کد خبر: ۵۹۶۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

چرا زنها زودتر از مردها پیر می‌شوند؟

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که اکثر زنان گمان می‌کنند بعد از ۵۰ سالگی چروک‌ها با سرعت بیشتری روی صورتشان نقش می‌بندد و افتادگی پوست شتاب می‌گیرد.
چرا زنها زودتر از مردها پیر می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- این پرسش مطرح است که چرا چهره زنان به خصوص پس از یائسگی شکسته‌تر از مردانی می‌شود چرا زنها زودتر از مردها پیر می‌شوند؟که در سن مشابه آنان قرار دارند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه "دیلی میل" با انتشار نتایج این پژوهش می‌نویسد: " به نظر می‌رسد که کاهش هورمون جنسی استروژن باعث تسریع روند پیدا شدن چین و چروک بر روی پوست زنان می‌شود.

پژوهشگران از تصاویری رایانه‌ای برای بررسی تغییرات در چهره‌های مردان و زنان استفاده کرده‌اند. نزدیک به 600 بخش از صورت در این بررسی بر روی افراد در فاصله سنی 26 تا 90 سالگی مورد ارزیابی دقیق قرار گرفتند. در نتایج میزان مشابهی از تغییر در مردان و زنان در حدود سن 50 سالگی مشاهده شده بود اما پس از آن سن، تغییرات ناگهانی در زنان سرعت بیشتری نسبت به مردان داشتند. به نظر می‌رسد همین موضوع به روند پیر شدن نیز می‌انجامد". 

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: "پژوهشگران دانشگاه وین که این بررسی را انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش میزان هورمون استروژن در زنان پس از یائسگی باعث آسیب رسیدن به روند تولید کلاژنی می‌شود که بر روی خاصیت ارتجاعی پوست تاثیر می‌گذارد. کلاژن پروتئینی است که وجودش خاصیت کشندگی به پوست می‌بخشد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین