کد خبر: ۵۸۲۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

روحانی در تماس با استاندار سمنان وضعیت این استان را پیگیر شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس با علیرضا آشناگر استاندار سمنان آخرین وضعیت این استان برای آمادگی مقابله به حوادث احتمالی را پیگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهوری در این تماس ضمن ارزیابی مطلوب اقدام های شورای مدیریت بحران استان سمنان، دستور جابجایی ساکنان روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی را تایید کرد.

استاندار سمنان در خصوص تماس تلفنی با دکتر روحانی گفت: رئیس جمهوری دستورهای لازم را برای مقابله با بحران های احتمالی به ستاد مدیریت بحران استان سمنان ابلاغ کرد.

وی بیان کرد: وضعیت جاده ها و محورهای مواصلاتی این استان که در اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش کوه مسدود می شود به دکتر روحانی اطلاع رسانی شد.

آشناگر ادامه داد: رئیس جمهوری دستورهای لازم را برای ساخت و ساز خانه های جدید در منطقه کالپوش به منظور جبران خسارت های ناشی از سیل به مردم ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی مردم روستای حسین آباد کالپوش برای اسکان در مناطق امن پیش بینی شده ضروری است.

استاندار سمنان تصریح کرد: طراحی جایگاه جدید در اطراف روستا برای جا به جایی مناطق پرخطر این روستا در نظر گرفته شد.

به گفته وی، در صورت لزوم تخلیه کنترلی سد کالپوش شهرستان میامی بر عهده شرکت آب منطقه ای استان سمنان است.

آشناگر با اشاره به اینکه نشست ستاد بحران استان سمنان با محوریت بررسی اوضاع رانش زمین در روستاهای منطقه کالپوش برگزار شد، ادامه داد: ۷۰ درصد خانه های روستا باید تخلیه شود.
وی تاکید کرد: احداث و تعیین مسیر جایگزین برای شرایط بحرانی به راه و شهرسازی شرق استان سمنان واگذار شد.

آشناگر افزود: جاده دسترسی دائمی نیز با مشارکت سپاه در منطقه کالپوش احداث می شود.
استاندار سمنان با اشاره به تصمیم گیری در خصوص پرداخت اجاره بها به روستائیان حسین آباد کالپوش خاطرنشان کرد: برخی از اهالی روستا دامپرور هستند بنابراین واحد اسکانی به صورت چادر با هماهنگی بنیاد مسکن و جمعیت هلال احمر برپا می شود.

آشناگر گفت: تمام سالن ها، ساختمان های اداری و مدارس در اختیار مردم برای اسکان موقت تا راه اندازی واحدهای اسکان‌ قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بالغ بر یک هزار و 620 میلیارد ریال میزان خسارت های وارد شده به منطقه های مختلف استان سمنان در پی بارش های اخیر بود که این خسارت ها در بخش کشاورزی حدود 354 میلیارد ریال، در بخش ساختمان ها و وسایل نقلیه و صدمات جانی بالغ بر 560 میلیارد ریال و 700 میلیارد ریال در بخش بیمه است‌.

بخش کالپوش در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران و برف در این بخش تقریبا از اواسط پائیز شروع می شود.

مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزار و 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40 هزار تن در شرق استان سمنان واقع است.

بخش کالپوش با بیش از 25 هزار تن جمعیت دارای 12 روستاست.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین