کد خبر: ۵۹۲۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان؛

روحانی: ایران می‌تواند امنترین مسیر ترانزیتی برای کالاهای تاجیکستان باشد

رییس جمهوری اسلامی ایران توسعه بندر چابهار را در ترانزیت کالا در منطقه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایران می‌تواند امن ترین و بهترین مسیر ترانزیتی برای کالاهای تاجیکستان باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز - شنبه- در دیدار «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه تاجیکستان با بیان اینکه دو کشور از لحاظ فرهنگی، تاریخی، ادبی، اعتقادی و زبان مشترک، پیوستگی زیادی با هم دارند، افزود: باید تلاش کنیم تا مناسبات تهران – دوشنبه در بخش‌های مختلف در راستای منافع دو ملت و تعمیق دوستی‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی با یادآوری اینکه «جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ثبات، امنیت کامل، تعالی و پیشرفت تاجیکستان و تقویت روابط و همکاری‌های فیمابین است»، اظهار داشت: آمادگی داریم تا با ارایه خدمات فنی – مهندسی و انتقال تجربیات در اجرای پروژه‌های تاجیکستان مشارکت بیشتر داشته باشد و این موجب افتخار شرکت‌ها و بخش خصوصی ایرانی است که بهترین فعالیت‌ها و خدمات را در کشورهای دوست ارایه دهند.

روحانی: ایران می‌تواند امنترین مسیر ترانزیتی برای کالاهای تاجیکستان باشد

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز منطقه در شرایطی خاص قرار دارد و با تروریسم و مداخلات خارجی مواجه است، تصریح کرد: امروز که تروریست‌ها از عراق و سوریه خارج شده اند، جای نگرانی وجود دارد که بخواهند در منطقه آسیای میانه و قفقاز فعال شوند، از این‌رو ایران و تاجیکستان می‌توانند همکاری‌های خود را در مسیر مبارزه با تروریسم نیز بیش از پیش گسترش دهند.

** وجود گروه‌های تروریستی برای منطقه خطرناک است

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه یاران و تاجیکستان همواره دو کشور دوست و برادر بوده و در آینده نیز در مسیر توسعه و تعمیق دوستی‌ها و برادری‌ها حرکت خواهند کرد، گفت: توسعه روابط و همکاری‌های تهران – دوشنبه بسیار حائز اهمیت است.

مهرالدین با تاکید بر ضرورت گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور خواستار بهره‌مندی تاجیکستان از مزیت‌های بندرچابهار و توسعه همکاری‌ها در بخش ترانزیت و استفاده از تجربیات شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در زمینه ارایه خدمات فنی – مهندسی بویژه در عرصه های نیرو، انرژی و امور زیر ساختی در این کشور شد.

وی با بیان اینکه سیاست مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی ایران در منطقه تأثیرات مثبت فراوانی به دنبال داشته است، افزود: معتقدیم وجود گروه‌های تروریستی برای ملت‌های منطقه بسیار خطرناک است و از این رو همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم با یکدیگر تلاش و همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه تاجیکستان توسعه روزافزون روابط با ایران را اراده دولت تاجیکستان خواند و با اشاره به دعوت رسمی رئیس جمهوری این کشور از دکتر روحانی، ابراز امیدواری کرد که رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران سیکا که بزودی در شهر دوشنبه برگزار می شود، حضور داشته باشند.

سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان که روز گذشته سفر خود به تهران را آغاز کرد امروز پیش از دیدار با رییس جمهوری با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار و درباره گسترش و تعمیق روابط و همکاری های سیاسی، پارلمانی، گروه های دوستی، اقتصادی بویژه آب و انرژی، حمل و نقل، برگزاری مشورت های سیاسی و کنسولی، همکاری های فرهنگی دو جانبه و بین المللی از جمله در سازمان یونسکو و نیز مقابله با افراط گرایی و تروریسم گفت و گو کرد.
مهرالدین عصر روز گذشته هم با رضا اردکانیان وزیر نیرو درخصوص روابط دوجانبه دوشنبه – تهران دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین