کد خبر: ۵۹۷۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
‌متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری را به دلیل کنترل بهتر دمای بدن در فصل تابستان محدود کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

‌دکتر امید توپچیان افزود: خوشبختانه در فصل تابستان به دلیل تنوع بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توان مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها را تأمین کرد.

وی ادامه داد: حذف موادغذایی پرچرب و گوشت قرمز، استفاده از غذاهای آب دار و نوشیدنی‌های ولرم، پرهیز از مصرف قهوه، پنیرهای چرب، غذاهای سنگین و پرپروتئین و نوشیدنی‌های گازدار رنگ تیره در فصل تابستان به کاهش دمای بدن و راحتی افراد کمک شایانی می‌کند.

وی افزایش وعده‌ها و کاهش حجم غذاهای دریافتی در فصل تابستان را در کاهش تولید گرمای بدن مؤثر دانست و اظهار کرد: بدن ما برای هضم غذاهای سنگین به انرژی بیشتری نیاز دارد و وقتی میزان انرژی مصرفی افزایش می‌یابد، دمای درونی بدن بالا رفته و بیشتر احساس گرما می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مصرف زیاد چربی‌ها نیز باعث کاهش سرعت هضم غذا می‌شود و بدن برای هضم و تجزیه شدن تلاش مضاعفی را متحمل شود، بنابراین بهتر است مواد غذایی سرشار از آب را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین