کد خبر: ۵۹۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

غذاهایی که فشار خون را کم می‌کنند

متخصص علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افراد باید مصرف سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند زیرا پتاسیم و منیزیم موجود در سبزیجات اثر مهار کنندگی بر روی سدیم داشته و می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سعید نجف‌پور بوشهری افزود: چنانچه افراد برای مصرف سبزیجات خام مشکل دارند می‌توانند آب سبزیجات و یا سبزیجات پخته را مصرف کنند.

وی تصریح کرد: افزایش مصرف نمک به دو عامل مربوط بوده و آن هم گرایش افراد به سمت غذاهای شور و مصرف غذاهای فرآوری شده‌ای است که دارای مقادیر زیادی نمک هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف تنقلات شور مانند چیپس، پفک، چوب شور و پفیلا در بین نوجوانان و جوانان افزایش یافته و از طرفی فعالیت فیزیکی و تعریق پوستی نیز کاهش یافته و نمک کمتری از بدن افراد دفع می‌شود لذا برای کنترل فشارخون اولین گام به حداقل رساندن مصرف نمک است.

این متخصص علوم تغذیه بیان کرد: از آنجایی که ذائقه افراد به سمت غذاهای شور رفته می‌توانند میزان نمک کمتری به غذاهای خود اضافه کرده و به جای آن از ترشیجات طبیعی مانند لیمو و آبلیمو استفاده کنند.

نجف‌پور بوشهری عنوان کرد: فعالیت فیزیکی برای هر فرد بسیار مهم است به گونه‌ای که هر گاه تعریق پوستی کم شود مقدار غلظت سدیم در بدن افزایش یافته و تعریق پوستی می‌تواند باعث کنترل فشار خون شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: غذاهایی که پروتئین زیادی دارند میزان بیشتری سدیم نیز داشته و می‌تواند باعث افزایش فشارخون شوند.

وی با اشاره به اینکه رژیم غذایی صحیح و سبک زندگی سالم در بلندمدت می‌تواند فشارخون را کنترل کند اظهار کرد: در مراحل اولیه زندگی کودکان، زمینه برای ابتلای آنان به بیماری فشارخون ایجاد می‌شود از این رو باید از دوران کودکی، مصرف غذاهای شور و پر نمک را کنترل کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین