تیمم گل بزند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی دایی در نشست خبری پس از پیروزی تیمش برابر فولاد خوزستان، اظهار کرد: ما امروز بهتر از تیم فولاد بودیم. نیمه اول موقعیت‌های زیادی داشتیم که برنده باشیم اما فرصت‌های ما به گل تبدیل نشد. فولاد فقط در نیمه اول روی یک ارسال فرصت گلزنی داشت و در طول بازی کاری نکرد. ما با توضیحاتی که به بازیکن تیم داده بودیم، اجازه نداریم کاری بکنند.

دایی ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره اشتباهات داور و اعتراض خودش به این مسأله هم گفت: زندگی ما با فوتبال گذشته است و طی ٣٠ سال از در فوتبال همه چیز را می‌دانیم. همیشه گفته‌ام ببینید داوری‌ها چقدر نتایج را را عوض کرده است. ما دوست نداریم اعتراض کنیم اما گاهی وقتی مسائل علنی را می‌بینیم مجبور به اعتراض می‌شویم. اعتراض هم مسأله طبیعی است. در دیدار پاریس و منچستر دیدید سرمربی آلمانی چقدر به داوری اعتراض می‌کرد. کسی نمی‌تواند بگوید چرا اعتراض می‌کنید. ما جسم بی جان نیستیم که واکنشی نشان ندهیم. اگر داوری کار خودش را درست انجام بدهد ما هم اصلاً حرف نمی‌زنیم. در بعضی موارد امروز نیمکت نشینان من اعتراض کردند که من گفتم داور درست تصمیم گرفته و کسی حق اعتراض ندارد. ما دوست داریم نتیجه بر اساس شایستگی تیم‌ها رقم بخورد.

او درباره عملکرد بازیکنان امید تیمش هم گفت: مطمئن باشید ما بازیکنان خوب دیگری داریم که منتظر فرصت هستیم به آن‌ها میدان بدهیم. چند بازیکن دیگر هم داریم که من عاشق فوتبال این بازیکنان هستم.

دایی همچنین درباره حضور بازیکنانش در تیم ملی امید هم تصریح کرد: بازیکنانم فردا و پس فردا در اختیار تیم ملی امید خواهند بود. اما بعد از دو روز قبل از بازی با پیکان من به بازیکنانم نیاز دارم و باید برگردند. من به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم بعد از دو روز در تیم امید باشند چون شرایط ما حساس است. آن‌ها هم باید به تیم ملی کمک کنند هم در خدمت تیم سایپا باشند. ما برای تیم ملی امید هم آرزوی موفقیت می‌کنیم تا بعد از سال‌ها به المپیک صعود کند. قبلاً هم گفته‌ام این مسائل با تعامل حل می‌شود نه اینکه زوری بخواهند کاری کنند.

دایی همچنین درباره اظهارات افشین قطبی ملی نیز اینکه او با سرمربی حریف دست نداده است گفت: متأسفانه برخی افکاری را در ذهن پرورش می‌دهند. اگر مشکلی با قطبی داشتم که اول بازی به سمت او نمی‌رفتم و با او دست نمی‌دادم. همه می‌دانند من در آخر بازی هیچ وقت کنار زمین نمی‌مانم و سریع به رختکن می‌روم. اگر پیروز و یا بازنده باشیم سریع به رختکن می‌روم. من برای ایشان متأسفم که در سالن صحبت‌هایی را مطرح کردند که شایسته شخصیت خودشان است. ناظر فدراسیون هم این حرف‌ها را شنیده بود. آیا هر کسی خوب حرف بزند با شخصیت است؟ شخصیت را در چه می‌بینید؟ شخصیت جنبه‌های زیادی دارد و نمی‌شود فقط با قشنگ صحبت کردن، شخصیت داشت. نیمکت نشینان آنها بیشتر از ما اعتراض کردند. خود ایشان هم در کنار زمین فریاد زد. دلیل این حرف‌های آقای قطبی فقط باخت تیمش است. زمانی که تیمش باخته است و سه بازی است که نتیجه نگرفته من که نمی‌توانم راه بدهم تا به تیمم گل بزند!

دایی ادامه داد: راجع به همین حرف‌های زیبا هم باید بگویم آنهایی که استاد ادبیات هستند باید با شخصیت‌ترین افراد جامعه باشند. شخصیت چیزهای دیگر است. من اگر سریع رفتم چون نمی‌خواستم اتفاقی رخ دهد. اگر من با کسی مشکل داشته باشم اصلاً با او سلام و علیک کنم. همانطور که از عسلویه برمی‌گشتند نرفتم سلامی کنم. اما این کمال بی حرمتی است که آقای قطبی حرف‌هایی بزند. آیا باید خبردار می‌ایستادم که به من دست بدهد؟ فوتبال عشق من است و دنبال خیلی مسائل نیستم. من همینم اگر دوست دارید که هیچ اگر ندارید هم باید تحمل کنید. من نمی‌توانم خودم را تغییر بدهم. من هم می‌توان چند شعر حافظ و سعدی و مولانا را حفظ کنم و برایتان بخوانم تا با شخصیت بشوم؟ من از صمیم دلم برای قطبی آرزوی موفقیت می‌کنم که پس از سال‌ها در فوتبال ایران می‌خواهد کار کند.

وی درباره تیتر یکی از روزنامه‌های مبنی بر حضورش در تیم ملی و تأیید وزارت ورزش هم گفت: با ما صحبتی نشده است. اشتباه محض است که منتظر نظر وزیر بمانند. فدراسیون فوتبال از دولت جداست و هر کسی را می‌خواهد انتخاب کند باید خودش انتخاب کند. با من هم در این زمینه صحبتی نکردند. فدراسیون به وزارت ورزش ارتباطی ندارد و این حرف‌ها را هم نزنید چون بعدها می‌گوید دولت در فدراسیون دخالت کرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین