کد خبر: ۵۹۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مربی برزیلی تیم فوتبال ذوب آهن:

احساس خوبی از کار با منصوریان دارم/نمی‌شود درباره کی‌روش چیزی گفت

مربی برزیلی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: با مربیان زیادی در کشورهای مختلف همکاری داشته‌ام ولی علیرضا منصوریان یکی از بهترین مربیانی است که با او کار کرده‌ام.
آفتاب‌‌نیوز :

گلیجستون اولیویرا درباره حضورش در فوتبال ایران و کار در تیم ذوب آهن در فصل گذشته گفت: خیلی خوشحالم که به ایران برگشتم. این تجربه، عالی بود. سال ۲۰۰۶ با تیم المپیک سابقه کار داشتم. بعد از آن احساسم نسبت به مردم و فوتبال ایران همیشه عالی بود. وقتی از ایران مجدداً دعوت به کار شدم، برای قبول این پیشنهاد معطل نکردم.

وی افزود: من تلاش کردم بهترین کار را برای باشگاه ذوب آهن انجام بدهم. این تجربه متفاوتی بود. قبلاً در تیم ملی کار کرده بودم و اینبار تجربه من باشگاهی بود. فکر می‌کنم یک تجربه فوق العاده در ذوب آهن داشتم. با مدیریت و همکارانی عالی کار کردم و فضای حرفه ای بر باشگاه حاکم بود. هر چیزی که برای کار نیاز داشتیم باشگاه فراهم می‌کرد.

احساس خوبی از کار با منصوریان دارم/نمی‌شود درباره کی‌روش چیزی گفت

مربی برزیلی ذوب آهن درباره دلایل حضورش در این تیم یادآور شد: از ابتدای فصل با امید نمازی به ذوب آهن آمدم. قبل از آن، نمازی را نمی‌شناختم. یکی از دوستان مشترک با من تماس گرفت و گفت امید نمازی نیاز به یک تمرین دهنده دارد. او می‌دانست که من قبلاً در ایران بودم. برای همین در اینباره صحبت کردم و با نمازی تماس گرفتم. صحبت‌هایی با امید داشتم و او از من خواست که به ذوب آهن اضافه شوم.

اولیویرا در خصوص مشکلات ذوب آهن در نیم فصل اول و اینکه به نظر می‌رسید این تیم یکدل نیست، تاکید کرد: من اینطور فکر نمی‌کنم. وقتی امید در تیم بود، ذوب آهن بد بازی نمی‌کرد. در خیلی از مسابقات کنترل بازی را در دست داشتیم ولی گل نمی‌زدیم. توپ و میدان دست ما بود ولی حریفان یک توپ می‌آوردند و گل می‌زدند. خدا را شکر همه چیز در نیم فصل دوم تغییر کرد و کاملاً متفاوت شد. ما خوب بازی کردیم. علیرضا منصوریان و دستیارانش و همچنین مسئولان باشگاه فوق العاده هستند. اتمسفر تیم خوب است. نتایج بازگشت و ما توانستیم در آسیا هم صعود کنیم.

وی ادامه داد: احساس بسیار خوبی از کار با علیرضا منصوریان دارم. من در کشورهای مختلف از جمله برزیل، آمریکا، کره جنوبی و قطر بوده ام و سابقه کار با مربیان متفاوتی را دارم ولی می‌توانم بگویم منصوریان یکی از بهترین مربیانی است که با او کار کرده ام. نه تنها منصوریان بلکه تمام اعضای کادر فنی که سخت کار می‌کنند.

مربی ذوب آهن در خصوص جلسه اش با منصوریان در قطر برای برنامه ریزی فصل آینده خاطرنشان کرد: منصوریان به فصل آینده فکر می‌کند و من هم به او کمک کردم. ایده‌هایمان را رد و بدل کردیم. درباره بازیکنان و اینکه چه کسانی می‌روند و می آیند اطلاعی ندارم. من فصل آینده هم در ذوب آهن می مانم چون درباره قرارداد جدید صحبت کرده ایم.

اولیویرا در خصوص وضعیت کلی فوتبال ایران و ارزیابی اش از بازیکنان ایرانی گفت: وقتی سال ۲۰۰۶ به ایران آمدم از توانایی و قدرت بازیکنان ایرانی شگفت زده شدم. وقتی با دوستانم در سرتاسر دنیا درباره فوتبال ایران صحبت می‌کردم، می‌گفتم ایران تیم اول آسیا است. خیلی از مردم نمی‌دانستند چرا.

وی درباره اینکه تفکر حاکم بر بازیکنان در ایران حرفه ای نیست و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: این مشکل در کل دنیا هست. برای تغییر این نوع از ایده، باید از آکادمی‌ها و بازیکنان جوان شروع کرد. باید از این رده سنی اشتباهات را اصلاح کنیم. کشورهای اروپایی چنین کاری کرده اند. وقتی از تیم‌های پایه و آکادمی در مباحث فنی و حرفه ای شروع کنیم، همه چیز بهتر می‌شود.

مربی برزیلی ذوب آهن در پایان در خصوص انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی به جای کارلوس کی روش گفت: از ویلموتس وقتی بازیکن بود شناخت داشتم اما او را به عنوان یک مربی دنبال نکرده ام. درباره کی روش هم نمی‌توانم چیزی بگویم. او را هیچ موقع ملاقات نکردم ولی همه درباره او چیزهای خوبی می‌گویند. نمی‌توانیم درباره کی روش چیزی بگوییم چون در باشگاه‌های بسیار بسیار بزرگ و با بازیکنان بسیار بسیار بزرگی کار کرده است. کی روش یکی از تاپ ترین مربیان دنیا است و در حال حاضر هم کلمبیا را آماده کوپا آمه‌ریکا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین