کد خبر: ۵۹۷۸۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
روحانی تأکید کرد که ایران در ۱۶ تیر سطح غنی‌سازی اورانیوم را به هر میزان که نیاز باشد، افزایش می‌دهد

واکنش ترامپ به اظهارات روحانی درباره افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم و تهدید دوباره ایران

رئیس‌جمهور آمریکا در یک توییت تازه در مورد گام دوم کاهش تعهد ایران به توافق هسته‌ای، اظهارات رئیس‌جمهور ایران درباره افزایش سطح غنی‌سازی را «تهدید تازه» توصیف کرد و مدعی شد که این تهدید می‌تواند نهایتا ایران را «بگزد.»
آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) در یک توییت تازه، به صحبت‌های «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در مورد گام دوم جمهوری اسلامی برای تعلیق اجرای برخی از تعهدات برجامی، واکنش نشان داد.

ترامپ در توییتر نوشته است: «ایران تهدید تازه‌ای کرده است. روحانی می‌گوید اگر توافق هسته‌ای تازه‌ای نباشد، آن‌ها اورانیوم را تا "هر میزانی که بخواهیم" غنی می‌کنند. ایران، مراقب تهدیداتت باش. ممکن است برگردند و تو را طوری بگزند که تا الان کسی اینطور گزیده نشده است.»

واکنش ترامپ به اظهارات روحانی درباره افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم و تهدید دوباره ایران

حسن روحانی روز چهارشنبه با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و عدم تحقق وعده‌های اتحادیه اروپا برای جبران تبعات اقتصادی این اقدام واشنگتن، تأکید کرد که ایران در روز ۱۶ تیر، که فرصت ۶۰ روزه به اروپا به پایان می‌رسد، سطح غنی‌سازی خود را به هر میزان که نیاز داشته باشد، افزایش می‌دهد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در سالگرد خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد تهران در واکنش به محقق نشدن انتظارات اقتصادی توافق هسته‌ای، پایبندی به سقف برجامی ذخایر اورانیوم با غنای پایین و آب سنگین را متوقف می‌کند. ایران همچنین دو ماه بعد کشورهای باقی‌مانده در برجام فرصت داد تا وعده‌های خود برای جبران آثار خروج آمریکا از برجام را عملیاتی کنند. این مهلت در حالی هفته آینده به پایان می‌رسد که اتحادیه اروپا عملا در اجرایی کردن وعده‌های خود ناکام بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته تایید کرد که میزان ذخایر اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم که در توافق هسته‌ای به عنوان سقف مجاز ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در نظر گرفته شد، عبور کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در توییت خود ادعا کرده است که ایران به دنبال توافق تازه‌ای است که در اظهارات روز گذشته روحانی چنین مطلبی وجود ندارد. رئیس‌جمهور در مورد گام دوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی، گفته است: « توصیه ایران به اروپا و آمریکا، بازگشت به منطق، میز مذاکره، تفاهم، احترام به قانون و احترام به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد است و در این شرایط همه باید به برجام عمل کنند.»

این اولین بار نیست که ترامپ در واکنش به تحولات مربوط به ایران، به انتشار توییت تهدیدآمیز روی می‌آورد. او بعد از سرنگونی پهپاد متجاوز این کشور نیز گفت «ایران مرتکب اشتباه بزرگی شد.»

در حالی که پس از آن توییت برخی تصور می‌کردند واشنگتن به سوی اقدام نظامی علیه ایران حرکت می‌کنند، بعدا مشخص شد که نگرانی ترامپ از تبعات سیاسی و نظامی گسترده درگیری با ایران، او را از چنین اقدامی بازداشته است. ترامپ بعدا در توجیه خودداری از صدور دستور درگیری نظامی با ایران، مدعی شد که تصور می‌کند هدف قرار دادن پهپاد حاصل یک اشتباه فردی بوده است. رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعد از ایران به دلیل آنکه یک هواپیمای دارای سرنشین را هدف قرار نداده، تشکر کرد و تایید کرد که ایران می‌توانسته یک هواپیمای نظامی دارای ۳۵ سرنشین را هدف قرار داده و ساقط کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
14
18
لزومی نداره که ما تهدید کنیم که چه کار می کنیم بلکه باید مثل خودشون حرف بزنیم یعنی کار خودمون را بکنیم و خلافش را ادعا کنیم حرف از صلح و دوستی و دموکراسی و ... بزنیم ولی در عمل به سمت ساخت دهها بمب اتم حرکت کنیم و مثل اسرائیل انکار کنیم متاسفانه آقایان به دیپلماسی و زبان غربی آشنا نیستند و تاکنون این نحوه حرف زدن ما مشکلات زیادی برای ما درست کرده چرا درس نمی گیرید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
2
8
فرق ما با دیگران این است که آنها انجام می دهند ولی صداشو در نمیارند ولی ما انجام نداده حرفشو می زنیم . لذا محکوم می شویم.
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
7
احسنت این بهترین پیشنهاد هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
3
16
یعنی ما به روزی افتادیم که هر از خدا بی خبرمارو تهدید بکنه. ما هرچقدر هم زیر فشار باشیم خاک کشورمون را دوست داریم.ونمی گذاریم یک آمریکایی از آن ور دنیا پاشو تو سرزمین ما بگذاره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین