کد خبر: ۵۹۶۷۰۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
اختلاف ترامپ و نظامیان آمریکایی درباره مدت زمان جنگ با ایران

هشدار رسانه‌های جهانی درباره جنگ ایران و امریکا: آتش جنگ را روشن نکنید؛ فاجعه‌بار خواهد بود

تایم: جنگ با ایران ممکن است بیش از آن چه ترامپ فکر می کند هزینه به همراه داشته باشد / تایمز هندوستان: آتش جنگ با ایران را روشن نکنید؛ برای منطقه و جهان فاجعه بار خواهد بود / مدیر سابق ارتباطات ترامپ: به ایران توصیه می‌کنم توافق کند؛ ترامپ تاجری بوده که در طول زندگی‌اش ریسک های بسیاری کرده است / واشنگتن پست: نظامیان امریکایی درباره ادعای ترامپ پیرامون کوتاه بودن مدت زمان جنگ با ایران با او اشتراک نظر ندارند
هشدار رسانه‌های جهانی درباره جنگ ایران و امریکا: آتش جنگ را روشن نکنید؛ فاجعه‌بار خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- نشریه "تایم" با اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا که گفته بود جنگ نظامی با ایران اگر روی دهد مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید، می‌نویسد: "هزینه جنگ با یکی از قدرتمندترین قدرت‌های نظامی خاورمیانه (ایران) آن گونه که ترامپ فکر می‌ کند کوتاه و کمهزینه نخواهد بود".

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این نشریه در گزارش خود می‌افزاید: "طبق گزارش تحقیقاتی کنگره در ماه مه، ایران در حدود 700 هزار نیروی نظامی و امنیتی دارد که تنها 350 هزار نفر آن از اعضای نیروهای زمینی منظم ایران هستند. در مقابل، نیروهای موازی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 130 هزار نیرو هستند که اعتبار ساقط کردن اخیر پهپاد امریکایی نیز برای آنها بوده است."

این نشریه در ادامه می نویسد: "ایران زرادخانه کافی برای دفاع از خود در برابر همسایگان‌اش دارد اما در برابر ابرقدرتی چون امریکا وضعیت فرق می‌کند. تسلیحات ایران می‌تواند آمریکا را دچار پیچیدگی در جنگ کند. ایران سامانه‌های موشکی اس-300 روسی و تسلیحات امریکایی برجای مانده از پیش از انقلاب 1979 میلادی را در اختیار دارد. ایران همچنین در ماجرای ایران کنترا در اوایل دهه 80 میلادی تسلیحاتی را از امریکا از جمله موشک‌های زمین به هوا خریداری کرد. ایران شبکه وسیعی از شبه نظامیان را در منطقه دارد. در عراق، شبه‌نظامیان شیعه عراقی همانند ایران خواستار خروج نیروهای امریکایی از آن کشور هستند. انصارالله در یمن اکنون علیه فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی عربستان حملات نظامی انجام می‌دهند. ایران از حماس و جهاد اسلامی در غزه حمایت می‌کند. در لبنان نیز حزب الله از ایران حمایت می کند. در نتیجه، جنگ با ایران کار راحت و کم‌هزینه‌ای نخواهد بود. امریکا تلاش کرده مسیر ارتباط مالی ایران با حزب الله لبنان را قطع کند اما تاکنون شواهدی وجود نداشته که نشان دهد این موضوع توانسته باشد خللی در توان نظامی حزب الله لبنان ایجاد کند".

هشدار نسبت به بروز جنگ میان ایران و آمریکا

نشریه "تایمز هندوستان" نیز در مطلبی ضمن هشدار نسبت به بروز جنگ میان ایران و آمریکا می نویسد: "خروج ترامپ از برجام اقدامی غیرقانونی و غیرقابل قبول بود. این در حالی بود که ایران در ازای لغو تحریم‌ها به مفاد برجام پایبند بود و متعهد شد که مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای را نپیماید. حتی نهادهای اطلاعاتی امریکایی نیز تایید کردند که ایران به برجام پایبند بوده است. با این حال، این برای تیم ترامپ کافی نبود. ان تیم معتقد بود که برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیز باید در توافق گنجانده می‌شد و برای کشاندن دوباره ایران پای میز مذاکره باید فشار حداکثری را اعمال کرد. حملات اخیر علیه تانکرهای نفتی در خلیج فارس وضعیت را پرتنش‌ ساخت. سفر آبه نخست‌وزیر ژاپن به ایران برای میانجیگری نیز نتیجه‌بخش نبود. سپس پهپادی امریکایی توسط ایران ساقط شد. امریکا مدعی شد که پهپاد در حریم آبهای بین المللی بوده است. پس از آن ترامپ تهدید به حمله نظامی علیه ایران کرد و سپس از تهدید خود عقب‌نشینی کرد. با این حال، به نظر می‌رسد علاوه بر تحریم مقام‌های ایرانی، حملات سایبری علیه ایران پاسخ تلافی‌جویانه امریکا بوده است. به نظر می‌رسد امریکا در آتش جنگ می‌دمد. این واشنگتن بود از توافق هسته‌ای خارج شد. اسرائیل و عربستان متحدان امریکا نیز می‌خواهند آن کشور را به درگیری مسلحانه با ایران بکشانند. با این حال، جنگ با ایران اشتباه بزرگی است. ایران نه عراق است و نه سوریه. ما دیدیم که جنگ در عراق منجر به ظهور داعش شد. این در حالی بود که ایران در نبرد علیه داعش نقش داشت. خاورمیانه در حال حاضر به اندازه کافی درگیری دارد. ترامپ نباید تحت تاثیر بولتون و پمپئو باشد که خواستار تغییر رژیم در ایران هستند. گزینه جنگ باید از روی میز برداشته شود".

توصیه به ترامپ برای کاهش تنش با ایران

در همین حال، "آنتونی اسکاراموچی" مدیر سابق ارتباطات ترامپ به ایران توصیه می‌کند که درصدد رفع تنش برآید. او در گف‌وگو با شبکه خبری "سی ان ی سی کفت: "ایرانی‌ها در قبال رفتار و اظهارات خود درباره ترامپ محتاط باشند. ایران می‌تواند هوشمند باشد و تنش را با امریکا کاهش دهد. من با ترامپ کار کرده‌ام. او یک سیاستمدار معمول نیست. در رفتار با او باید بسیار محتاط بود. او تمام عمر خود را بدون ترس زندگی کرده و ریسک‌های زیادی داشته است. او در دو سال گذشته در ارتش و نیروهای نظامی امریکا سرمایه‌گذاری 1.4 تریلیون دلاری داشته است".

ترامپ با ایران مشکل شخصی دارد؟

روزنامه "واشنگتن‌پست" نیز با اشاره به اینکه ترامپ مشکل‌اش با ایران را شخصی کرده و به دلیل لحن تند ایران درباره خود ناراحت است، می‌نویسد: "برخی از مقام‌های امریکایی و کارشناسان امنیت ملی هشدار می‌دهند که دولت ترامپ نمی‌تواند مطمئن باشد که اقدام نظامی علیه ایران به سرعت خاتمه یابد و دامنه آن گسترش پیدا نکند".

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند تحلیلگران نظامی امریکایی بر این باورند که تهران با موشک‌ها، توان دفاع هوایی و نیروهای نیابتی خود در منطقه می‌تواند امریکا را درگیر کنند.

"جیم استاوریدیس" دریاسالار بازنشسته امریکایی به "واشنگتن پست" می‌گوید که ایران قابلیت جنگ نامتقارن دارد که در آن می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر طرف تخاصم وارد کند. او می‌گوید: "توان سایبری، قایق‌های کوچک تندرو، زیردریایی، نیروهای ویژه و موشک‌های زمین به زمین، همگی قابلیت‌های بالای ایران در نبرد خواهند بود. ایرانیان تجربه زیادی در جنگ دارند و به محیط خاورمیانه آشنایی دارند. این چالشی برای نیروهای امریکایی خواهد بود".

"سث مولتون" کهنه سرباز نیرو دریایی امریکا که در جنگ عراق نیز حضور داشته می‌گوید ایران می‌تواند در عراق جان سربازان امریکایی را بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
7
10
آفتاب در مورد تیترها خیلی .. لجن نویس و هدفدار هست , همین تیتر چقدر با اخبار ذکر شده هماهنگ هست و مفهوم واقعی را می رساند.شما هم به نوبه خود منفعل و وطن فروش هستید.خاک بر سر بی عار و بی غیرت تان
عرضه گذاشتن کامنت بدون حذف کلمات و کامل را هم ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
8
6
به این مدیر سابق ترامپ پیشنهادمیکنم بجای توصیه به ایران در مقابل ریسک پذیری اقای ترامپ سرنوشت شمر را و عظمت واقعه کربلا را بخوبی مطالعه کند و در ثانی اگر نامبردگان خود را برحق می دانند و پیروزی خود در جنگ را قطعی پس چرا اینهمه دستپاچه هستند. بدانند با شلیک اولین تیر بسمت ایران منتظر پایان درگیری در زمانی باشند که اخرین یانکی از غرب اسیا خارج شود.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
6
11
ما ایرانی هستیم ،جنگ افروز نیستیم اما از جنگ هم نمی ترسیم و در مقابل دشمن متحد هستیم .هر چند ممکن است هر کس به یک جناح خاص دلبستگی بیشتری داشته باشد اما در مقابل دشمن یک مشت کوبنده و واحدیم .
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
1
1
جنگ به هيچ قيمتي نمي خواهيم آقاي ظريف كه مي گويند جنگ كوتاه مدت نخواهد بود از كدام مردم خرج ميكند دنبال جنگ هشت ساله هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
3
7
خدا از سر تقصیرتان نگذرد... بنگاه دروغ پراکنی آفتاب نیوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
2
1
واییبی
اگه همه ول کنن، آفتاب ول کن نیس.
بابا جنگ نمیشه. اگه می‌تونستن، تا الان منتظر تحلیل‌های شما و دیگران نبودن.
باید منتظر بمونیم تو مذاکره بعدی.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
3
امتیاز خواهی روسیه و چین. از واشینگتن ,برای توافق در اجماع جنگ یک روزه .
کاف کاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
3
جنگ و عشق یه جورایی شبیه به همند .شروعش ممکن است در اختیار شما باشد اما پایانش معلوم نیست به دست کی وکی باشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین