کد خبر: ۵۸۲۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

چرا گرانی به سراغ پیاز هم رفت؟

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد گفت: کاهش تولید نسبت به سال گذشته، صادرات و تامین کل پیاز کشور توسط دو استان کرمان و بندرعباس، از جمله عوامل افزایش قیمت پیاز است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین مصدق، در خصوص علت افزایش قیمت پیاز اظهار کرد: افزایش قیمت پیاز پیرو سه علت است. اول اینکه تولید پیاز  امسال نسبت به سال قبل کمتر بوده و این خود انگیزه‌ای برای کشاورزان می‌شود تا در سال آینده میزان بیشتری پیاز بکارند و قیمت آن کاهش پیدا کند.

وی افزود: علت دیگر افزایش قیمت، بحث صادرات پیاز به کشورهای دیگر است. اگر از صادرات این محصول جلوگیری شود، قطعا قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد خاطرنشان کرد: دیگر اینکه تنها تولید کنندگان پیاز در کل کشور دو استان بندرعباس و کرمان هستند که نیاز پیاز 30 استان دیگر را تامین می‌کنند.

مصدق در خصوص تمهیداتی برای جلوگیری از افزایش قیمت پیاز، تصریح کرد: متاسفانه هیچ کاری نمی‌شود از جانب ما  انجام داد، زیرا بحث عرضه و تقاضا در میدان بار مطرح است، همچنین نمی‌شود به کسانی که پیاز را با قیمت 10 هزار تومان خریداری می‌کنند دستور داد که آن را با قیمت کمتری مثلا پنج هزار تومان به فروش برسانند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین