کد خبر: ۵۹۶۳۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
مطبوعات با شگفتی و تحسین سرنگونی پهپاد ۱۳۰ مییلون دلاری امریکا را گزارش دادند

بیزینس اینسایدر: تحریم‌های آمریکا روزانه ۱۲۰ میلیون دلار به اقتصاد ایران ضرر می‌زند

مطبوعات با شگفتی و تحسین ساقط شدن پهپاد ۱۳۰ مییلون دلاری امریکا را توسط نیرو‌های ایرانی گزارش دادند و آن را تحقیر ابرقدرت نظامی جهان دانستند.
بیزینس اینسایدر: تحریم‌های آمریکا روزانه ۱۲۰ میلیون دلار به اقتصاد ایران ضرر می‌زند
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- نشریه "بیزینس اینسایدر" با انتشار گزارشی این ادعا را طرح می‌کند که علیرغم ساقط شدن پهپاد 130 میلیون دلاری امریکایی‌ها توسط ایران، احتمالا تا ماه ژوئن اقتصاد ایران هر روز ضرری بیش از 120 میلیون دلار را از تحریم‌های امریکا متحمل خواهد شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این نشریه می‌نویسد: "ترامپ از حمله نظامی علیه ایران خودداری کرده است. به نظر می‌رسد او از این موضوع راضی است که ایران به سادگی تحت جنگ اقتصادی قرار گیرد تا گام‌هایی را به سوی مذاکره بردارد. مطبوعات با شگفتی و تحسین ساقط شدن پهپاد 130 مییلون دلاری امریکا را توسط نیروهای ایرانی گزارش دادند و آن را تحقیر ابرقدرت نظامی جهان دانستند. با این حال، طبق گزارش "رویترز" صادرات نفت ایران به 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

در ماه آوریل 2018 میلادی، پیش از خروج امریکا از برجام با فرمان ترامپ، ایران روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کرد. با این حال، با کاهش چشمگیر کنونی صادرات نفت، هزینه 120 مییلون دلاری در روز تنها بر حوزه نفت ایران تحمیل شده است. برای امریکا از دست دادن یک پهپاد رویداد غافلگیر کننده‌ای بود اما واقعیت آن است که با وجود قراردادهای بزرگ تسلیحاتی آن کشور و بودجه سالانه 718 میلیارد دلاری از دست دادن یک پهپاد ضرر اقتصادی زیادی برای امریکا نداشت.

در ایران ارزش ریال کاهش پیدا کرده و بسیاری از مردم از وضعیت اقتصاد ناراضی هستند. قیمت اقلام روزمره برای طبقه متوسط و کارگران ایرانی به طور روزانه افزایش می‌یابد. مقامات ایران می‌گوید مذاکره با امریکا در شرایط فعلی تحقیرآمیز است مگر آن که امریکا تحریم‌ها را لغو کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
بیزینس اینسایدر: تحریم‌های آمریکا روزانه ۱۲۰ میلیون دلار به اقتصاد ایران ضرر می‌زند مهم نیست مردم تاوانشو میدن عین ...
النصر من الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
1
1
مردم ما ذره ذره زیر چنین تحریم هایی دارن جون میدن ما باید از حق خودمون دفاع کنیم .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
النصر من الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
0
بابا بی خیال
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین